Hopp!

Japp! Här finns det hopp!

Min fot börjar funka så pass att ajg innomhus är relativt kryckfri. Jag använder dom bara när ajg börjar känna v i foten. I går blev det mycket vila eftersom att jag och emelie hade fått ngn fel i våra magar. Tror det kallas för magsjuka. Fast det var mera sittapåtoaringen varianten vi körde med. Illamående men bara bumilum så att säga. Hmmm....

Sen så fick jag ett underbart telefonsamtal i går kväll! Weeehoooo! Jag har och är lite långsam av mig. Kommer nog att förbli så också resten av mitt liv. Så med detta långsamma tankesätt så var jag väääldigt sen med min anmälan till MT för Gaija. Men jag har också haft i huvudet att skulle hon inte komma med så är det ju inte heller hela världen det heller. Gaija är Gaija och hon är underbar!
Vi kom inte med heller. Attans också! Gaija blir fyra till våren och då är det kört... Men så i går ringde Lotta och sa att jag kom med! en av deltagarna har tyvärr blivit tvungen att lämna återbud. Jag hoppas det går bra för den som ringde återbud.
Så den 11/10 då minsann ska gaija få göra sitt MT! Och dagen efter så är det Zenas tur! Då ska hon göra MH. Så spännande så... Tala om att det blir en helhelg för oss. Jösses vad jag längtar!

Annars så går dagarna sitt makliga lunk. Hudnarna behöver aktiveras men på grund av mage och fot så är det lite svårt. I morgon kanske vi åger upp till Älvsbyn och tränar. Men vi får se. Jag kanske far själv och testar att köra bil. tur man har automat! Foten ahr ialla fall fårtt nästan normal rörlighet. jag vet att det är för att jag jobbar med den flera ggr/dag. Men oj så smal benet har blivit! det högra däremot har blivit starkt och redigt! Jag kan från sittande ställa mig upp på ett ben numera!
Nästa vecka börjar sjukgympan. Skulle tro att jag är rätt tidig i återhämtningen. Det känns som om jag skulle ha kunnat börja i vekcan med sjukgympan. Men min sjukgymnast ville att jag skulle vänta två veckor efter vi varit dit då skadan var rätt illa och att foten kommer att ta tid för att läkas. men här ska inte slösas tid. foten tränas efter vad den behöver och jag ser nya framgångar varje dag!

I förrgår var stefan och jag ute med hudnarna i skogen Det var helt udnerbart! Vi for efter min "draghundsväg". den är lätt att köra rullstol på. Så vi tog med oss rullroysen och jag gick med kryckorna och hade SKOR på båda fötterna! Gissa hur skönt det känns att kunna dra på sig kängorna? Fast jag är så pass svullen fortfarande att jag inte kan ha ngn stödstrumpa eller socka på foten. Så ajg var barfota.
så jag gick där med kryckor och tog mig ca 400 meter allt som allt gåendes. Sen åkte jag lite i rullsroysen och vi tog en paus då jag borstade upp odjuren. Gaija fäller mest nu. Zena har som slutat. bara lite täckhår på rumpan som ska bort. Sen är hon klar!

Gissa hur mysigt det var att sitta i en varm höstskog och bara njuta av livet? Det är inte varje dag det händer numera minsann! ;O)

Näpp. Nu är det dags för lunch... Ska försöka få i mig lite i magen. Den är rätt så tom numera. Jag ser ju nästan smal ut!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Åh jag hoppas du/ni kan komma imorgon. Jag behöver uppiggande träning med gänget....

Idag har jag rensat i röran. 4 sopsäckar med kläder, 4 stora Purinasäckar med tidningar... Och jag är inte klar ännu..... Här skall rensas i skåp och alla vrår plus i källaren. No mercy!!!

Soptippen! Here we come!!! ]:o)

Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Ja, jag kan då inte komma till Älvsbyn.. dels så jobbar jag nog så gott som hela dagen + att har ingen bil till så lång sträcka.. suck



JAG VILL HA EN HEL BIL!! HJÄLP MEJ!!!

2008-10-01 @ 21:14:20
URL: http://sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback