Party!

I går kväll for jag och min gubbe på party!

Det är ngt som händer väldigt sällan. Jag har till och med varit in på systemet! Ngt som händer kanske var femte år eller så.. Jag komemr inte ihåg sist jag var dit. kommer bara ihåg att jag köpte en Heiniken till gubben och kassörskan trodde jag var under 18 men sa att hon såg på mina händer att ajg var betydligt äldre... =O/

Ialla fall så blev det en härligt rolig kväll. Vi åt och drack. Jag drack cola och Stefan drack öl. Han drack mycket öl och jag drack mycket cola. Det sjöngs också med hjälp av en karaokemaskin.. Men tyvärr var ljuset väldigt högt och jag började få mer och emr ont. Så jag for hem och pausade vid tiotiden. barnen hade FF och såg på film och åt chips. Under  den tidigare kvällen så var dom på bio. Stackars barn...;O)

Sen for jag tillbaka till festen då barnen hade gått och lagt sig. Tänkte få mig en varmkorv. men när jag kom dit hade jag så ont så jag orkade inte. Satt och försökte vara trevlig med folket. Plötsligt kommer ngn in och ropar att festens drottning rammlat och slagit sig. Och att ambulans var tillkallad. Eftersom att jag var den enda nyktra på hela tillställningen så skyndade jag mig ut. Dom andra fick stanna kvar. det visade sig att stackarn hade rammlat och slagit sig i huvudet så ordentligt att hon blödde. Hon hade även tappat medvetandet ett tag så jag räknade med hjärnskakning. Rätt rejäl hjärnskakning! den skadade lades framstupa sidoläge och jag la över henne min fleecejacka och min råggrindejacka. Det var ju kallt ute. Sen hjälptes vi åt att hålla henne vaken. I ett sådant läger för inte personen somna. Risken för att bli medvetslös är stor.
Hon blev dessutom mer och mer dessorienterad så jag var rejält orolig för henne! Efter en evighet kom äntligen ambulansen och hon fick fara iväg. Stackarn.. hon ligger nu i Sunderbyn för observation. det blev som jag var rädd för en rejäl hjärnskakning.

Lilla vännen! Krya på dig! Festen blev lyckad ialla fall fast du du var med om olyckan. *stor kram till min "favoritkusin"*

Vi hjälptes åt att städa ihop bord och stolar och disk och öl, vin och spritflaskor. tror klockan var efter tre på natten innan vi kom oss därifrån. Väl hemma så hade jag så ont så jag ville vomera. Så jag tänkte ta mina värktabletter.. Det visade sig att dom var hos mamma. Jag var på apoteket och hämtade ut medicinen och hade redan då ont och glömde dom hemma hos mamma. Det var liiite stressigt med att ordna allt och få sig själv i ordning. Man är inte riktigt van vid att klä upp sig och göra sig fin...

Så jag sommande efter fyra ngn gång. Sen vaknade jag halv åtta av dom underbara ljuden av grannens söta små barn som hoppade i sn studsmatta. Men det är ingen fara. jag somnade om... Nästan. För plötsligt var Oboy arg på banjo. jag gick och och kollade och trampade rakt på en död fågel! Liksom så där jättemysigt! Jag har rena fötter. Dom är sanerade...

Sen är jag städat upp död fågel och grejs så la jag mig igen... Underbart! Just när huvudet landade på kudden så började grannbarnens pappa att spela på sin elgittarr. Om han hade spelat ngt smäktande hade jag nog somnat av matthet. Men han kan inte spela smäktande.. Han spelar skalor. Och det låter inte riktigt rätt så att säga...  OCh när han äntligen tröttnat på falska skalövningar så ringde telefonen. Ja just det! Jossan skulle med sin underbara ledsagare till Luleå med buss!  Då var klockan halv tio... ingen ide att försöka sova längre utan en bättre ide var att få Jossan in i duschen och tvaga sig... Sen började min långa tråkiga regndag... fick iväg två barn till luleå till och med! Så det blev lite lugnare.. Stefan sov mest halva dagen...Undrar varför? Jag var avis. Jag fick ialla fall tag på mina värkisar till slut. Men dom funkar inte. Jag tror jag har fått sockerpiller!
På måndag ringer jag läkaren.. det här går ju inte längre...

Jag ska nog inte gå på fest på väääldigt länge! Det känns då så i alla fall...

I morgon är det spår som gäller!  Jag köpte mig en bra och billig rygga på ÖB i går så nu har ajg packat den full med hundträningsgrejjer. Och jag har fettat in skorna och packat in allt i bilen. så nu är jag redo för en spårdag! bara det inte regnar i morgon.. *håller tummarna*

Kommentarer
Postat av: Redvilla´s gänget..

Jaaa, det verkligen vägen i helgen kan man lugnt säga!!..:)
Synd att ni missade utställningen.
Jaa det tycker jag anmäl er till nästa år...eller varför inte till den internationella vi har i Juli?!..:))
Vad tror ni om spårning i helgen då??..

Postat av: Sosso & Ludde

stackars stackars doris =)
va sa läkarn då?? =)
kram
//Sosso.

2007-05-21 @ 21:27:23
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Veronica och Gaija

Jag har inte fått komma till läkaren ännu Sosso... Man måste vänta och vänta... OCh få en tid. Jag ahr bett om att få en ordentlig undersökning av nacken! Så det så!

2007-05-22 @ 16:16:42
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Linda

Hej
Tack=) Det känns skönt att veta att man inte behöver tävla mer om man inte vill i 2:an. Jag kommer ju inte vara lika nervös. Ska tävla i Arvidsjaur på fredag och Det blir mest troligt tävling i Åbyn/Byske=)
Ska du till klubben imorgon och städa och träna lite? Jag tror jag kommer men jag har då ingen kratta, finns väl annat man kan göra=)
Hoppas vi ses imorgon
Kram

2007-05-22 @ 16:17:35
Postat av: Linda & Caxa

Hej igen
Vad synd att du inte ska dit, då kanske jag struntar i att fara till Piteå. Har ju kurs på torsdag så då ska jag dit. Får se imorgon.
Jag kampade upp henne massor och sedan just innan jag skulle på plan så gömde jag den i fickan och det funkade super bra. Hon var grymt taggad. Jag har flera blåmärken på benet och armen som bevis haha=) Jag hoppas det ska funka i helgen. Jag tror inte jag ska tävla nästa helg i Piteå. Räcker nog med 2 tävlingar i helgen. Blir nog mkt. Men man vet ju aldrig=)
Men ha det bra så får vi höras. Kram

2007-05-22 @ 19:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback