I've got soul!

I gårkväll for jag och Stefan på Festspelen som går här i Piteå. Kvällens arrangemang blev Gospel. Jag har alltid varit väldigt förtjust i Gospel eftersom att det är så härlig rytm och man får röra sig till musiken. Det är helt enkelt sång och musik med livsglädje och sorg!

För den oinvigde kan jag tala om att jag har sjugit i nästan åtta år i kör. Vanliga körer då. Den kören jag sjungit med i längst var Piteflickorna. Där var jag, liksom i dom andra kröerna, första sporan. Jaaa..Jag KAN sjunga! Fast det är ngt jag itne vill pracka på folk med. Så jag håller käft. Jag har faktiskt till och med sjungit opra på scen! Fast det var en friluftsteater som ajg var med i. Och hade jag vetat att det var operatoner som skulle komma ur min hals så hade jag tackat nej. Jag visste inte heller om att jag fick huvudrollen... Ingen hade sagt ngt. men tydligen så var dom nöjda. Och jag fick applåder. Hahaha!

Nåja. Gårdagskvällens Gospel var en höjdpunkt! Vad jag njöt! Ojojoj.. Nu vill jag börja om att sjunga igen. Jag är bara sååå sugen! Så jag kanske gör det? Man kan ju inte baaara hålla på med hunderiet? Eller.... Ja vi får väl se? Kanske jag får med mig äldsta dottern också. Hon är ännu duktigare än mig! =O)

Lite extra kul var att Erika, vår ena hälft av avlastningsfamiljen, var med i en kör. Det hölls en Workshop med Gospel nu i dagarna. Så givetvis var ajg tvungen att få kika lite på henne också när hon sjöng med kören.

Nästa år om det blir samma sak då ska jag baske mig vara med! Himskans skoj alltså! =O) Kören som höll låda heter Trinity. Jättebra kör! Jag vet av erfarenhet att en bra körledare gör kören. OCh det stämde verkligen. Körledaren var skitduktig! Wow! Kroppen gungar fortfarande.... =O)


Sen idag har vi varit på utställning. Efter fem timmars sömn (kunde inte sova på grund av värk) så flög jag upp ur sängen för att göra mig klar. Jag hade ju enhel del kompisar som skulle ställa ut idag! Och oj vad bra det gick för allihopa! Jagtyckte det ialla fall. Det blev en massa rosa rosetter till hudnarna. Och det lustiga är att ingen av hudnarna är schäfrar! *fniss* Så idag har jag hejjat på prinsessan, pyrieneern Lucy, Söta och rara Finska lapphunden Smilla och vackra Rottisgänget Evita, Baronessa, Troja och Amiral! Ni var sååå fina!

I morgon blir det mer utställning. Då ska jag hejja på Bruno som ska ställas ut. Han ska vara med mallarna. För han är ju en malle fast mest är han en bruno. I love him! Och sen ska jag hejja ännu en gång på söta, rara Zmilla som ska ställas i Munksund på Finska Lapphundsutställningen. Vet inte om det är ngn sorts special... Jag förstår ingenting av utställningsvärlden!*'fniss*

Den dagen jag tvingas ställa Gaija blir en upplevelse. Ingen domare kommer att ha sett en så otroligt förvirrad ägare tilll hund som jag! Men det bjuder jag på.... Jag trivs bäst med brukset och lydnaden.  =O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Kul att du kommer imorgon! Vi (Bruno) går i ring 1. Om du vill ha handlingshjälp den dagen du skall ställa Gaija så är det bara att hojta till... :o)
Kram

Postat av: Sosso & Ludde

Hjälpa till kan jag göra.. ett försök iaf.. :) men du kanske bör träna lite själv åxå =)
kram

2007-07-08 @ 09:20:05
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback