Makabert skogsfynd.

Jag har under årens lopp hittat en del underliga saker i skogen (bland annat en fyllegubbe).

Ikväll har jag nog hittat ngt som gett mig mycket huvudbry... Två skjutan rävar låg vid vägkanten. Dom har inte legat där hela vintern och dom var inte likstela... Däremot såg dom ut att ha börjat ruttna. Ena räven hade ett rätt stort utgångshål i bröstet.
Alltså... Är inte rävjakten på hösten? Och VARFÖR lämnar man två fina rävar så där vid dikeskanten? Dom såg ut att ha varit friska och välmående ut. Pälsen såg riktigt fin ut och dom hade lagom hull för årstiden. Varken mager eller välgödd.

Typiskt att man inte hade med sig kameran....




For och fotade stackarna innan jag hämtade barnen från diverse kompisar...
image1076
image1075

Skulle tro att det är en hane och en hona.






Har nu på morgonen ( 13/5) ringt polisen (ringde i gårkväll men det blev bara blahaj av det hela) och beskrivit rävarna och fyndplatsen. Så dom skulle kontakta jägmästaren för det aktuella området. det var en mycket trevlig polis som blev beklämd över det jag berättade... Förmodligen ska jag få visa var rävarna ligger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback