Kollrig huve't!

Ja just precis! Gaija ÄR kollrig ihuvudet!

Igårkväll var vi ute på bruks och tränade. Först tog jag Exzena och allt gick så BRA! Hon är duktig. =O) Stefan blev mäkta imponerad när han sog hur fint fot gick. Men nu var det inte Zena jag skulle berätta om utan om knasGaija.

Jag börjar fundera om vi verkligen ska tävla? För hon kunde ingenting! Fot var katastrof... Apporteringen funkade inte för hon skulle bara busa när hon skulle greppa den. Det värsta var rutan och vittringsapporten.

Rutan: Först ska man springa tre ggr till pappa. Sen ska man hämta lilla kampen. Sen ska man springa zickzack mot rutan och stanna framför den. Och sen så ska man springa EN gång till rutan, ställa sig snyggt inne i den och sen ska man lägga sig utan för... HOPPLÖST!
Fast sista gången kunde hon helt plötsligt rutan. Jippe... Alltså. Hon KAN rutan men hon svammlar bara... OCh hon kan verkligen se ut som att: Vaaaa??? Hur gör man det hära då????

Sen var det vittringsapporteringen.
När man utför vittringsapportering, visst ska man springa snabbt ut och bara greppa första bästa apporten? Visst är det så? gaija lyckades gör detta tre ggr... Till slut så blev jag irro på henne och vi började om från basic vi får göra så ibland med alla moment. Hon verkar behöva det. teflonminne! det är säkert därför hon inte har några bestående rädlor. hon kommer itne ihåg att hon har blivit rädd!? Hon är som sin mamma. Inte rädd för saker och har dåligt minne. ;O)
Ialla fall vi började om vittringsapporteringen med att lägga den med doft på underst i en hög med pinnar. Och då minsann kopplade hon på nosen!

Nu verkar det som om jag är missnöjd medmin högt älskade lilla vän. Men det är jag inte! att hon gör så här någon gång är inget jag oroar mig för. Ibland måste man få vara lite busig och låtsas inte kunna saker. För annars så är hon en riktig ängel och funkar i ALLA situationer! Jag är otroligt bortskämd med henne. Och ajg vet av erfarenhet att vi får till alla småsaker innan tävlingen.

I morgon ska vi till Kåbdalis. Barnen ska åka slalom och vi kommer att träna hundarna. Zena ska få jobbapå stabilitet med Stefan medans jag tränar med Gaija och så ska Gaija få sig en genomkörare med massor med störning kring sig. Perfa!
Gaija ska också få vara draghund åt barnen. Dom ska få prova på att tolka bakom henne.

Sen ska vi nog passa på att ta oss en liten prommis runt Kåbdalis efter lunch.

Sen är nog hundarna nöjda och även barnen så då kan vi åka hem- Så det blir nog ingen ridhusträning för oss i morgon. Vi lär nog vara för trötta för det.

Nu har vår dator tagit självmord igen. Så nu är den hos doktorn igen. Den ska återupplivas med hjälp av en ny hårddisk. Jag skulle också behöva en ny hårddisk... ;O)



Kommentarer
Postat av: Lie och grabbarna grus

hejsan svejsan! Jag kikar förbi och ser vad ni har för er :)
krameli-kram

Postat av: Sosso & Ludde

alltså... köp en ny dator istället =)
kan tyckas dyrt, men, ni tjänar nog på det i slutändan... om datorn ska dö hela tiden så kan du ju gå miste om viktiga saker...
ha så skojj idag...

2008-02-09 @ 13:32:57
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback