En rysarhelg i Luleå! =O)

Det hela började på fredagskväll. Luleå BK har haft en lydnadsmaraton i helgen. Superspännande!

Vår andra tävling i lyndandsklass 3. Förra gången vi tävlade så fick jag fyra nollor. hur skulle det gå? Skulle vi minska nollorna? Skulle Gaija orka med en hel helg med tävlingar? Skulle jag orka? Många frågor. Men svaren skulle komma visade det sig.

Fredag 2007 08 21. Vi fick startnummer 2. Så här gick det:

Sittande i grupp:     10
Platsliggande:     9.5
Frittfölj:     8
Sättande:     10
Inkallande med ställande och läggande:     5
Sändande m. lägg o inkall:     0
Apportering m hopp:     9
Apportering metall:     8.5
Vittringsprov o apport:      0
Fjärrdirigering:     8.5

Summa 199 p och ett tredjepris.

Betydligt bättre än förra gången. Två nollor mindre än förra gången... Vi hade också fått bättre poäng på vissa moment! En klar förbättring.


Kommentarer:
På platsliggningen hade Gaija huvudet uppe och skiftade ställning några gånger. Så där drogs ett halvt poäng.
Friaföljet hade jag som vanligt att hon trängde, gnället kom med (hon var väldigt upphausad och jag ahde försökt få ner henne men det gick inte) samt att jag fick ge henne flera DK för hon skulle bara vara så snabb hela tiden.
Inkallande med ställande och läggande var en rysare. Hon höll knappt på att stanna och när hon väl la sig så var hon framme hos mig.
Apporteringen m hopp var hon dålig i avslutet. Satt sig snett och långsamt. Annars var det bra!
Apportering metall sprang hon som vanligt fint ut, greppade snyggt om apporten och sen travade hon långsamt tillbaka.
Vittringsapporteringen var en KATASTROF! Hon sprang fram till apporterna, bet i tre och sen tog hon rätt apport tillbaka men TUGGADE på den ordentligt! Jösses...
På fjärren flyttade hon sin vana troget en bit frammåt.

Lördag 2007 09 22. Vi fick startnummer 1. JAg har aldrig börjat som etta så det kändes lite ovant. men jag fick värma upp Gaija lite innan vi startade.
Så här gick det:

Sittande i grupp:     10
Platsliggande:     10
Frittfölj:     7.5
Sättande:     9
Inkallande med ställande och läggande:     5
Sändande m. lägg o inkall:     9.5
Apportering m hopp:     7
Apportering metall:     9
Vittringsprov o apport:      9
Fjärrdirigering:     8

Summa: 262 O
och ett förstapris samt klassvinst!

Ett förstapris! Men jag är ändå inte riktigt nöjd. Jag vill ha högre poäng. Det är lite för mycket bus och slams.

Kommentarer:
Friaföljet var det som vanligt:  DK, tränger vänster, piper och BUS! Hon var hur pigg och glad som helst!
Sättandet blev ngt sent. Menmed tanke på att hon i onsdags inte förstod sättandet så har vi nog kommit en bit.
Inkallande med ställande och läggande.... Katastrof! När vi tränar funkar hon hur bra som helst.. När vi tävlar...
Sändande med ställande och läggande: Nosar... Konerna var tydligen intressanta... OCh det luktade tydligen gott inne i rutan. Flera hundar nosade där.
Apportering över hinder: Tugg och avslut. Sätter sig snett.
Apportering metall: Tempo och avslut. Gaija travar tillbaka med apporteringen och sätter sig snett.
Fjärren: DK flyttar sig. Helt plötsligt blev åskådarna intressanta! Ngt hon aldrig varit förut!


Söndag 2007 09 22 Startnummer fyra.
Så här gick det:

Sittande i grupp:     10
Platsliggande:     10
Frittfölj:     7.5
Sättande:     9
Inkallande med ställande och läggande:     8
Sändande m. lägg o inkall:     9.5
Apportering m hopp:     7
Apportering metall:     8.5
Vittringsprov o apport:      0
Fjärrdirigering:     7.5

Summa: 235p och ett andrapris smat klassvinst igen!

Vi har allt som allt fått ihop två förstaplaceringspokaler i helgen. Lite roligt tycker jag. ;O)

Kommentarer:
Frittfölj: Tränger, gnäller, DK hand vid två steg bakåt, hoppar, slut dk.
Sättande: Lite gnäll, flyttar rumpan vid tillbakagång.
Inkallande med ställande och läggande: DK ställande (jag sat ligg och snabbt sitt, höll på att dabba mig rejält. Gaija var superbussig och lyssnade på vad jag sa)DK hand vid ingång.
Sändande med läggande och inkallning: Lyder ej stannakommando.
Apportering över hinder: Tar en extralov, tuggar. Alltså dummrutan var ju där... Precis bakom hindret. OCh idag upptäckte Gaija den! Weeeehhhhhooooo! En ruta! Klart att hon var tvungena tt springa in i den!? Knasiga hund...
Apportering metall: Tempo in (travet så klart), föraren DK vid ingång.
Vittringsprov: Fel föremål. Åhhhh! Hade ajg iten varit så snabb med att kalla in henne så hade hon tagit rätt pinne! Jag kallar in Gaija för att hon ska bli snabbare tillbaka och inte börja plocka med andra pinnar.
Fjärren: Många DK ställande, rör sig frammåt, DK hundens namn. Gaija gillade sin publik! Så dom gav hon lite uppmärksamhet... JAg sa hennes namn för att få behålla den. HAde ajg inte gjort det så hade hon inte gjort det hon skulle.

Det ahr varit en otroligt trevlig och härlig helg! JAg ahr lärt mig massor om gaija hur hon fungerar när hon tävlar mycket. Och jag känner att jag har gjort rätt också. JAg har tränat på det som gått sämst på tävlingarna och det har nog gett resultat om man tittar på apoängen. Dom ahr blirivt bättre och bätre. Förutom vittringsprovet som ajg förstörde då... Gaija är inte riktigt säker på den ännu.

Dessutom har det varit jätteroligt med alla klubbkompisar, kompisar från andra klubbar och helt vanliga hundkompisar som varit på tävlingarna. Massor skoj att få träffas och umgås! Hela helgen har bara varit så rolig och trevlig!

Tack alla för all stöttning! *kram*




Helgen avslutades väldigt fint. Vi fick hämta hem vår Exzena. hon är hur mysig som helst ochen riktigt duktig flicka! Gaija bara avgudar henne och är en snäll storasyrra som leker med henne och tycker hon är äcklig som kissar och bajsar inne.... Sånt ska man göra ute!

http://exzenas.webblogg.se/





Kommentarer
Postat av: Redvilla´s gänget..

Hallåj!!
Men GRATTIS till två första pris i 3:an!!!
Men var det inte två tävlingar på lördagen???..eller är det jag som är virrig kanske??
Och grattis till lill Exzenas hemkomst förresten!!!!
Hoppas man får se lill spjuvret någon dag då!!..;)
Vi ses!!..:))

Postat av: Redvilla´s gänget..

Ooops...sorry...trodde sista tävlingen var ett första pris..
Men GRATTIS ett fösta pris och TVÅ klass vinster då..NU blev det kanske rätt!!!
Trött efter en tung helhelgs jobb...;)

2007-09-24 @ 12:13:10
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Sosso & Ludde

vi väntar fortfarande.. :)

2007-09-24 @ 16:33:16
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Dober Lakes

GRATTIS till förstapriset och klassvinsterna!!!
Nu är det inte långt borta;). Lycka till med lilla Exzena också!!
Vi hörs och ses!!

2007-09-24 @ 17:40:50
URL: http://www.doberlakes.se
Postat av: Ulle

Klar det var vår förtjänst att det gick så bra....... Vad trodde du?? Utan oss hade du aldrig kommit så långt!! *nickar och ser viktig ut* Pussa på bebisen och Gaijan från oss så ses vi så snart ni har familjat ihop er..... KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback