Gossip och någon ljuger...

Igår skrev jag en blogg här och var upprörd. Jag är fortfarande rätt irriterad över att någon behagar sprida rykten om människor som är helt och dlevis helt åt fanders!
Jag bad den som kände sig skyldig att ringa mig och det gjorde denna personen. All heder åt denne person! Jag sa också åt denna personen att jag tar bort det jag skrev eftersom vi pratat ut om det hela och att det nu för mig är utagerat. Jag fick svar på mina frågor och jag fick faktisk lite mer till livs än vad jag hade fått höra från min andra källa.

Sen pratade jag med min andra källa och då kommer det fram mer. Så jag har beslutat mig för att fara till månadens månadsmöte och öga mot öga ställa en person till svars. Och träna hundarna i hällregnet naturligtvis. För det var min plan från början att jag skulle göra idag. Inte leka skvallerutredare.

Vad som jag tog upp på mötet var: Det finns någon som har tydligen ringt ngn i styrelsen/eller ngn medlem som har kontakter i styrelsen och frågat varför jag inte hjälpter till på MH på min egen klubb. Jag ställer tydligen bara upp för andra klubbar och inte för min egen klubb.
Sen har denna samma person av samma person som ovan fått höra att jag aldrig kommer att bli instruktör.
Sagt och gjort. Jag konfronterade denna person och svaret blev VA???
Först och främst så har hon aldrig fått ett telefonsamtal av denna person som tydligen fått svaren. Hm.... Krångligt va? Sen så har hon heller aldrig sagt att jag aldrig kommer att få bli instruktör på PBK.

Så här är det för alla som vill veta. Jag har hjälpt till på 2 st MH i Luleå. Sen ena var briardklubben. Det var en trevlig tillställning och jag hade trevligt.
Den andra var uppfödare till Gordon setter.
Fyra MH har jag hjälpt till på ute på PBK. Den tredje var Collieklubben som anorndade entt MH. Dom två andra var vår egen klubb som anordnade. Nu finns det några MH kvar som ska anordnas och då ska jag väl också hjälpa till.
Sen så har jag också ordnat med trissorna så att dom ska fuka bättre. Jag håller också på att försöka ordna så att vi kan få ett stativ till en rasselskrammelgrej svetsat. Så jag gör inget för min egen klubb?
Jag ställer även upp och gör det jag kan på tävlingar. Att vara domarsekreterare funkar bäst för jag får inte ont av det. Min stackars man får hjälpa till i köket. Han är inte ens medlem men ställer upp för mig och för klubben av ren snällhet! Så han ska verkligen ha en stjärna i himmlen!
Sen försöker jag hjälpa tävlingssektorn med det jag kan och orkar. Jag har ju ett privatliv också som innebär att jag själv måste ta hand om våra tre tonårsdöttrar (en av dom är handikappad) samt hushållet då min man är uppe i övertorneå på utbildning fram till maj nästa år. sen har jag ju min knäppa hälsa också att ta hänsyn. Borde jag kanske göra mer för klubben? Eller räcker det inte det jag gör?

Angående att jag skulle bli instruktör. Jag kommer ALDRIG att bli instruktör! För det första så är jag sjukpensionär. Jag skulle aldrig orka hålla i kurser jag skulle inte heller orka utblida mig. För det andra. Jag är superdålig på att lära ut! Jag har absolut INGET intresse av att lära ut saker till folk på kurs. Never! Finns inte ens i min världsbild! Jag har nog med att sköta mig själv och min familj.

Det är även sagt att jag inte vill umgås med vissa personer för att de har "exteriörschäfer" som de tävlar med. Det är ett rent DRAVVEL!  Så löjligt! för i så fall så skulle en stor del av min bekantskapskrets falla bort. Jösses...

Så nu är det sagt. Alla som vill nyfikna sig och veta mer kan antingen ringa eller fråga mig eller skriva till mig ifall ni måste veta mer. Men för mig är det utagerat. Känner sig någon träffad och vill prata så går det också bra. Ialla fall så stämmer inte vissa saker. Men jag lämnar det därhän. Jag har sagt mitt och nu vet väl folk var jag står. Jag har nog med skinn på näsan för att ta reda på vem som sagt vad och varför. Men jag lägger inte ner ngn mer engerig på det.

vad ajg däremot blir förbenad på är att det finns personer som breddar på saker som sagt soh som lägger till oh drar ifrån efter eget behag. Och just sådant ogillar jag starkt! må vara att ngn ljuger om mig och snackar skit. Sådant kan ajg ta och dessutom reda ut. Jag har en käft och kan gå till personerna i fråga och få en förklaring. Men när man ljuger om männisor som är sjuka och drabbas hårt av sjukdomen då blir jag ARG! Och när man ljuger om andras uppfödningar och säger saker som inte är sant. Då blir jag också ARG! för det kan ge väldigt stora och onödiga konsekvenser. För den drabbade.
Jag vet inte varöfr dn personen eller de personerna som dragit igång det här gör så här. vad är man ute efter? Varför gör man en höna av en fjäder? varför skapar man rykten och skvaller? Varför vill man hoppa på enskilda personer och på ett sådant sätt att peronen i fråga inte kan försvara sig? Till vilken vinning gör man det?

Jag kan förstå att de personer som jag pratat med kommer med bortförklaringar osv. Ibland vill man rädda sitt eget skinn. Men jag kan inte föstå varför det finns folk som nödvändigtvis måste lägga på några extra lögner och brodera ut det hela.

till sist vill jag förtydliga en sak.

Jag umgås med de personer ajg trivs med. Om de i sin tur inte kommer överenns med varandra skiter ajg fullständigt i. Jag struntar fullständigt i om mina klubbkompisar umgås med personer som jag itne själv tycker om. Osv... Osv... Det viktiga för mig är att de jag umgås med är glada, trevliga och goa människor och jag hoppas att de trivs att umgås med mig. vill man inte umgås med mig så säger man bara till. Man behvöer absolut itne skapa lögner omkring mig för att slippa mig. Säg bara till. rakt på sak. Jag accepterar sådant. Jag kan inte tycka om alla människor och alla människor kan itne tycka om mig. Så är det bara.

Men de jag umgås med tycker jag om och det kan också utökas med fler. Jag tycker om människor och är social hoppas jag. ;O) Jag trivs att umgås och ha roligt och jag trivs att dela tankar med mina vänner. Etersom att jag inte kan arbeta så måste jag på något sätt se till att ha ett socialt nätverk. Så för mig är det viktigt att ha människor som jag kan umgås med på ett vettigt sätt.

Så nu anser ajg att hela historien är utagerad. Och skulle nu någon vilja prata med mig så varsågod. Men jag lämnar detta nu och det är färdigt om det hela. Jag hoppas vid gud att inte någon har på grund av detta elaka skvaller fått några men av detta. Och har jag trampat någon på tårna ber ajg om ursäkt. Men ajg vill vara ärlig och ajg vill inte att ngn ska komma till sakda för att det finns personer som roar sig med att sprida saker som inte ens är sanna. Har man ett behov av det då har man ett väldigt fattigit liv.

Lägg koncentrationen på att ta hand om vänskap istället för att förstöra vänskapen. Man ska vara rädd om varandra. Även om man inte allitd har samma åsikter. Det gäller alla.

Natti på er. I natt ska då jag sova gott. Det gjorde jag inte i går natt. Så jag har en del sömn att ta igen.



( Om det fattas bokstäver och ser konstigt ut så beror det på att tangentbordet är konstigt. inte jag... ;O) )


Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

haha.. skyll på tangentbordet du!! :p

undrar om dina fingrar gått över överhettningsskyddet? :p ;)



kram..

Postat av: Katrin & Wiggen

Du är sjukpensionär av en orsak, eller hur? Ska du ut och fixa allt som en helttidsarbetande (eller mer) så kan du väl få det hett om öronen? De som uppnår sjukersättning får väl inte åta sig hur många timmar som helst i utfört arbete, med eller utan arvode ect. Så med stöd ifrån lagen så kan du smälla de människorna som anklagar dig för ditten och datten - på näsan!http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=2034234



2008-09-04 @ 10:22:10
Postat av: Veronica

Tack Catrin! Och tack för länken. Du har absolut helt rätt. Jag får ju inte göra mer än det jag orkar. Oh När det gäller MH så är det halvdagar ute på klubben. helt perfekt för mig. =O) För jag hinner inte bli trött och få ont mer än om jag skulle städa eller ngt här hemma. Dessutom så får jag en stund hemmifrån och får tänka på annat än familjeliv.

Jag gör det jag orkar och vill göra. Så är det för mig. Fast jag önskar att jag hade kunnat vara stålkvinnan som hade ett välbetalt heltidsarbete, fixat hemmet, fixat allt man borde göra på klubben och ändå haft tid för hundarna. Men så är inte livet för mig. Livet består att räkna ut hur mycket jag orkar bära hem från affären och om jag nu bär hem mycket mat vid ett tillfälle så får jag se till att middagen blir lätt att ordna. Tvätten gör ajg så fort jag bara kan och okar. barnen får hjälpa till med det efter förmåga (dom har skola och läxor nu). Sen så ska det städas..... domedagsmusik Faktiskt. Ajg erbjuder alla som vill att komma på sightseeing hemma hos mig. Man ser tydligt att hudnarna har börjat fälla för under sockarna är det liskom ett lager med hundhår. Det rullar fullkommligt hårtussar på golvet. Disken är inte ordnad just nu och jag har massor med tvätt i badrummet.

Sen så ligger det saker och skräpar överallt också. Och nu när jag kom hem från min Luleådag med en kompis så hade katten lämnat en liten hälsning till mig. en fågel utan överkropp och huvudet halshuggen. blod och fjädrar på golvet. bara att sanera! jäkla katt... gillar inte sånt domedagsmusik igen

I vardagsrummet rä det fullt med papper från uinslagning av skolböcker.påsar med kläder (jympakläder tror ajg) ligger slängda överallt och tven är dammig... Jag ahr faktiskt itne kunnat dammsuga på två veckor för jag är i en dålig period nu och när Stefan varit hemma så har vi varit tvugna att priorietra annat. Som att dra upp gummibåten. Jag orkar ju inte göra det själv...



Näää... Nu har ajg skrivit en novell igen. Men så ser min vardag ut. OCh så ska man behöva höra att man inte gör nog mycket för sin egen klubb? Man blir liksom liiite less....



Men det är så för mig att om ajg hjälper till på tex MH på klubben så får jag eftersätta ngt hemma istället. Men det kan jag leva med. :O/

2008-09-04 @ 22:44:42
Postat av: Linda och hundarna

Tack för grattiset skönt att vara ur 2an och börja med nya grejer igen =) Givetvis har vi en massa saker ur 2an att jobba med fortfarande som följer med men kul att kunna göra nytt ändå =) Jobbigt med folk som i inlägget du skrivit. Tycker det verkar som att du gör bra mycket mer för din klubb än vad MÅNGA andra gör. Såg att det inte gick så bra på eliten tidigare också.. skitans. men bara jobba vidare =) det är så mycket lättare när man tävlat och vet VAD man behöver jobba med så det är bara positivt att det går dåligt ibland.

2008-09-08 @ 16:13:07
URL: http://hem.bredband.net/hunderi1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback