Jag har fyllt år! Och jag har haft en underbar träningskväll med Gaija. =O)

Nu har jag fyllt 30 för sista gången i mitt liv. Nästa gång blir det 40.  Då kommer jag i tantvarningsåldern. Snälla! Om jag börjar bli tant, så säg till! Nog för att jag an vara en hagga. men jag vill inte bli tant ännu. ;O)

Jag bjöd på tacos i går kväll till min familj och Johan. Himskans trevligt var det! Josefin som har matlagning på sitt veckoshema hjälpte glatt till med tacosen. Hon är så duktig! =O)
Efter det underbara goda så bjöd ajg på kladdkaka med hallon och grädde. mumsigt värre! Kalddkakan hade Emelie bakat. Samt negerbollarna. =O) Jag ahde även banankaka. Den hade Amanda bakat. Visst ahr jag härliga barn? Min mamma hade också med sig fika och hon hade mina favvobullar. =O) Och mina favvokakor. Ökensand. WOW!

Jag fick en massa presenter också!
Av min svärmor fick jag pengar. Samma med mamma. Så nu har jag pengar till mina kennelkläder. Marianne är förvarnad så nu kanske jag har mig en fin utstyrsel fram till sommaren+ Det ska bli KUL!!!
Sen fick ajg av barnen en tavla som jag länge velat ha. en tavla med en vas med blommor. Låter lite som tantvarning va? Men den passar i köket med en hylla som jag fick av mamma förra året. Stefan ska få sätta upp den!
Sen fick jag två Dean Koontzböcker! Tack älsklingar!
Av Stefan, min darling, fick jag två veckor. Alltså han har ordnat så han kan ha självstudier i två veckor. Han ska alltså vara hemma tills efter påsk! Kan ni FATTA? Så skönt! Nu kanske jag kan återhämta mig...
Av Helena fick jag något ajg länge saknat. En bok om hundars hälsa. Den är superfin! Precis vad jag behöver!  Helena! Du är inte min svägerska. Du är min blodssyster! Du vet precis vad jag behöver! Jag älskar dig! =O)
Av johan fick jag hundra gummibjörnar. eller var det tusen+ Alltså en hel tvåliters glassburk full med gummibjörnar. Det finns kvar... ;O)
Det finns en liten historia bakom gummibjörnarna. När ajg och Stefan var med i FBU (frivilliga befälsutbildningen) så kallades han för gummibjörnen. Han älskar gummibjörnar och hade alltid med sig sådana. Vi hade lustiga namn på oss alla.

I dag var det meningen att jag skulle gå en massagekurs. Men på grund av familjära omstänidigheter så skjuts den upp. Jag tänker på er och ni har funnits i mina tankar hela dagen. Och jag hoppas allt går åt rätt håll nu. Ni vet vem jag menar. Vill inte hänga ut någon här. *stora tröstkramar*

Nu i kväll var jag och Stefan till ridhuset i Höglandsnäs. Vi var dom enda där. Men OJ vad bra allt gick. Jag tar upp om Gaija här så får ni läsa om hur det gick med Zena på hennes blogg.

Eftersom att jag och Gaija strulade på sista tävlingen så har vi bestämt oss för att skärpa till oss. Jag har inte heller lika ont längre och går inte på lika mycket mediciner. Tack o lov!  Så här gick det:

Frittfölj: Något pipig och jättehet! Men oj så kul det var! det var som att köra racer med en överstyrd bil. Hahah! Men vi svammlade inget och hon var koncentrerad. jättebra!

Inkallning med ställande och läggande: Något ouppmärksam. Jag körde viskningar och då var hon snabb på att lägga och ställa sig. Jag kommer att träna massor på just detta moment och jag ahr ju ett nytt sätt att träna på. Så vi får väl se hur det går.

Rutan: Inga problem! Raskt in i rutan och sen la hon sig långt bak. Snyggt. Däremot så vil hon lägga sig utan att jag ger kommando.

Apport med metallföremål: Super! Förutom att hon gör som vanligt. Hon travar in, men numera är det raska steg.

Fjärren: Jag ska viska. Det är givet. Det funkar ypperligt och hon går inte heller fram.

Kryp. Jag har nu under en tid tränat krypet baklänges. Alltså jag började emd att Gaija skulle ta kontakt med mig när jag sa kryp. Vilket resutlerade i att hon numera inte rusar krypande över mina fötter! Hon kan också backa krypandes! Idag testade jag för första gången att ta två steg fram. WOW! Hon följer MIG! Va? fattar ni? hon kryper MED mig! Jag ser en ljusning. tack Lena L  (kennel Midälvaland)för tippset. Du är guld värd!

Sen körde jag lite ställande, läggande och sättande under gång. Gick super!

Hon är superhärlig att jobba med. Men något pipig och hetsig. Fast det rä kanske inte konstigt. Jag har inte hunnit träna med henne på hela veckan.
Men nu när jag fått en sådan fin present så kommer jag att ha både ork och tid att träna mer. Wow alltså!

Skillanden mellan Gaija och Aena är rätt stor när det gäller inlärning. Jag ahr alltid tyckt att gaija är en lätt hund att jobba med.Hon är ju så glad och posetiv. Men man får plugga rätt mycket med henne innan saker sitter ordentligt. Man får pilla med detaljer. Kanske det beror på att ajg aldrig har lärt en hund så mycket som gaija? Jag ahr ju aldrig kommit längre än till lkl2 och det är en gammal lydnad jag körde för över 20 år sedan...
Zena är otrligt snabb att lära sig. Det går på en sekund så ahr hon fattat. Lika viktigt är det nog att inte lära in fel på henne.Det går fort att lära in fel. Men vi behöver itne traggla som det jag och Gaija gör. Men det är kul att ha två så olika individer. Och båda är lika härliga att jobba med. glada och entuastiska!

Ha en trevlig fortsatt helg och njut av snövädret! ;O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

GRATTIIIS! och vad kuuul att höra att din käreste får vara hemma med dej så länge =)
Ligg i å träna hårt nu så du tar dej till Eliten denna tävling =) KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMM!
//Sosso.

Postat av: Pernilla

GRATTIS!! Vad glad jag blir när jag läser din blogg, vilka underbara barn och nära och kära du har! Jag blir så glad för din skull att du haft en så bra födelsedag mitt i all "skit".
Kraaaaamisar från mig och öronslafsar från Lukas :D

2008-03-09 @ 10:21:39
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Ola S

Grattis!
*lite sen av mig* ;)

2008-03-09 @ 21:05:37
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Ulle

Häääärligt!! Jag tycker att det låter som bästa presenten var de 2 veckorna!!! Vi får kolla upp och försöka tajma in någon dag så vi hinner träffa den deporterade mannen innan han far tillbaka

2008-03-09 @ 21:50:22
Postat av: Linda,Jesper, Caxa & Rizzla

GRATTIS i efterskott=)
Ser att du hade en bra födelsedag. Härligt=)
Vi får ta massage kursen någon annan helg, det blir intressant=)
Ha det bra och Lycka till på tävlingen om vi inte träffs före, eller det är ju RUS möte möte snart, då ses vi ju=)
Ha det bra
Kramar

2008-03-09 @ 22:31:34
Postat av: Linda

GRATTIS i efterskott! Jorå det går framåt med träningen för oss men än är det ett tag kvar tills vi kan tävla ;) Som det ser ut nu så finns det inga pengar att komma upp och tävla.. får väl se hur det blir! Hade ju varit skoj!

2008-03-09 @ 22:50:05
URL: http://hem.bredband.net/hunderiet
Postat av: L@sse

GRATTIS i efterhand!

Hur går det med Aftonbladet och övriga massmedia?

Dagens Sverige är (tyvärr) patetiskt. Läs bifogade länk!
http://sydsvenskan.se/sverige/article307402.ece

Och det är ju bara ett i raden av öden.

2008-03-10 @ 10:08:18
URL: http://lasse.just.nu
Postat av: Johanna

Ja spännande men också ganska hektisk...

Jaa några valpgalningar är vi definitivt inte även om kan tro det...
Fast det vet du ju redan varför det blivit som det blivit...det hade stannat på två tikar om vi fått fria hundar... :)
Fast det är klart att visst är det mysigt med puppisar också..det är ju tur att man tycker det annars hade det inte gått.. ;)
Ja visst ser hon underbar ut lilla Gnizta och det är hon också!!.. :)
Tusen tack för alla lyckönskningar och GRATTIS förresten i efterskott...Johan påminde mig men det for ur hjärnan lika fort...*suck*.. ;)

2008-03-10 @ 15:06:57
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Garp heter jag

häjj plastmamma...matte är så vimsig å upptagen med nåt i huvet så hon hälsar grattis i efterskott. Igår mådde jag lite pyton för jag var på nå ställe där dom stackte mej men nu mår jag bra igen och stökar på som vanligt...å det tänker jag fortsätta med sådeså...schlick å gräv å bjäff på däj å pussa på gaijan å den nya bruttan från mäj......

2008-03-12 @ 12:49:57
URL: http://hundliv.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback