Inget nytt under solen precis...

Trååååkigt!

Flunsan har tagit oss i stor besittning och släpper inte sitt grepp. Helt vansinnigt! Den enda är Amanda som håller stånd. Hon blev snabbt sjuk och lika snabbt frisk. Andra delar ur familjen har sprucken trumhinna och vi andra lyckas inte få bort febern.

Tack vare vår älskade Amanda så får hundarna sig två prommisar per dag och blir även lite jobbade med. Amanda är en klippa och ska därför rikligt belönas! Hon är ett proffs! Ett trettonårigt proffs! Allvarligt! Så ni som läser får gärna skriva i kommentaren lite hejjarop åt henne. Det behöver hon!

Själv så är det åt rena hvetet med mig. Jag ahr fått sjukgympa för nacken och det gör att jag kan sova några timmar per natt innan kudden blir till ett cementblock. Hur skönt är det att ligga på cementblock? Jag har ailla fall fått ner febern lite men den håller sig ändå kvar. Bihålorna är täppta och rösten låter som en skata. Jag ÄR en riktig skata! Att ta hand om tre barn plus ett extrabarn samt vara sjuk samtidigt är inte det lättaste. för mitt i allt i hopa så ska dom ha mat, medicin och det måste handlas.

hade det inte varit för min rullatormamma så hade jag nog gett upp. Fast ajg ska inte klaga. barnen har varit snälla. Emn det blir ändå rätt mycket att göra än om man bara har sig själv att rå om eller om man är två på att dela allt.

Glada nyheter också! Stefan har fått flytta hem till sverige! =O) Så nu är han svensk igen. =O) Han ska även trycka på lite mera om att få mer reseersättning för att kunna komma hem. Han har ju varit hemma nu i två veckor och pluggat engelska. Men nu har han inte råd att komma hem igen tills i slutet på aprill... Jag ahr sagt åt honom att de han pratar med ska kontakat mig så kan dom få höra min version. Att det inte är ngn snyfthistoria utan det är sant att det blir lite för mycket för mig att ta hand om allt här hemma.
Det är ju liksom inte meningen att man ska spy hela nätterna igenom på grund av värk? Och sen ska man ta sig genom dagen och ta hand om sjuka barn också på samma gång? Och sen så ska jag ta hand om alla räkningar och kontakt med handikappomsorgen osv. Samtidigt som jag är sjuk....

Nänänä.. Man ska nog vara glad för det lilla man har. Jag har en fin familj och snälla underbara vänner som ställer upp för mig. Ni vet vem ni är och ni ska ha all ära!

Och ska jag se det ännu mer posetivt så är det ju inte ens ett år kvar innan gubben får flytta hem igen! =O) Och han får TVÅ veckor semester till sommaren! (liiiite ironisk). Och jag får ju sjukgympan gratis tills i maj då frikortet tar slut. Faktiskt riktigt många bra saker vet ja! =O)

Näpp. nu ska jag gå och snyta mig. och ta mig lite coopglass. Det är ju också en bra grej. Coopglassen kostar 10 kronor för två liter. De ni! Nästan gratis!  ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback