Gaija har gjort sitt MT nu...

Och gissa om jag är nöjd? Hon är helt underbar även om hon har lite lustiga ideer om att tex bita "herr Over Rall" i skrevet... *rodnar*

Summan slutade på 500 poäng.

Jag är just nu dötrött i huvudet då jag klev upp klockan sex i morse för att forsla ut trissorna till bruks. Dom rullar på väldigt bra nu tror jag. ;O)

Så hur det gick, vad domarna sa och vad ajg känner kommer senare. Jag måste smälta upplevelsen lite först också. Men jag är så otroligt nöjd över min härliga hund.

Några besrkivningar på hudnen är:

Formidabel.
Ingen svenssonhund.
Funkar i allt (som om inte jag märkt det) ;O)
Orädd.
Duktig på att lösa problem och oerhört uthållig.

Jaaaa... Listan kan göras ännu längre! Men Torsten Örnkloo och Kicki Wacek tackade mig och Gaija för att de fick se en så underbar hund som sista hund. Jag såg deras leenden under testet och jag kan lova att jag hade lika roligt som dom.

Mest roligt hade jag åt hennes intensiva försök att få tag i trasan som försvann under röret. Hon drog ut trasan två gånger! Dessutom så försökte hon dra ut trasan genom att dra i snöret på baksidan. Har inte sett ngn hund jobba så intensivt och tänka så mycket under de 90 sekunder som hon fick hålla på. Torsten trodde absolut att hon kunde hålla på i två minuter till om hon fick hållas. Jag tror hon ahde fortsatt i timmar tills hon hade fått trasan.

Gaija tyckte att det var superkul med MT. Hon tyckte det med MH också och hon var lika besviken idag över att det tog slut så fort. Hon gjorde precis som på MHet. Hon blev en ännu starkare hund efteråt än innan. Jag har inte fått hem samma hund som jag hade när ajg for i morse. Jag har fått hem en ännu bättre hund!

Nä nu sk ajag gå och lägga mig och få lite energi inför imorgon. Då är det zenas tur att göra MH. Hur det går? Ja det får vi se.. Jag tror nog det ska gå riktigt bra. Men man vet aldrig... Hundar är individer och man kan inte veta precis hur dom ska gå. det viktigaste är att zena ska tycka att hon är duktig och gör det hon gör bra. Jag ska finnas som stöd och trygghet. Precis som det jag gjort med Gaija.

Herregud vad fina hudnar jag har! =O)

Kommentarer
Postat av: Karinjax

Ett stort grattis till ett bra MT.

2008-10-12 @ 05:01:00
Postat av: Pling från vovve.net

Så kul det var och läsa tråden om dina framgångar med mt...man blev verkligen glad av det. Så härligt med goa hundar och glad ägare.

2008-10-12 @ 07:56:49
Postat av: Ulle

Ett jätte grattis till er.. Smillan hälsar massor till sin super duper schäfer!!!

2008-10-12 @ 11:43:54
Postat av: Linda, Figi och Korven

Åh vad kul grattis :D

Postat av: Vickan & Storma

Grattis till jättefint resultat! Det var ju dagens höjdare när Gaija bet overallen i skrevet, ha ha! =)Ha det gott!

2008-10-13 @ 11:31:26
URL: http://www.nogg.se/vicwa76
Postat av: Marianne

JÄTTEGRATTIS till er!!!



Kram!

2008-10-13 @ 16:43:05
Postat av: Lars

Tragiskt att ni tycker det är häftigt att hunden biter "dummpe" !

2008-10-13 @ 22:46:20
Postat av: Veronica (gaijas mamma)

Jag håller med dig Lars. En hund ska INTE bita i dumpen!

I det här fallet så bet min hund dumpen i skrevet efter det att hon varit fram och nosat och att jag hade berömmt henne. Hon såg ju att det inte var ngn verklig person och ville då kampa med den. Hon nöp tag i skrevet. Tror det gjorde mest ont i den mannliga publiken. ;O)



En hund som däremot flyger på dumpen utan att ha koll på vad det är flrst. Det är tragiskt. Men för min hund så var det en uppsatt tygbit som man kunde busa med. Hon ville även bita i "fötterna" och i benen på den. Hon var helt enkelt busig och glad vilket korningsdomarna också sa. Dom bad mig lugna ner henne så vi kunde fortsätta skrämma henne utan att få några överslagshandlingar.



Jag kommeratt lägga ut Gaijas korning på youtube så fort jag fått ordning på min egen dator och fått filmen. Där kan man se hur det verkligen gick till.;O)

2008-10-14 @ 19:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback