Kursstart och Banjo blir mera hemtam.

Idag började apellkursen. =O) Det var uttaging för dom som ville gå kurs och vår instruktör Anki kollade vem som klarade kursen. Tydligen så har vår duktiga Carina som tar emot kursanmälningarna informerat väl om vad som gäller. För ingen behövde åka hem snopen. =O) Så det blev två grupper med tio i vardera.

När jag och Gaija skulle testas blev jag full i skrett. Anki bad oss gå framåt, vända och sen var vi klara. "Ja du tävlar ju så dig behöver jag nog itne se mer av" Hehe.. Jaaa. vi kanske är lite överkurs. Men jag har tänkt finslipa alla detaljer nu under kursen. Jag siktar mot tior på tävlingarna! Inget annat!

Min knäppa hund har itne börjat löpa ännu. Det varkade ju som om hon var på G för ngn vecka sedan. men nu märks det inget alls. Jag slår vad om att hon börjar löpa lagomt till MH. Bara för att vi inte ska kunna tävla apellen som vi får inblakad i lursen i början av Juni. Jag slår vad! Ngn som vågar sätta emot? Dessutom så kommer hon att löpa lagot så att det räcker över tävlingen i juni också. =O(

För Banjo och Gaija går det frammåt. Gaija har förstått att det inte alls är kul att busa med honom. Så nu håller hon sig lugn när han går förbi. Jag har satt hans mat på hans klöspelare och i kväll har han ätit där. Och då låg Gaija nästan bredvid. Vi har även satt hans sovkoja i hörnet mellan sofforna. Där har han nu känt sig trygg hela dagen. så i kväll lyfte vi upp den i soffan. Och han känner sig trygg i denhela tiden. till och med när vi lyfter den. Han vill nog helst bli buren till och från kattlådan ochmaten också om han bara fick. Men se det går jag inte med på!

Så här nära kan Gaija numera komma honom utan att han blir nämvärt störd av det.

image473

I morgon ska jag väga katterna så ajg kan hålla redan på deras vikt. Jag ska även ringa veterinären som jag ahde tänkt göra idag emn glömt bort. risken för att Oboy drar hem en sjukdom är ju rättstor när han går ute. Även om Oboy inte blir sjuk så kan Banjo bli det som inte är vaccinerad ännu. Sånt är viktigt! =O)
Jag är också väldigt imponerad av hur lätt det är att handskas med Banjo. han är otorligt lättsam att ta tassen i handen och att pillra på lite överallt. Det märks att dom som haft honom tagit mycket väl hand om honom. Sånt värmer. =O)

Jag ahr en lite trött hund i kväll. Efter det att vi avslutat kursen för denna gång så gick ajg ut och tränade lite med Gaija. Hon är så hopplöst roligt att jobba med! =O) Hopp överhinder med apportering är tydligen jätteskoj!! Det momentet sitter. Rutan är det heller inga problem med... Så nu ska jag väl försöka få mina förstapris och bra poäng i tvåan så vi kan köra igång med trean. =O) Vi busar rätt mycket med apporten och jag tränar inkallning med den. Att springa ut och hämta den är inga problem. emn farten är rätt låg på tillbaka vägen: så ajg skulle tro att inkallningar med apporten i munnen är den rätta vägen. Annars så får jag väl hjälp med det på kursen.

Kommentarer
Postat av: Linda, Caxa & Rizzla

Hallå=)
så hon har inte börjat löpa än? Det blir säkert som du tror lagom till mh. Skulle ju va typiskt. Har just tränat med Caxa och allt fungerar super nu. Hopaps det håller i sig till tävlingen=) Ha en bra dag

2007-04-03 @ 14:51:19
Postat av: Ola S

Hade det handlat om någon annans hund så hade det varit garanterat med löp lagom till mh:t och tävlingen.. Men eftersom det är DIN hund så går det säkert vägen :D
*håller tummarna iaf*

//Ola S

Postat av: Lie, Björn, Max och Nemo

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOPA :O)

Kramizar från Lulä....

2007-04-04 @ 02:04:27
URL: http://www.maximus.nu
Postat av: Carina & Christer

:) Glad Påsk :)

2007-04-04 @ 09:52:46
URL: http://www.freewebs.com/kzacko/
Postat av: Johanna

Hallåj!!
Tack för raderna, ja vi ska nog mest troligt också till ridhuset på lördag..
Speciellt husse måste ju starta hårdträningen med Troja nu när det nalkas appellkurs!!

Jag har just nu kommit på att jag fått en ny schäfer som jag skulle kunna tänka mig att äga...Gaija!!..:)
Trotts att jag sagt att jag aldrig skulle vilja ha en schäfer....men en sån som Gaija skulle jag kunna tänka mig!!...:)
Hon är ju så lik Amiral till sättet har jag sett när vi tränar..Alltid med till 100%, härligt att se!!

Hoppas allt är väl annars och en riktigt GLAD PÅSK PÅ ER!!!..:))

2007-04-04 @ 20:53:53
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Catta, Anders, Tove & de 4benta

GLAD PÅSK!!

2007-04-04 @ 21:21:10
URL: http://hem.bredband.net/cattaistugan
Postat av: Sosso & Ludde

så kul att de går bra... Glad påsk.. :)

2007-04-04 @ 22:59:01
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Linda,Jesper, Caxa & Rizzla

Vi önskar en en jätte trevlig påsk=)

2007-04-05 @ 15:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback