Ute på pitholmsträsket....

Är det soligt och kallt. I dag bestämde sig Gaija för att fara till Pitholmsträsket. Jag sa till henne att då kan vi ta vägen som går förbi Degerberget. bra ide sa Gaija och så drog vi iväg... Allt som allt bevb det bara 5.3 km idag. Det var kallt ochajg var inte i form idag för längre färder. annars ahde vi nog fortsatt. för det var så otroligt vacker ute i dag!

Här kommer dagens skörd av bilder!

Läcker va?

Inkallning på pitholmsträsket. Gaija springer så öronen flyger och far. Kolla vad snön gnistrar och glimmar!

Fast jag kan posera också!

Snygg i sin fina nomesele...

Prrrrrrtttt....

Men morsan då! Sluta fota nu då!


31230-39831230-39731230-39631230-395

Spring, sprang sprungit!


snygg sele

Jag är jättenöjd över Gaijas sele. Den sitter perfekt och hon vekar verkligen trivas i den. Hon vet vad hon ska göra när vi tar på den. Blir glad och börjar småvissla lite för sig själv. *ler*


Pitholmsträsket

Pitholmsträsket... eller en liten del av träsket. egentligen tycker jag att det är mer som en liten sjö.

Skogsvägen

Vägen vi for på. ite isig men fint före på sidorna för Gaija. Hade jag haft medar på sparken så hade det gått plättlätt. Nu halkade jag mest omkring mitt i vägen. Det blir nog mest troligt att vi köper en ny spark och 55mm breda medar till sparken. Man kan ju ha användning av en "vanlig" spark också.  Den sparken vi har nu är en Orsaspark. Till den finns det inga medar. Typiskt va?

Kommentarer
Postat av: Lie och grabbarna

Vilka härliga bilder!! Max sa att han blidde nästan lite är i den snygga tiken ;o)
Ha det toppen bra!

Kramiz

2007-02-09 @ 10:40:36
Postat av: Linda & Caxa

Hej.
Nä det dröjjer nog någon dag innan de kommer. Har just varit utre en sväng och det behövde hon verkligen såg det ut som. Hon sprang massor och var så lycklig=)
Det blir nog inte förrän söndag då kanske.
Vi får se vem som får rätt =)
Vad härligt ni verkade ha på träsket.
Nä inget årsmöte men jag hade velat dit mkt pga inga mh.
Vet du om de kommer ha figurantutbildning? Det vill både jag och jesper gå
Ha det bra Kramis

Postat av: Linda & Caxa

Hej igen
Jo men så kan du ju göra. Antingen skriver du och berättar eller så kan du ju ringa. Jag är hemma. Har du mitt nummer?
Ha en trevlig fredag kväll=)

2007-02-09 @ 19:22:58
Postat av: Ola

Urtjusiga bilder på en tjusig jycke :)

2007-02-09 @ 21:57:29
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Lotta

Härliga bilder! Klart att man blir valpsugen när man både ser bilder och vet att det kommer att finnas snart! Lycka till med hundlivet!

Lotta

2007-02-11 @ 09:33:29
URL: http://www.litatill.se
Postat av: theres

hallå nu ahr jag fått hem min lilla skit så nu till sommarn kan vi väl dra en sväng å träna :)
http://www.freewebs.com/tessansbc/

2007-02-11 @ 12:34:47
Postat av: Anonym

Hej!
Såg att du ringt. Har varit ute. Inga valpar än=/
Men jag kan ringa dig imorgon för vi får lite främmande ikväll

2007-02-11 @ 18:32:49
Postat av: Ellis Garp o My

Jag kan bara instämma i att alla vovvsen blir ÄNNU snyggare snö! Livet är bra skönt nu och denna söndag gick oxå i långpromenadstakt.
De sköt upp starta eget kursen en vecka så jag kan slöa en vecka till. Helt OK för min del! KRAMAR så länge! :)

2007-02-11 @ 22:22:56
Postat av: Linda & Caxa

hej
har just kommit från vet i öjebyn. Caxa är tom!!!
Vi har blivit lurade. Nä men de måste ha absorberats bort och hon var vart lika glad för det i att äta massa extra mat. Så nu blir det hårdträning, både motion och träning så att vi kanske kan tävla i mars=)
Tänkte försöka komma på söndag kanske du kan visa mig rutan?
Man känner sig ju lite snopen då man väntat på valparna men vi får ta nästa löp. Vet du någon bra hane vi kanske kan använda? Ngt tips?
Ha det bra

2007-02-13 @ 12:06:58
URL: http://www.caxaforsen.com
Postat av: Lizah

Hej
Härliga bilder på Gaija i snön. Såg selen, den bilden som är tagen från sidan. Kommer den möjligtvis från Jens Hundartiklar? Om den gör det, skulle du vilja maila den bilden i större format till mig. Tycker det är så svårt att se på bilden i webb-shopen hur den ser ut och jag funderar på att beställa till båda hundarna.

Ha det gott!

2007-02-15 @ 16:23:22
URL: http://lizah.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback