Fullt hus!

Just nu har jag tre underbara schäfrar hemma. Exzena, Gaija och så underbaraste killen Exit! Guuuud vilken kille! Min uppfödae till Zena köpte tillbaka honom för några månade sedan. OCh när ajg såg honom så fickhan en del av mitt hjärta. Han är en sådan där kille som man inte kan låta bli att älska! Och nu har jag fått ha honom hos mig i veckan. Hans uppfödare ska flytta hit till Piteå och hon har nu i veckan sökt jobb och bostad. Ho har ju fem hudnar och för att avlasta henne lite så har ajg fått låna underbara Exit!

Och tala om att det har funkat kanon! Hunden har anpassat sig snabbt med att bo med tre halvgalna tonåringar, en knasig katt och så förståss hudnarna och så mig så klart... det är inte lätt att hysa in sig hos oss. Vi är alla glada och får för oss knasiga saker. På tapeten  just nu står knaspratet. Vi andas in när vi pratar och så har vi andra namn. Låter helgalet. udnarna mina är ju van att vi låter så... Men stackars Exit har funderat ett par gånger huruvida vårt förstånd har krympt eller totalt sanerats bort.
Men han klarar det galant! Han är också världens gofis och älskar att bli ompysslad och gosad med. Han kryper gänra upp i ens knä och vill bli pussad och kramad. Jag har också tagit mig den stora friheten att låta honom sova i min säng om nätterna. OCh det är uppskattat! exiut uppskattar det till den milda grad att först innan vi somnar så ska han ligga raklång på mig och lyssna på mig medans jag berättar vilken go och fin kille hanär med hjärtat på rätta stället. Och att han ska vara stolt över sig själv. Sen lägger han sig bredvid och sover i det närmaste sked med mig. det kan inte vara bekvämt för jag ligger ju som inte stilla. men han är den enda som är kvar på morgonen i sängen. Gaija och Zena hoppar alltid ner från sängen för det blir för varmt och stökigt med en mamma som snurrar runt som n cetnrifug i sängen.
Lillkillen är som sagt var en helt underbar grabb som passar in i våran flock. Hade jag haft större bil, mer pengar och mer ork så hade jag inte tvekat att köpa honom en endaste sekund! För han är ju inte bara en gentleman hemma utan han är en lättarbetad kille som lär sig nsabbt och som tycker om att arbeta! Tala om en perfekt hund!

Nu låter jag lite som en annonspelare. Och det vill jag nog också vara. För snygggrabben (han ÄR snygg också) är till salu. Han har gjort MH och höftröntgen. Röntgenresultaten kommer senare då den gjordes i går. Hela kullen verkar ha rätt bra resutlat men det är ju barapreliminärt besked... Vad det verkligen blir det får vi väl se sen om någon vecka. Men han har ialla fall inga pålagringar varken på armbågar eller höfter. Känns jättefint!

Jag hoppas verkligen att Marianne hittar ett fint hem åt honom. För det är han verkligen värd! Han är verkligen värd varenda krona man lägger ut på honom!

Näpp. Nu ska jag och lillgrabben ut på prommis. Sista kvällen han är här... Sen ska han hem igen. *stora tårar rullar på min kind* Han ska få en helt egen prommis som present av oss. En stund bara för honom och mig.Vi ska busa och vara på äventyr i mörkret och blåsten. Ska faktiskt bli riktigt mysigt!

Det enda jag är besviken på nu under dessa dagar är vår jäkla KAMERA! den funkar inte!

Ut i mörkret! Ha det gott! =O)

Kommentarer
Postat av: Ulle

Tjoheeej...... Bäst att hålla Lelle borta från din blogg!!! Jag håller precis på och berättar för honom vilken snygg kille Hoodwinks Gazoline är S valp1sitter.JPG" rel="nofollow">http://www.finsklapphund.eu/galleri/albums/userpics/10062/normalvalp1sitter.JPG

2008-10-23 @ 07:29:23
URL: http://hundlya.info
Postat av: Marianne

TUSEN TACK för hjälpen med Exit!! Du / Ni är guld! Han behövde även få lånas ut ett tag för hans egna lilla Självkänsla. Ni får såååå gärna låna honom igen till helgen. ;o)

Tack även för hjälp att hitta bostad och som sällskap när jag springer runt och letar jobb.

Kram Marianne

2008-10-23 @ 18:48:10
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Tack själv för gårdagen! du är guld värd!

2008-10-26 @ 10:40:02
URL: http://sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback