Träning!

Idag for faaan i mig. Nu ska det tränas! Jag har varit träningssugen nu ett tag men en massa saker har kommit upp som stört mitt träningssug. Allt från massor med saker som barnen skulle göra till att jag itne har mått bra alls. I går hade jag världens yrsel och mådde pyton. Var så trött så.. Så fort ajg stannade av så somnade ajg. Jag tror jag sov mer än jag var vaken. Höll till och med på att somna när jag skjutsade barnen! Jösses vad rädd man blir! Det är ju liksom bra om man INTE somnar. JAg är ju rädd om mina medtrafikanter men mest är jag ju rädd om mina barn!

Men i dag har jag mått bättre. Jag har då ialla fall inte vinglat omkring och vimsat. Inte så mycket ialla fall. Schhhhh säg inget nu Sosso! =O)

Så när jag hämtat barn från skolan och lämnat av dom is tan for jag ut till bruks. Där värmde jag upp Gaija lite. Körde rutan, dirigeringsapporteringen och kryp. Krypet har varit lite eftersatt. Jag kom på att sätta en apportbock i munnen på gaija. Vilket kryp hon hade! Alltså. Kan man inte göra om krypet så att hunden får ha en apportbock i munnen? Krypet kanske är för lätt för Gaija och det är kanske därför hon alltid har så bråttom och försöker göra konstiga saker? Man börjar ju fundera... Hon kunde ialla flal koncentrera sig bättre. Jag får väl ta fram apporten i krypet då och då.

 Sofia var sugen på att träna Gaija så jag jobbade inte så intensivt med henne. När Sofia kom så fick hon ta över Gaija och det gick bra. lite svårt hade hon med att inte hålla världens koll på mig och Zena.
Jag körde Zena medans Sofia var en bit ifrån med Gaija. Det var nog nyttigt för båda. För nu fick dom träna på att hålla uppmärksamhet.

Som vanligt så gick det mycket fort med Zena. allt går fort med henne. Vet itne om hon äter raketbränsle eller vad? Men hon är då minst lika rolig att jobba med som med gaija.
Men dom är verkligen olika att jobba med. Vilket gör att mitt stora träningsbehov täcks. Ibland tror ajg att ajg har mer träningsbehov än mina egna hudnar? bara det att orken finns ju inte.
mitt i allt ihopa så var ajg tvungen att fara från bruks då Emelie skulle göra ett genrep. Hennes band har spelat i kväll på regnbågen. Himmla kul!
Men ajg for då ut till bruks igen och tränade efter det att jag hämtat Emelie.
Där fick jag hjälpa Sofia och Bonzo med kickern. Dom har kommit en liten bit på väg. Bonzo vet hur klickern funkar och nu har dom börjat jobba med lite fotpositioner. Han är lätt att jobba med han med. Till skillnad från uyrvädret Zena så är han betydligt mer sammlad. Han påminner mycket om Gaija när hon var liten. *ler* Med en sådan hund kan man komma långt.

Sen körde vi igenom en konstig variant av elitlydnaden. Hehe.. Sofia hade stora problem med sig själv. Hon kommenderade sig själv fot? Hmmm..underlig människa det där. HAhah!
Men det gick rätt bra fast jag såg att det var ett tag sedan dom jobbade ihop. Sen ska Gaija löpa snart (Zena med) så hon är lite lätt vimsig. Som rutan tex. Hon kunde inte hitta den när Sofia skulle skicka henne. ändå har ajg skickat henne till rutan nästan hela dagen. Hmmm... Hon sprang till träningsväskan, en kon osv. Men vi jobbade lite och då minsann fattade hon!
Vittringsapporteringen blev lite intressant. hon hade ju både min och Sofias lukt. men hon gjorde rätt och var sååå duktig! Fast ajg fick säga åt henne första gången att det var Sofias apport. Då liksom tände tio liljeholmens i hennes ögon och hon gjorde rätt. Hon såg nog allt konfunderad ut när det luktade mamma på alla apporter och Sofia på en.

När vi väl tragglat oss igenom eliten så tog jag ut Zena. Sofia fick dirigera mig i linförigheten. Fast jag glömde bort kopplet... Nåja. Det gick rätt bra förutom att hon har några positioner att jobba med. Och koncentration. Och kontakt.
Körde lite hopp över hinder som var klockrena och inkallning med ställande. Samt en platsliggning då jag och Sofia kopplade av med var sin delicatoboll. ;O)
Hon fick också apportera. fast nu har hon fått för sig att det är mycket roligare att hålla i änden av apporten. 'suck* Men ajg jobbade lite med det och sista apporteringen var klockren! tänk om gaija hade en sådan fart in med apporten? Konstig tmen Zena är en snåljåp när det gäller föremål. det är inte gaija i lika stor utsträckning. emn jag kanske har jobbat mer emd det med Zena. vet faktiskt inte.

efter jobbet med Zena så fick hon leka med sin snörboll. Guuud vad ROLIG hon är! Vi skrattade gott åt henne när hon dansade med sin bill! Jag tror hon sprang i tjugo minuter och lekte för sig själv. Honvar fram då och då och ville ha kontakt och leka med oss också. emn sen var hon iväg och dansade med bollen och hade sig. Ni som inte sett henne måste få en förklaring. När Zena dansar så snurrar hon på bollen, slår den mot sina sidor och hoppar och springer runt, runt, runt. Det ser otroligt roligt ut. Men det är också ett bevis på vilken fin kroppskontroll damen har!

Så nu har jag två nöjda hundar som ligger och myset i var sin vrå. Ska snart ut på en skön kvällsprommis och sen ska jag stupa i säng.
I morgon blir det nog mer träning. Men då blir det på ett annat ställe än ute på bruks.












Sofia har fotat Bonzo i ett busögonblick. Bonzos första snö! ;O)

Tack för bilderna Sofia! *kram*




Tjopling!

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

haha!! så jag får inte avslöja dej! =D

hmm, vad sa jag om de dära me "fot" :-P

Tack för assistansen idag! Och tack Gaija för träningsstunden, det var nyttigt..

Vi måste prova en tävling till :) kanske vi kniper de dära förstapriset som din mamma inte verkar klara av *fniss*

Men då måste vi träna ihop före de! Gick ju bra sist =)



bye bye äppelpaj! //Sosso.

Postat av: Fanny Spjuth

Haha, ja där ser man :) Världen är liten! Jo, jocke och anna-carin som köpte det måste ha legat i en hel del med huset. När folk beskriver hur det såg ut innan så kan jag inte ens föreställa mig :) Då kanske man ser dig någon gång :P /Fanny

2008-11-13 @ 12:31:01
URL: http://fannyspjuth.blogg.se/
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

ja varsågod... men jag visste ju inte att du skulle publicera dom.. så de står ju inte mitt namn på dom... :( jajja :) för den här gången då =)

Ska du käka äppelpaj ikväll???? ;)

2008-11-13 @ 19:29:56
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Eva-Lena,Morre &Bella

Ja hon är helt fantastisk...Coolare valp finns nog faan inte....helt stabil överallt ,visst kan det finnas läskigheter ibland men det är ju så ibland.Som trappan tex....fast där är det mycket tjurighet från hennes sida att nää tänker faan inte gå där nu mamma...sen nästa gång traskar på hur lätt som helst SHon har en hel del egen vilja damen S Blir roligt visa upp henne för dig,se vad du tycker om henne irl.Hon är väldigt hemmastadd nu tösen.Dessutom firar vi en vecka tillsammans idag :)

2008-11-14 @ 23:24:51
URL: http://morezz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback