Träningstävling i appell.

I kväll hade vi avslut på kursen. tyvärr kom det bara fem av tio deltagare. lite synd då det är roligt att se hur alla kursdeltagare utvecklas. Och inte är det då jag och Gaija som varit dom duktigaste. Det är ju dom som kom dit helt gröna med hundar som ingetning kan!

Wow vilka duktiga kurskompisar jag har! *glad*


Så ikväll har vi då jobbat med att tävla. Jag fick starnummer tre och var mitt i gruppen. Så jag hann inte se så mycket av dom andra. Men det jag såg var imponerande! Flera hade intgen platsliggning när dom började. Nu har de flesta det!  Och slutar kursen med massor med kunskap och hundar som börjar få in momenten. Det enda nya för oss var ju egentligen framförgåendet.


Hur gick det för mig och Gaija då?

Med tanke på att ajg just börjat få in framförgåendet så trodde ajg väl aldrig att vi skulle få några höga poäng. Och apporteringen? jaaa... Hmmm.. Gaija är väldigt ojämn där.


Men så här blev resultatet:

Linförighet 10 BRA kontakt!
Framförgående 9 DKx2
Platsläggande 10
Inkallande 10
Apportering 8 Tempo DK
Hopp över hinder 10
Platsliggande 10


Och eftersom att vi inte spårat eller haft ngn budföring så fick alla i vår grupp tior där. Sååå snällt! Haha! Och bara en domare som dömde oss så det blev inga medelvärden heller. jösses vilka poäng man får när det blir så här!

Summan slutade på 310 poäng. *nöjd*

Få se hur det blir på lördag. Det är då debuten blir får våran del. Ska bli superduperspännande! Och pirrigt i magen. Jag behöver nog flera tummar hållna. För vem vet? Det kan gå åt fel håll också. Speciellt i spåret... ;O)


Kommentarer
Postat av: bacillen

kul med kurs ju!!
ni kommer att glänsa på tävlingen tror jag!! *pöss*

Postat av: Tayzon

men... Gaija, glömde du mej.. :p

2007-05-29 @ 05:56:16
Postat av: Lie och grabbarna grus

Vi håller tummarna för dig,som alltid! :)
Det kommer gå kanoners......
KRAMIZAR

2007-05-29 @ 06:42:54
URL: http://www.maximus.nu
Postat av: Linda & Caxa

Vi håller tummarna från nära håll=) Spåret kommer också gå kanon. Så på lördag em är ni uppflyttade. Det är en känsla jag har iaf=) Ses imorgon på träningen

2007-05-29 @ 08:19:26
Postat av: Bouvierligan

Heeeej!
Äntligen skriver vi några rader :)
Grattis till resultatet i söndags...Kanon!
Håller med Linda att du är ett lägre ekipage på lördag em :)
Vi håller tummarna!
Ha det gott så syns vi på klubben i morgon.
Massor av solkramizzar från oss!

2007-05-29 @ 15:48:17
URL: http://www.bouvierligan.com
Postat av: Maria o Sverker

Självklart hålls tummarna! Var görs debuten? Kanske man kommer och kikar! ;)

2007-05-29 @ 18:50:47
URL: http://www.marialundqvist.hundsida.se
Postat av: Ludde

Heeej min gaija...
Nu har jag åxå tävlat :)
GRATTIS MIN SÖTNOS GAIJA *PUSSAR*
Från Ludde.

2007-05-29 @ 22:36:08
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback