Träning idag.

I dag beslutades det att vi skulle träna. Helt undebrart väder (man kan inte alltid träna i regn och rusk, hundarna måste ju lära sig att träna i fint väder också Hahah!) och lite småkyligt. Eftersom att jag somnat vid fem i morse på grund av rejält med värk så sov vi ut. elva vaknade jag och såg att klockan var tolv. Virrigt va? För så virrigt blir det när man ite ställt tillbaka telefonklockan. Nu var ju klockan "bara" elva så vi var ju inte alls så sena som jag trodde. Sofia skulle ringa när hon jobbat klart och så skulle vi dra iväg ut till bruks. När jag kikade på min mobil så hittade jag även ett mess från Marianne. Hon sa att vi slulle träna klockan tio.. Men då sov jag ju... Så jag kunde inte vara lydig alls utan jag fick se till att skynda mig iväg istället. Samtidigt som vi gjorde oss klara att fara så plingade Sofia till och sa att även hon var klar. =O)

Ute på brusk så började ajg med Gaija. Det är rejält med fart på den bruden! Hon är rejält arbetsvillig eftersom att vi inte har tränat ngt på väldans länge. Hon är hur rolig som helst och använder som vanligt sitt huvud till att tänka med. men nu har hon nog sorterat bort en del gammalt skit där inne och använder bara ny information för träningen gick superbra! Några småtabbar här och var, annars så var allt väldigt okey! När Petter och Marianne var klara så kom dom och kikade på oss. Jag var trevlig under tiden och skickade iväg gaija lite hit och dit. till rutan, hoppa över hinder, till konen osv... Gaija tyckte det var skitkul att få bli ivägskickade ochjag tror hon upplevde det som ren och skär lek.
Marianne hjälpte mig med vittringsapporteringen och även den gick hyffsad. Även om hon gärna tar upp, släpper och luktar på dom anda apporerna för att sedan ta upp rätt apport igen. Vilket är FEL; FEL FEL! Men ajg ville se hur hon jobbade och om hon hade koll på vilken som verkligen är rätt apport. OCh det hade hon.
Så då gjorde vi ett skick till. Den här gången kom hon direkt med rätt aoirt. Eller jag kallade in henne så att hon inte fick en chans att göra fel.
Gaija passade även på att motionera Petter. Han var helt anfådd när han slutade kampa med Gaija. Förstår då inte varför? Gaija som är en så timid och vän personlighet! *muahahahah*

efter träningen med gaija så gick vi alle samman in och värmde oss en stund. Efter den uppvärmningen så körde jag igenom både Sofia med Ludde och Vickan med Storma.
Det var ngt underligt med dessa två hundar. båda två hade varit duktiga och uppmärksamma under träningen: men nu? Nu såg dom allt annat än vad de skulle fokusera på och saker som de är riktigt duktiga på kunde dom inte. Md andra ord... generalrepet gick dåligt och då går tävlingen bra. Ialla fall för Sofia som ska tävla i morgon. Jag ahr faktiskt blivit lite arbetslös till den här tvälingen. Det händer då inte ofta! Men lika bra det.. för jag är rejält dålig i nacken nu och huvudet känns som en ballong fylld med värk.

Ften är rätt bra nu faktiskt. Jag började misstösta där ett tag. Det hände inget på ett bra tag. Men då i går när jag var förbi Sofia så kelv jag ut genom dörren och glömde bort att det är rätt långt ner frn dörren til altan. Så ajg stampade ner ordentligt med foten, såg stjärnfall och trodde att jag skulle dö... Jag gick och svor hela vägen till blen. Men så närjag var framme vid bilen så slutade det att göra ont. Och efter det så har jag mer rörlighet i foten. Så ngt måste ha blirivt bra? Liskom knäckts tilloch hammnat på rätt ställe? Idag är foten knappt svullen och jag har ju som sagt gått en del och stått på foten ännu mer. Hurra! Nu kanske jag kan bli frisk igen? Jag längtar så efter att få springa. fast jag får nog ändå ta det lungt för jag är fortfarande rejält öm i foten fortfarande.

Näpp. Dax för en powernap. Jag har gjort potatisgratäng med entrecot och pepparsås och så en sallad till. Vi drack julmust också . Det var så mumsigt! Så nu tvirrar mina ögon och jag är supertrött. Kanske har medicinen en liiiten påverkan? Hahah! Men jag känner att nu är sömnen nära.... Zzzzzzzzzzzz............ *snark*

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Tack för dagen! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback