Varit på klubben idag.

Idag har det varit en träningsdag ute på bruks. Härligt väder men lite småkyligt. Men sådant hindrar inte en vän kvinna i sina bästa nästan 40 år att vara ute på ett av dom bästa ställena som finns i Piteå. Alltså bruks.

Det är ju där hundarna får göra ROLIGA SAKER!
 
Eftersom att jag förutom tränar hund agerar som mamma och privatchaufför så kan det bli lite körigt med att fixa träningen. Men idag har logestiken funkat rätt bra. Först var det då Emelie som skulle spela in sin låt med sitt band i studion SV nord ute i Bersviken. Hon skulle vara där elva så jag var ute i god tid på klubben. Jag började med att rasta hundarna i skogen. Gick en trettio min och njöt av att se hur galningarna busade och sprang. Dom har ju som så roligt ihop. =O) Eftersom att ajg var först ut på klubben så var jag snabbast att bli färdig med att börja dagen.

Så då vallade jag av HELA jäkla uppletande rutan själv. Först hade ajg tänkt göra några korridorer. men jag glömde det i min iver och då blev det hela jäkla rutan istället. La ut sex föremål och hämtade Gaija. JAg kände mig rätt hurtig. det var jätteskönt att kunna röra sig obehindrat i rutan utan att det gjorde ont och att foten var stel. Hurra! Jag känner mig numera till 99% frisk i foten! Förmodligen så har ajg blivit frisk i foten i förtid. Hahah!

Jag skickade gaija och hon hämtade en handske på första skciket tror jag. Andra skicket då kom hon plötsligt på att hon kunde vara effektiv. Så hon tog först en handske och sen tog hon en sko. Alltså hon bar tillbaka två saker och var en mycket stolt kvinna! Simultanförmåga säger jag bara!
Sista skicket gick inte så bra. Jag tror hon tyckte att det skulle räcka med sin "hedervärda" insats med att inhämta två föremål samtidigt. emn ajg fick ut henne till slut och då kom hon tillbaka med en huva.

Sen blev det knasmajan Zenas tur. Första skicket gick även bra med denna hund. Hon kom lyckligt tillbaka med en handske. men sen? JAg vet itne vad som hände... men hon fick för sig att när man seger "leta" så ska man hoppa rakt upp i luften bredvid föraren. Sen kan man kanske springa ut en liiiten bit och se förvånad ut. Jag fick jobba rejält med att få henne att förstå att hon skulle ut och leta. Hon stod och studsade och studsade hela tiden. Knasiga galning!
Sofia försökte med en retning men det gick inte heller.... Hon gjorde likadant. Men till slut slutade hon leka kangaroo och sprang ut och hämtade en sko. Men det satt hårt åt. Hon fick ialla fall en hel del berömm och bus efter skicket och fick sedan se när både Petter och Sofia sparng ut med föremål. hoppas den minnesbilden håller tills i morgon. Tänkte fara ut och göra några nybörjarövningar i morgon. Fast då börjar det väl snöa förståss. ;O)

Efter uppletandet som även för Marianne inte gick så bra så tog vi oss en tröstfika. Marianne hade bakat en sommarkaka. MUMS så gott! en av mina absoluta favvisar! Dessutom ahde hon gjort fel och gjort kakan krispig utanpå och lite lagomt degig innuti. Jag kan lova att den var god!
Sen blev det snabba ryckträning för Zena. Jag hann göra alla moment som jag behövde göra med henne innan vi skulle fara och hämta Jossan som skulle till en kompis och laga mat. Det jag också behövde var störningsträning och det hjälpte Bonzo med. Haha! Han var busig och ville till alla trevliga kompisar som också var på plan. det var superbra träning både för oss och för Bonzo. Sofia fick tillfälle att träna inkallning och dessutom lära Bonzo att det är med henne han ska vara. Zena fick lära sig att inte bry sig om andra hudnar och om det blir för mycket komma till mig. Gaija gör samma och det känns bra att dom inte drar iväg på lekäventyr med en mycket söt slyngel som Bonzo. =O)

Efter detta snabba pass så for jag då och hämtade Jossan för att skjutsa henne till Hortlax. Under tiden så ringde emelie och hon var klar. Så jag passade på att hämta upp henne samtidigt. Sen drog jag iväg hem med Emelie och tillbaka till Hortlax. Dryga fyra milen blev det bara den vändan...

Väl tillbaka på klubben så tog jag itu med en mycket träningssugen gaija. Jösses vad hon vill! Vill springa. Vill leka med bollen. Vill träna med mig. Vill hitta på egna nya övningar... Men har man viljan så kan allt bli bra. Vi fick oss en duvning i fria följet och jag fick säga till henne några gånger. Hon gjorde nästan lika dant på på tävling fast nu var det inte lika upphausat. Sen körde ajg rutan och inkallning och fjärr. Alt gick snabbt, fort och ibland fel.
Dirigeringsapporteringen fick sig en duvning också. Där fick jag ett otroligt bra tillfälle att rätta till lite fel som gaija har. Så sista skicket gick KANON! Duktig tjej!

Jag träffade också en kompis som var på ngn slags rolig kurs i dag ute på bruks. Jag fick veta mycket sorgliga och tråkiga nyheter om hennes ena hund. Vännen! tänker på er och lider med er. Det är ibland så orättvist! Din älskade vän hade ju gärna fått bli gammal. Men så blir det inte och det går inte att ändra på. det man istället får göra är att komma ihåg alla fina minnen med sin bästa vän och förvalta dom. En dag gör det inte så ont längre och man får le åt de fina minnen man har kvar från sin vän. Dessa minnen är guld värda!
Just nu är det så svårt, så svärt för er.. Jag tänker på er och hoppas att slutet får bli ett fint farväl av er. Ni är värda alla tröstkramar som finns! *ALLA tröstkramar*

Ibland önskar man bara att hundarna kunde få följa med oss livet ut. tyvärr är det inte så...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej är och kikar till er bara...tack för raderna tidigare..:)

Jag kan ju meddela att nu ska du kika in igen om du vill se något sött...;)

Ha det gott!!..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback