En trevlig dag på Kanis i Älvsbyn.

I dag för vi till Kanisbacken i Älvsbyn. Med i bagaget hade vi korv, fika och läsk. =O) Det är faktiskt mer snö i Älvsbyn än här nere i Piteå. Men det hade tinat så pass bra att grusplanen vi var på var torr och fin.

Jag körde lite rutan och inkallningar samt apportering. OCh det gick bra. Gaija har ju börjat löpa men jag märker ingenting i hennes intensitet eller uppmärksamhet. Däremot var det lite spännande att vara på en ny plats med lite nya hudnar. Vilket är nog så viktigt för henne att få träna på. Det är ju lätt att man alltid är på samma plats när man tränar. Och sen när man ska på ett nytt ställe att tävla på så blir det så väldigt annorlunda för hunden.

Så vi upplevde det som posetivt att få ett miljöombyte. =O)

På slutet så gjorde vi en platsliggning och alla hudnar var så duktiga så! Låg så snällt och fint. Precis som det ska vara!

Det var väldigt trevligt att få träffa lite nya människor och dom var jättemysiga! tack för ett trevligt sällskap!

Här kommer en liten bildkavalkad från dagen.


Gaija ligger i rutan.

image506


Marianne och Zmilla. Sorry Marianne.. Ditt huvud rymdes inte på bilden.;O)

image507



Platsliggning med dolda förare. ca 5 min.


Jino

image508

Gaija (ser ut som en groda)

image509


Bruno

image510


Caxa

image511


Zmilla

image512



Och så lite bus med Rizzla.


Sluta ha nosen i min ända! Ta bollen i stället!

image513


Dragkamp.

image515

image516

image517

image518

Det är roligt att se hur fint Gaija leker med små valpar och unga hundar. Hon är så försiktig och generös mot dom. Klart att lilla kompisen ska få leka med hennes boll! Det är ju mycket roligare att leka tillsammans. =O) Rizzla är en otroligt söt och trevlig kompis tycker Gaija.


En väldigt söt men trött Rizzla. =O)

image519


Mys vid lägerelden. Trotts en mindre vårflod som flöt fram vid eldstaden så var det glada miner, mycket korv och massor med hundprat.

image520



Marianne ville vara med på en närbild. Så då fick hon det. ;O)

image521



Amanda ville testa rutan med Gaija...

image522

Och in i rutan sprang hon! En tia!

image523


Även Josefin ville testa...

image524


En tia till! Duktigt gjort tjejer!

image525


När vi alla ätit, tränat, surrat hund och mått gott så for vi hem. Marianne och jag och Stefan surrade lite och kom in på lite prat om viltrena hudnar. Hon och Bruno har lite meningsskiljaktigheter när det gäller just vilt. Jag berättade om Gaija och hennes möten med Älgar och rådjur... Sen tittar jag upp mot Kanisbacken. COh vad skådar mina ögon? Jo! Två rådjur!
Så Marianne fick chansen att träna lite viltrenhetsträning. eller vad man nu kan kalla det. Marinne knatade upp för kanisbacken med hund och lina och jobbade lite med att få sin lilla Bruno att skita i den ljuva doften av rådjur. Hoppas det gick bra Marianne! =O)

Här är bildbeviset.

image526

image527

Undrar om rådjuren kollar skidföret? Det går ialla fall bara att åka fläckvis i backen.

Nu har Gaija fått sin middag och är super nöjd!  I morgon börjar appellkursen så då kommer jag att uppdatera med lite kursnyheter. Det ska bli så roligt. Jag längtar så! =O)

Kommentarer
Postat av: Marianne m, huliganer

Hallojsan!
OJ, vilken närbild det blev. Man kan ju nästan räkna pormaskarna på näsan. :oD *asgarv* Usch, trodde inte att jag skulle fastna. *fniss*
Stort TACK för att ni kunde komma och träna och ha mysigt med oss här i Älvsbyn. Jag blev såå jätteglad! Att hela familjen följde med gjorde ju bara saken ännu bättre. :o) Vi måste göra om det. Kanske i/runt Piteå-trakten nästa sväng?
Efter-tränings-träningen med rådjuren blev lyckat. Bruno glad i hågen uppför backen, hittade så småningom "spåren". Vad som hände kan vi diskutera om nästa gång vi träffas. Men jag kan berätta att Matte var verkligen bäst efteråt. Trots flera chanser med korsningar över spåren så ville han inte ens kika efter dem. Så det blev lyckat! Vi fortsätter dock leta efter både Rådjur- och Renspår. Träningen fortsätter....
Kram Marianne m, huliganer

Postat av: Marianne m, huliganer

Psst! Jo, jag glömde säga att Boels Malle heter Dio, inte Jino (även om det också är ett fint namn). ;o)
Kramiz

2007-04-15 @ 21:46:37
URL: http://hem.passagen.se/marianne76
Postat av: Linda, Caxa & Rizzla

Vilken trevlig dag vi hade det igår=) Och vilka fina bilder du hade tagit. Du får gärna skicka några=)
Det var synd att jag inte var riktigt kry bara, ligger nu i över 39 graders feber och hosta så det blir nog inte mkt träning i veckan. Typiskt när det är tävling. Men förra tävlingen tränade vi ju mkt före så jag får väl prova hur det går att inte träna alls de sista dagarna. Kanske funkar bättre. Hon kanske blir mer taggad.
Men tack för att ni kunde komma till älvsbyn, det var jätte trevligt =)

2007-04-16 @ 07:17:02
URL: http://www.caxaforsen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback