Det händer inte mycket...

Men roligt har vi! Sköna dagar i skogen (med hästbajs som extra tillbehör) och härligt väder. Jag tycker om dom här kalla snöfria dagarna. Hudnarna blir inte skitiga och det är friskt att vara ute.

På lördag blir det träning ute på bruks. Vi blir väl ett gäng som tränar och har skoj. =O)

I skrivande stund ahr jag hela fyra schäfrar här hemma. Mysigt värre! Jag har Ludde och Bonzo här på kollo då deras matte och husse bara jobbar och jobbar. Så vi är nyss hemkomna från skogen. Skickade ett MMS till Sofia och jag troooor hon blev avis. Det var en busig bild på tre av dom fyra. Himmla svårt är det att hinna få en bild på fyra galna schäfrar i skogen samtidigt.D
I kväll ska vi fira svärmor. Hon fyller år och vi ska få både middag och tårta. en ny sorts tårta. et ska bli spännande att se vad det blir. Svärmor är en hejjare på tårtor (dom ska ju var bra på nångitng ialla fall ;O) )!

Jag har varit till sjukgymnasten i tisdags och där konstaterades det att min rörlighet i foten är mycket bra. som om jag inte märkt det? Hahah! Däremot så är jag fortfarande belastningskännslig och ska ta det lungt. Inte gå i råterräng kanske man så länge ajg itne får ont när ajg går är det ok enligt sjukgymnasten.
Däremot så har jag haft ett brutet ben i foten. Jag förstod ju det när jag hade rammlat att ngt var brutet. Foten var ju som ihopvikt och när jag rätade ut foten så knakade till. Så troligtvis så la sig benet till rätta när jag gjorde det. Det är mellanfotsbenet som går till lilltån som hade gått av snett tvärs över själva benet ser man brottet. Inte konstigt att det har gjort lite ont när man belastat foten.

Planerna för träningen i morgon (längtar) är att vi ska köra lite uppletande. Tänkte ajg skulle ta rutan från ett annat håll. Vicsa har haft problem med det. ;O) Jag kom på att man kanske skulle lägga rutan åt andra hållet elelr göra en ny ruta... Och jag hade tydligen rätt då hundarna som fick problem när rutan lades åt ett annat håll gick precis som när det var åt det vanliga hållet.
Sen blir det lydnad. Eftersom att Zena gick så bra sist så ska jag lägga mycket krut på lugna lydnadsövningar. Rutan står också på listan. Gaija ska jag jobba med fria följet, dirigeringsapportering och vittruingsapportering. Fjärren ska nog också få sig en omgång. Fast jag tror nog att hon kan sitt i den fortfarande. Hon fick nog bara en bugg i hjärnan skulle jag tro.

Näää... Nu är det snart dags att dra iväg till stan och köpa en presilent till svärmor. Hon behöver nog en blomma också skulle jag tro.


Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Tack, tack, tack åter tusen tack.. :)

tror mina pojkar (å dina flickor åxå för den delen) har haft väldigt skojj idag..

Har som på känn att dom buuusat en hel del där ute i skogen :) Hoppas dom inte varit olydiga bara.. :-D

Nu kör vi hårt imorgon då! =)

*KRAM* //Sofia.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback