Glad påsk alla!

Nu håller Banjo på att bli våran katt. Det känns så. Det känns som att han funnits hos oss länge. Fast det har bara gått en vecka sedan han kom till oss. Vi trivs oerhört bra med honom. Han är otroligt trevlig och är så mjuk och fin mot oss.
Han äter bra och har inga problem med att hetsäta. Så där tor jag att vi har gjort rätt. Han vet att det alltid finns mat så han behöver inte skynda sig fast han har en konkurrent. det verkar också som att hans päls är på väg att växa ut.
Nu i veckan hade vi en liten upptäcktsfärd ute på balkongen. det var minsann spännande! tyvärr var det kallt och blåsigt ute så han fick bara vara ute en kort stund.
Nästa vecka ska vi fara till veterinären och vaccinera, chippmärka och så ska han få en liten häslokoll. Och han är numera försäkrad också. Jag tycker det är viktigt för det är lätt hänt att ngn olycka är framme då man har flera djur och flera barn. Det känns tryggt på det viset.

Banjo och Gaija går varandra försiktigt till mötes. Dom tolererar varandra men Banjo vill inte ha närkontakt av första graden. Hanahr satt sig i respekt hos Gaija också. en dag gick gaija bestämt fram till stolen han låg på. Stack fram sin nos och... fick en tjotablänga (inga klor) av banjo! Hon blev väldigt tagen. Och sedan dess har hon förstått att det är Herr banjo som bestämmer! vilket inte gör mig någonting. Men banjo har adopterat gaijas bädd i vardagsrummet. Och det är lite besvärligt. Stor säng och liten katt... Gaija vill gärna liga där så när hon går dit så springer Banjo fram för att mota bort henne. Det räcker med en blick. Då lommar gaija därifrån.

Man får många skratt av att studera dessa djur.

Oboy och gaija är fortfarande bästisar. Han tycker Banjo är en kul kille att busa med. men han är totalt förälskad i Gaija. Lite lustigt att se faktiskt. När Boboy har varit ute så ropar han alltid på Gaija. Och så möts dom och pussas och tvättar öron och myser ihop en stund. han blir alltid glad när han ser Gaija. Han vill också ligga nära Gaija men då ser Gaija besvärad ut...  ;O) Jag tror att Oboy har mer kännslor för Gaija än tvärt om.


Banjosmyg.... Kan det finnas en hund här?

image474



Gaija har mokulerat sin älskade kanin. Den hon fått av Morre en gång i världen. Den har fått gå till de sälla pipdjursmarkerna och vilar i frid. Jag misstänker att kanin är döv numer också.

image476



Gaija och oboy. Bästisarna =O)

image478


Ojojojoj... Jag är sååå tävlingssugen nu! =O)  Och gaija visar inga tecken fortfarande på att börja löpa. Så vi får väl se... Det kanske blir en tävling i aprill. =O)


Kommentarer
Postat av: Morre

Vad säger du har Gaija mokulerat kaniiiiiiiiiiiiiiiiinen ,jag är lite lessen i nögonen jag dumma Quick Mokulerade min älskade kaniiiiiiiiiiiiiin oxå ju *gråter schäfertårar*

2007-04-05 @ 22:11:36
Postat av: bacillen

vilka underbart roliga djur du har!! Bacillen vill inte heller ligga bredvid katterna även om de gärna myser näääära! Hoppas det blir tävling för er, du är ju så laddad! Pöss i påsk!!

Postat av: Sosso & Ludde

hehe... =) Glad Påsk!

2007-04-07 @ 23:35:14
URL: http://ludde.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback