Nattsvart magi!

Jodå! Det var så det kändes igårkväll!

Marianne kom förbi i gårkväll och vi bestämde oss för att ta en tur ut till gläntan. först så shoppade vi loss på några butiker som männen helst vill gå till. Vad sägs om laitis (där jag inhandlade 5-56 till trissorna och en rulle tejp till min fot), granngården, Nymans fiske och Järnia. När vi var nöjda for vi hem och min älskling fixade en mycket delikat middag bestående av grillkorv med bröd. Hahha1

Sen tejpade ajg foten så att den fick styrläge. Jag har ente tejpat foten på sex år så jag ahde glömt hur man gör. Men jag fick till det riktigt bra!

Foten klämdes ner i en känga och så kunde jag gå! Japp! Utan kryckor! Det kändes hur härligt som helst! Eftersom att foten inte kunde vinklas åt något håll så kunde det itne heller göra ont. Belastning rakt ner gör inte ont då det som är skadat inte påverkas av just sådan belastning.

Väl framme vid gläntan var mörkret rätt komakt. Marianne trodde nog itne mig när ajg sa att ficklampan inte skulle behövas särskillt mycket. Men hon tog med den ändå ifall ngt skulle hända. Sånt smart tänker ajg aldrig på... Hahah!

Vi vandrade ner till stranden i sakta mak. Jag går med en lustig stltande gång och tänkte att om ngn ser oss så blir dom skrämda från vettet. Sex galna hudnar som vrålar och en människa som går som en zoombie! Marianne var den som såg mest normal ut!
Jag tycker vi kunde gå en bit och det gjorde vi! Stranden är väl ca två kilometer lång. Vi gick nästan hela vägen! Sen tyckte väl Marianne att jag borde ta mitt förnuft tillfånga. Det hande nämligen flygit sin kos. Gissa hur underbart det är att bara kunna gå och gå? Utan att måsta ha hjälp av ngn eller kryckeländen!? På tillbaka vägen kom mitt sunda förunft tillbaka. Det blev lite jobbigt mot slutet. Men summan av det hela var att jag snart komemr att kunna ta skogsprommisar. Ialla fall med ett fotledsstöd. Ett sådant ska jag nog ordna mig på tisdag då jag ska till sjukgymnasten. ett fotledsstöd gör ju att jag lipper tejpa och riskera att jag vrickar foten igen. *längtar*

Idag har jag betalat avgiften till Gaijas MT. *ler* Jag fattar fortfarande inte att vi ska få göra den!  Det käns bara så roooligt! I morgon ska jag ut till bruks och fixa trissorna så dom går fint till nästa helg. Det var därför jag köpte mer 5-56. Utan 5-56 så stannar världen. Eller ialla fall trissorna.

Idag är jag rätt mör i hela kroppen. Tänk vad fort det går att tappa muskler och kondis? Kul... *not* Nu måste jag ta igen en massa träning också... *djupa suckar och stönanden*

Hudnarna ska få sig en duvining i morgon också hade jag tänkt. Jag ska tejpa foten... Så då kan ajg ialla fall gå. Springa får ajg nog vänta ett bra tag med. Men jag tror att jag hunnit rätt långt vad det gäller läkningen.


Stefan har varit duktig medans han ahr varit hemma i helgen. Han har bland annat ordnat så att både datorn och tv'n är kabellösa! Så nu slipper jag ha kablar på golven som är i vägen när jag ska städa. Härligt!

Näpp. Nu är det dax för middag. Biff med lök och potatis står på menyn. Ska bli gott! =O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vi får göra om det någon gång och då skall jag se till att ha mycket varma kläder på mig.

Tack för en trevlig eftermiddag och kväll!

Kram!!

Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Typiskt; så fort Stefan flyr till Anstalt Nord, så är du anmäld försvunnen, inte hemma, ingen mobil osv osv osv.. VARFÖR??? Tänk om jag hade tänkt säga; Ska vi fara till Gläntan idag????? Nog för att jag inte tänkt säga det iallafall, men de vore en FÖRDEL om man kunde få tag på dej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! //Irriterad Sooo...

2008-10-06 @ 14:06:25
URL: http://sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback