I övermorgon...

Vad sakta den här veckan ahr gått! Ändå har det varit fullt upp hela dagarna. Igår for jag vid halv elva på förmiddagen och kom hem strax efter 18.00. Dagen bestod av besök hos läkare för en av döttrarna, träning ute på bruks och sedan blev det en härlig eftermiddag på stan med Karro och två av barnen.

Gaija fick en rolig dag på bruks. Först fick hon leta upp fyra föremål i uppletanderuten. Sista sicket var hon vimsig. Ville inte gå ut. Men jag gav mig inte och till slut så lommade hon iväg och var ÖVERLYCKLIG över sitt fynd! Gaija är snabb på att hitta saker. Men hon tror att hon ska få hjälp med sista föremålet tror ajg. Hon vill gärna att ngn springer ut och visar. Hon VET mycket väl vad hon ska göra men hon tycker nog det är bekväm att ha ngn som visar. Så den här gången så fick hon ge sig. Och nog visste hon. Det tog två sekunder så hade hon tagit sig en sak efter det att hon masat sig till bakre delen av rutan. Det är ju där allt det roliga ligger nu under inlärningen. Så när hon väl går ut i rutan och börjar leta så letar hon aktivt och är snabb med att komma in med föremålet.

Efter uppletandet så ville min ängel till kompis ta henne och Ludde på en dragtur med trehjulingen. =O) Dom drog iväg och det var roligt att se Ludde och Gaija dra iväg. Det syns att dom är kompisar. Dom jobbar bra ihop och tydligen så låter dom varandra turas om med att vara aktiv dragare. ;O) Sofia berättade också att det är en tydlig skillnad i hur dom jobbar. Jag tycker det låter intressant. Ludde är ju en exteriört avlad schäfer. Och han jobbar på ett helt annat sätt än Gaija. Gaija har tydligen mer kraft när hon drar och ligger i hårdare. Det beror förmodligen också mycket på att hon har stor arbetsvilja men också på hur hon är uppbyggd. Jag måste följa med ngn gång och se hur dom gör. Jag kan ju cykla med Zena och Sofia kör Ludde och Gaija.

Zena fick också göra ett uppletande och hon hittade minsann också fyra föremål! Duktig tjej! Hon har inte fått leta fler än två-tre föremål just för att hon inte ska bli för trött. Men det kändes som att nu behövde hon fler föremål. Och det gick bra! Hon behövde också en liten övertygning om att gå ut själv på sista föremålet. Men när hon väl gått ut så jobbade hon lika bra som gaija med att leta. Däremot har hon blivit liiite egen om sakerna. Så det får ajg nog jobba lite med. Hon var väldigt egen på första föremålet och tyckte den var lite väl äcklig. Föremålet såg ut som en stor lurvig mjukisdjursspindel. Men jag fick henne att komma med föremålet ialla fall. OCh sen bytte jag den mot bollen. efter att vi bytt föremålet mot bollen så gick det bättre och bättre för varje föremål så jag tror nog att det ska lösa sig rätt kvickt.

På tal om föremål så håller jag just nu på med en föremålsinsammling. Så snart har jag en massa nya prylar till uppletandet. Vänner och bekanta blir av med ditt och datt. Allt från skor till diskborstar.

Idag hade jag planerat en massa. Men vad händer? Jo jag har haft en jäktig vecka och med det så infaller sig MIGRÄNEN! så i dag har jag en hallelujamigrän! Just nu är det rätt ok med lite treo. Men det håller nog bara sig en timme. Snart ligger ajg i soffan och funderar över livet igen. Ikväll hade jag planerat glatt att fixa trissorna till MH/MT banan. Men se det fixar sig inte. Stefan ska på ett möte om Gymnasieskolans utbildningar. Så jag fixar dom itne själv. Ännu mindre så tar jag mig till Sofia och hennes skruvstycke. Så jag får ta skeden vackert i vänster hand och ringa och ge återbud. Hon slutar snart att jobba. Får höra om hon har tid i morgon så fixar vi det då. Undertiden i morgon så ska jag fica smörjningen på trissorna. Dom ska snurra lätt och snyggt. Det blir många trissor som ska rulla på lördag. alla tio ska vara igång. Och om då elharen ska orka dra så får ingen kärva eller gå trögt. Då blir allt så konstigt. Så nu jäklar i annamma! NU ska det donas!

I övermorgon smäller det! Då tar vi och gör den mentala korningsdelen. Så spännande! Gaija älskade ju att göra MH så det här måste ju bli ännu roligare skulle jag tro. Tala om att det var en hund som stärkte sig massor efter MHet? Hon tyckte det var döhäftigt med spöken och grejjer som lät och flög upp. Hon löste ju också problemen jättefint. När MHet var slut så var hon besviken och ville göra mer...
Så jag skulle tro att hon kommer att gilla lördagens teman också...

Zena ska ju göra sitt MH på söndagen. Jag tror hon också kommer att gilla det. Hon gillar spännande saker hon med! Men jag kan nog itne uttala mig om hur ajg tror det går. Man får alltid sina överasskningar med sina unghundar. Dom gör saker amn aldrig trodde dom skulle göra och tvärt om. Så hon får vara en öppen bok för söndagens bravader. Men spännande ska det bli!

Mitt i allt ihopa så är det fest ute på bruks på lördagkväll. Det får man inte missa. Enda gången jag är på fest är när bruks har ngt roligt på G konstigt nog. Kanske för att de människor jag trivs med finns där? Hahaha! =O)

Nu ska jag och Zena på en egen liten prommis. Gaija är och joggar med Jossan. Ska bli skönt att få lite egentid med lilltejen. Det har ju inte blivit mycket av den varan sedan jag gjorde illa mig. Men ju blir det det! Vi syns!

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

=) syns snart då :) kl är ju nästan 2 och jag tror jag ska käka min lunch... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback