LP3!

Japp! Vi har fått vårat LP3!

Jag som inte egentligen tänkt mig ta det... Vi har ju testat eliten ett par gånger men inte varit redo för den. Så jag blev lite lätt irriterad på mig själv och anmälde oss till trean i malå. Petter och marianne skulle dit så why not? Sen visade det sig att Gaija nog ändå var klar för eliten. Hon gick kanon på träningarna. Men det gick inte att ändra till elit tyvärr. vilket visade sig bli ett lyckokast!
Jag lyckades ju drummla i trappen för snart två veckor sedan och när jag låg där nere under trappen så kom jag på att det skulle nog inte alls bli ngn tävling för oss alls. Kan man inte gå så kan man inte tävla!
men det visade sig att Sofa (Sosso) var sugen att testa att gå med gaija. så för inte fullt en och en halv vecka sedan i regn och rusk och mörker ute på klubben så gjorde hon ett försök med Gaija.

Det gick ju kanoners! Så nu har tjejerna jobbat lite sporadiskt med att träna ihop sig och det har visat sig funka fint! Så fint att dom kammade hem ett förstapris som blir till ett LP3 och dessutom klassvinst!

Råggrindan's Gaija - Lydnadsklass III - 2008-09-27
 Moment Poäng Anteckningar
 Sittande i Grupp


10 

 
 Platssittande


 9,5

 Dk
 Fritt följ vid sidan


8,5 

 Sent sätt, Dk
 Sättande


 
 Inkallande med ställ och lägg


8

 Går något, dk ligg
 Sändande med lägg och inkall


10 

 
 Apportering och hopp över hinder


8

 Avslut, lätt tugg, ställer sig
 Apportering metall


 8 

 Tempo, Avslut


 Vittringsprov och Apport


8

 Avslut, vid
 Fjärrdirigering


 Dk x 3 


 Summa: 272 poäng, 1:a pris och LP III
 Placering: 1 av 3 

Inte dåliga poäng heller. Sosso har aldrig tävlat i tvåan och ännu mindre i trean.. Men modig är hon och bra gick det! Jag själv stod och fotade det duktiga paret och tårarna rann och jag skakade av nervositet. det såg så fint ut! alltså kolla! en tia på rutan... Wow! Jag tror faktiskt itne att vi har fått det ngn gång i trean. Men dom fixade det! Jag är så stolt över min fina hund som verkligen älskar att jobba och som delar med sig av sin arbetsglädje till andra. Tänk att hon kan gå så fint med andra? Och inte med bara mig? Hon är en förig och glad hund... Den underbaraste lilltjejen jag haft av alla hundar (Förutom nu lilla Exzena då förståss. Men ännu har hon inte hunnit till Gaijas nivå. Fast jag vet att hon också kan).

Tusen tack Sosso för ditt engagemang och för att du ger oss av din tid till att träna och tävla med Gaija. Jag hoppas verkligen att du hade roligt med Gaija och att du har fått ännu större tävlingslust! =O)
Säg bara till när du behöver hjälp med ngt så ska jag hjälpa dig. Stor KRAM på dig! Och tack Nicklas för att du lånar ut Sosso till oss. Nu har du fått tillbaka henne. ;O) Ett tag....


Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Tusen tack ska du själv ha! =)

Det var roligt... och ännu roligare när de gick så bra i slutändan :)



*KRAM* Tillbax =)

//Sosso.

Postat av: Marianne

GRATTIS!!! Bra jobbat Sosso! Och Veronica också som lagt ned all tid på Gaija så att hon fungerar så här bra. Vad glad jag är!!



KRAM till er!!

2008-09-27 @ 23:05:34
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Lie och grabbsen

grattis till LP3



kramizar

2008-09-28 @ 07:34:16
URL: http://www.maximus.nu
Postat av: Ulle

GRATTIS TILL ER ALLIHOP!!!!!!! Lelle undrade förresten lite över det där att du ville byta Smilla mot Stefan. Han undrade om det gick att köra agility med Stefan oxå?????

2008-09-28 @ 08:20:20
URL: http://hundlya.info
Postat av: Linda & Caxa

Stort Grattis till LP3=) Kul att det funkade så bra med ny förare också=)

2008-09-28 @ 17:53:44
Postat av: Vickan & Storma

GRATTIS! Där satt den till slut! =)

2008-09-30 @ 12:47:13
URL: http://www.nogg.se/vicwa76

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback