Träningsdagbok 1.

Jaha.. Idag skulle ajg ju träna. Så under promenaden i förmiddags så tränade jag lite under själva promenaden. Det gick rätt bra. Hon har förstått vad "FOT" är. Och platsliggningen funkar kanon också. Har tränat utan störning.

Men... Så går vi där Gaija och jag... Och gaija undersöker ngt bakom en stor snöklump... Jaja.. tänker jag... Det är nog ngt somluktar intressant. När ajg komemr till snöklumpen så ser jag min lilla prinsessa liksom trapa på en burk. Hon liksom mjölkar ur den ngt! Det är starkcider! Och den är rätt full... Nu blir Gaija också rätt full...
Hur bra går det att träna en fylllegaija? Inte så bra. Jag tänkte inte på det efteråt när jag tog henne från burken (hon blev sur för det var gott). Utan efter ett tag hade jag en väldigt uppåt hund. Hon började flamsa runt mig med sin lekboll och hoppa mot mig. Ngt hon vanligtvis aldrig gör...? Och sen börjar hon springa lite konstigt. Inkallningen var rätt underlig också. Så ajg avbryter snabbt träningen och inser att min hund bara är sååå lycklig! Hon älskar mig sååå mycket! Och hon tror att hon kan springa såååå fort! Hmmm... Helt stollig... Fast jag misstänker att det lilla vi gjorde kommer att vara en rolig minnesbild för henne.

Så går det när spriten går rakt upp i skallen tydligen.

När vi kom hem sov hon ruset av sig efter hon fått en liiten portion mat. Och nu i kväll är hon sitt gamla vanliga jag. Skönt..Men blir ju lite orolig när hudnen reagerar så där...
I morgon blir det träning i ridhuset. Det ska bli skoj. =O)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback