Tävlingar...

Var idag och tittade snabbt lite på årets första tävling. Oj så sugen jag blev. Fast tur i oturen att jag inte anmält mig.. . För jag ahr feber, hosta och snuva. Så det ahde nog inte varit så kul ändå att tävla...

I går när jag hade tränat så kändes det motigt. Jag hade ingen lust att träna.. Kan ju vara att man inte mår så bra. gaija fjompade sig och tog tillfället i akt att bli lite döv. Annars så skötte hon sig bra. rutan kunde hon helt plötsligt inte. så ajg funderade ordentligt på om jag satsat fel eller om jag varit otydlig. jag tror på det sista. Nu ska jag ändra träningen lite... Hon vet vad rutan är. även om hon tor att hon ska snurra runt tre ggr ända fram till rutan. Så nu ska jag lägga hennes leksak utanför rutan så hon spinger igenom rutan.  Jag får ju lätt stopp på henne så det är ju bara att kommendera Stanna. Ska göra så varje gång framöver så hon förväntar sig en leksak utanför på motsatta sidan.

Jag insåg också på dagens tävling att jag verkligen varit petig med Gaija. På inkallning med ställande så förväntar jag mig att hon ska tqanna på MOMANGEN! trodde nämligen att det skulle vara så... *rodnar*.
Och fjärren då... Jag trodde man bara fick ANTINGEN ge kommando eller tecken. Men man får ju göra båda! Ha! Då är det momentet klart då...

Apporteringen ska vi bara ta det lungt med. hon kan momentet men ju mer jag kör desto mer svammlar hon. det enda jag inte gillar med apporteringen är att hon vill trava till baka. funderar på om ajg ska öka farten på tillbaka eller minska på farten ut till apporten. Jag tror på det första alternativet.
Sen så har hon fått för sig att man ska hoppa på apporten med framtassarna så snön försvinner. Och att man gärna kan latja lite med den... Det gillar inte jag heller.

Platsliggningen tre minuter utan förare funkar fint.Hon ligger pall. Men då har vi inte kört med ngn störning heller... Men det kommer!=O)

Kommentarer
Postat av: lie och grabbsen

Hejsvejs... skojijgt träffa er i dag...

*kramizar*

Postat av: Sosso & Ludde

klart vi e snygga... jajjemän, vi har dragit massor av pulka... de e kul :) puss å kram /Ludde.

2007-02-19 @ 22:22:17
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Ola

Hehe.. är du säker på att våra hundar inte är släkt? De verkar vara på samma nivå iaf. Vi kör 1:a tävlingen den 10:e mars.. Ni då??

2007-02-20 @ 09:20:39
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Max & Nemo

Du var snygg bruden, men vi tycker ju du är lika snygg utan selen ;O)
Kramizar
Max & Nemo

2007-02-24 @ 22:02:59
URL: http://www.maximus.nu
Postat av: Linda & Caxa

Hejsan
Kul att träffas igår. Det var bra att komma iväg och träna men det var lite mkt för henne då vi bara tränat själva sen i höstas. Men det gick bra i alla fall .Bra att vi hann med en platsliggning med. Jag börjar redan vara lite nervös för tävlingen=)
Ha det bra

2007-02-26 @ 16:04:37
URL: http://www.caxaforsen.com
Postat av: Linda & Caxa

Hejsan
Kul att träffas igår. Det var bra att komma iväg och träna men det var lite mkt för henne då vi bara tränat själva sen i höstas. Men det gick bra i alla fall .Bra att vi hann med en platsliggning med. Jag börjar redan vara lite nervös för tävlingen=)
Ha det bra

2007-02-26 @ 16:04:59
URL: http://www.caxaforsen.com
Postat av: Linda & Caxa

Hejsan
Kul att träffas igår. Det var bra att komma iväg och träna men det var lite mkt för henne då vi bara tränat själva sen i höstas. Men det gick bra i alla fall .Bra att vi hann med en platsliggning med. Jag börjar redan vara lite nervös för tävlingen=)
Ha det bra

2007-02-26 @ 16:07:44
URL: http://www.caxaforsen.com
Postat av: ajax

hej fin sida men jag hata rosa kanska ljus blå?

2007-05-06 @ 10:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback