Vi har haft uppletande i kväll!

Vilket härligt väder! Först for jag och Gubben och åt mat på kinarestaurang. Middag för två... Vi firade vår bröloppsdag lite i efterskott. barnen är borta i kväll. Sen avrundade vi middagen med att glädja hudnarna. Vi for ut tillmitt älskade Pitholmsheden och gick som ajg brukar rakt ut i skogen. Stefan blev lite nervös.... Han sa:
"Är du säker på vad du gör nu? Hittar vi tillbaka?"

Klaart att vi hittar tillbaka! Jag känner ju skogen så väl... Sen har vi ju hundarna också! Så mitt ute där i skogen bland lite renhårstofsar och ingenting så gjorde vi en uppletanderuta. Smal och lång. Sen la jag ut sex föremål. Jag tänkte att gaija skulle plocka hem fyra och Lona två. Men tji fick jag! Gaija gav sig inte. Hon hittade ALLA! Och hon hade kunnat fortsätta ett bra tag till.

Sen fick Lona leta. Jag la ut fyra föremål. Hon brukar bara ha ork att hitta högst tre... Ha! Hon plockade hem alla fyra! Antingen måste det ha varit otroligt lätt att hitta. Eller så var dom verkligt motiverade att få leta saker. Jag tror på det sista. Markerna är ju sand, vitmossa och väldigt torrt. Så jag vet inte hur det riktigt är med dorfter och så..Men dom var ju så duktiga!

Sen fortsatte vi rakt ut i skogen och till slut kom vi till ett järnvägsspår. Då blev min älskade man ännu mer virrig och trodde att vi var i munksund. Vilket vi INTE var! Vi var fortfarande ute på Pitholmsheden... Så jag visade honom vart Munksund låg och så visade jag honom hur vi skulle gå hem. På en körstig (där man kör med travhästar). Min lilla gubbe har liksom ingen lokalsinne. Han trodde bilen stod på ett heeeelt annat ställe än vad den gjorde. Hahaha! Han behöver mer träning i skogen. Hundarna visste också precis vart dom var måste jag nog tillägga. Men härligt var det! Synd att man itne hade kameran med sig i skogen. Det hade varit kul att fota hundarna vid uppletandet och Stefans oroliga min. Hahaha!

I morgonbitti ska jag och Eva-Lena vara ute i skogen tiiidigt! Då ska vi lägga spår åt dom som tävlar. Det ska bli skoj! I dag har jag suttit domarsekreterare. Det är också skoj. Man lär sig så mycket! =O)

Kommentarer
Postat av: Linda & caxa

Hej hej igen=)
Såg at tdet är en tävling i Skellefte hundungdom den 9 juni

2006-05-21 @ 01:33:41
Postat av: Linda & caxa

hej igen
Den 3 juni är det tävling i Byske/Åbyn.
de tar emot efteranmälningar på [email protected]

Vi är anmälda dit=)

2006-05-21 @ 21:51:19
Postat av: Linda & caxa

Hej
Vad bra då ska jag anmäla mig dit till lule
Vi ska tävla i Byske nästa helg. Har ni anmält er dit?
Hur går det annars med träningen då?
kram /linda

2006-05-25 @ 10:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback