Inget LP3 idag...

Men vi placerade oss på andraplats i alla fall.

Vi har en hel del att rätta till innan vi kan tävla Elit. Ja en del nya saker att lära oss också. Däremot är jag supernöjd med fjärren, även om hon drömde sig bort just i början.

Så här såg våra resultat ut:

Sittande i grupp: 10
Platsliggande: 10
Fritt följ: 7 (katastrof med pip, trängande och långsamma sättanden)
Sättande: 9 (seeeeg sättande)
Inkallande med stå, ligg: 6 (jag blev knasig, jag höll på att glömma ställandet och så blev läggandet försenat. Dumma jag)
Sändande med lägg o inkall: 8.5 (Gaija fick för sig att gå till höger om rutan. Jag dirigerade in henne och det blev lite för många kommandon tyvärr).
Apportering med hopp: 7 (tugg, massor med tugg)
Apportering metall: 9 (tempo in)
Vittringsprov: 6 (tuggar som fn och hon blev ståendes med tugget, behövde kalla in skrället)
Fjärrdirigering: 9 (Dk på sitt i början)

Så såg vår tävling ut. vi landade på de ohyggliga antalet 252 poäng och fick ett andra pris och då som jag sa tidigare en andra placering.

Men vi skiter i LP nu. Gaija ska snart löpa och nu i vår har jag tid att jobba in eliten med henne. Det ska köpas tre nya apporter och så ska vi damma av alla elitmoment vi har börjat träna på. Och sen så ska vi ju tävla lägre spår också! Vi har fullt upp.

Vi har köpt en bur i dag! De som hade den hade bara haft den i tre månader. Sen fick dom inte plats med barnvagn. Så den är som ny! Jag gjorde som min vana troget. Jag prutade ner priset 300 kr så den blev inte så dyr. 2200 kr. Så nu ska jag skaffa vattenskålar och så behöver jag lite krokar. Sen blir det väl solarplexsus. Men till det har vi inte råd ännu. Vi ligger redan back tack vare datorköpet. Bläh!
Jag får hänga upp lite gardiner i burarna innan det blir för varmt så slipper dom direkt sol på sig.

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

ååh, det blev burköp idag ändå... :)
eeh, tänkte på en sak när jag stod där som sekreterare.. på fjärren.. då viskade du åt henne precis som på träningen i torsdags alla kommandom utom det första, vilket var det enda som hon inte var riktigt uppmärksam på! kan de va nåt??
//Sosso.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback