Vi jobbar på...

Så här tänkte jag: Onsdag. Träning ute på bruks. Vi tränar tävlingsmässigt igen. Lite momentträning också. Och rutan så klart!

Och så här blev det: Vi körde igenom de moment som vi kände oss osäkra på. En platsliggning gjorde vi också. Funkade kanon! gaija ligger där hon ligger även med störning bakom. Och en orolig hund på sidan om. Jag är otroligt glad över att ha lärt in hakan i backen. Det har gett jättefint resultat!

Inkallning med ställande: Funkar hyffsat förutsatt att jag vet när jag ska kommendera stanna. Gaija stannar rätt snabbt. Men det går allt att fila lite till. Läggande under inkallning går faktiskt bättre än ställandet.

Hopp över hinder. Kanon!

Fria följet. Kanon förutom några sneda sättanden. Och så vill hon hoppa ibland Det bara sprudlar i henne. ;O)

Fjärren: Kanon! Den sitter där den ska och hon skiter i att ngn står bakom henne och fladdrar med ett plakat.

Apportering. Efter några apporteringar så hämtar hon UTAN att döda apporten! Hurra! Men hon vill helst bara trava tillbaka. Men jag låter det vara så. Jag ids inte jobba med det. Men jag har ögonen på travet ialla fall. ;O)

Rutan. Suckar och stönar. Första skicket är hon vimsig. Hon är osäker på vart hon ska. Jag får tala om det för henne. Gör hon så på tävlingen så blir det DK. Men hon tar sig in i rutan om jag ger DK. Annars så verkar hon fatta när man kört några gånger. Jag tror att det hela beror på att hon blir trygg med att rutan står på plats. Så nu flyttas rutan lite varje skick. Jag ger inte upp! Rutan ska sitta på tävlingen!

Det är ju det här som är det lilla roliga med hund och att träna hund. Man får en lite klurig grej att grunna över. Och så! en dag! då bara kan hunden det!
Jag hoppas att den dagen infaller före söndag....

Hur som haver. När jag kommer ner på planen så har jag en mycket glad och förväntansfull hund. Att jobba med mig är tydligen så himmla kul! Och jag instämmer med Gaija. Det ÄR kul med hund! Vi är ett team jag och Gaija. Utan varandra funkar vi inte som vi ska...

Nu bara längtar jag till tävlingen! Så SKOJ det ska bli! bara att få vara med och tävla... WOW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback