På utflykt med Morre.

Idag har vi haft en riktigt myspysdag! Jag och Gaija har varit med Eva-Lena och Morre till Ögletjärn. Där har vi grillat korv, ätit bullar och mackor och haft en helt underbar dag!

31230-67

Där borta... Långt därborta är vår grillplats. Den ligger just vid skogsbrynet.

31230-68
Morre bär på veden... Duktig flicka! Veden är egenhändigt stulen från grillplatsen utanför min bostadsrätt. Men för att vara en ärlig människa så ska min man återställa förlusten med torr och fin ved. Spillbitar från jobbet som ändå ska eldas upp.

31230-69
Elden.. Den tog sig. men den var inte speciellt torr och fin. Hmmm?

31230-72
Till slut kunde jag och Eva-Lena njuta av korvgrillning. Hudnarna var helt absorberade av all korgrillningslukt. Morre trodde hela tiden att det skulle vankas korv. Hon hade krovvakt. Gaija försåg sig med lite pinnar och städade isen. Min ketchupflaksa gick sönder och det rann ut lite på isen... till Gaijas förtjusning!

31230-75 
Koruppletning i skogen... Morre körde med att först kolla in vart Gaija hittade korven. Sen gick hon och letade upp sin egen korv. Anledningen till det var....


31230-74
...att Gaija inhalerade sin korvbit. Inte en chans att Morre kunde förse sig med en krovbit upphittad av Gaija. Så allt jobb var förgäves. Platsen där Gaija hittade sin korv kallas numera för "återvinningen". Man kan faktiskt äta en hel krovbit två gånger om man är nog glupsk.

31230-7131230-70

Hmmm... Mindre lyckade bilder. Det blev liksom silluetter. Kan ngn se vem som är vem?

31230-73
Snabba ryck! Här ska det hittas godis i skogen!
Gaija hade som vanligt superbråttom för att få hitta godisbitarna först.

Tack Eva-Lena för en härlig och skön dag i sol-snö vädret. Ibland snöade det...Ibland var det sol och ibland var det både ocks... Lite Aprillväder faktiskt.

Sen vill ajg gratta min älskade Gaija på hennes 10 månadersdag! Hon blir tio månader idag! grattis älskade lilla gumman!

I love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback