Grattis på treårsdagen Gaija!

None



Tänk vad fort tiden går... Det var som om det var nyss jag hämtade hem min lilltjej Gaija. Hon var mina blivande drömmars hund. Fast då visste jag inte om det.
Gaija har verkligen funnit sig i allt jag har hittat på med henne. Ingen hund (förutom Exzena då) har någonsin uppfyllt mina krav för vad en hund för mig ska vara. Hon passar ALLA mina önskemål! Aldrig har jag kännt mig besviken på henne. Aldrig har jag behövt känna ånger över att jag fick just henne.
Jag kan helt enkelt inte tro att det är sant att just jag fick just Gaija!?
Av alla valpar i kullen så har jag när jag jämfört henne inte kunnat hitta någon som jag skulle vilja ha istället. ;O)

Gissa om jag är tacksam mot min uppfödare Mia?

Utan Giaja hade jag aldrig kommit så här långt. Med långt menar jag att jag själv som person har utvecklats massor! Jag har lärt mig otroligt mycket under dessa tre år. Vi har verkligen nått all amål jag satt upp. Vi har nått ännu längre än våra mål! Allt är ju inte bara Gaijas förtjänst. Jag får väl tacka Gaijas uppfödare, mina hundkompisar och min familj som stöttat oss på vår väg genom vårt gemensamma liv. Jag är också säker på att gija tycker det är roligt att få följa min i våra spännande äventyr. För bättre kompis kan man inte ha. Hon skulle aldrig, aldrig svika mig! Det har hon bevisat för mig flera gånger om!

Det finns de som säger att Gaija bara är en hund. Och det är hon! Men inte vilken hund som helst! Hon är min bästaste kompis som kommer att finnas hos mig till den dagen vi blir skllda åt. Men för Gaija blir det ett kort ögonblick. För mig blir det troligen ett långt ögonblick. Men vi är själsfränder och dom hittar alltid tillbaka till varandra.

Att ha en sådan hund som Gaija innebär att man verkligen har roligt. OCh just roligt är vad jag eftersträvar att ha. Gaija är min terapihund och i de jobbigaste situationerna så finns hon alltid till hands. Alltid redo att ställa upp för mig. Alltid glad och snäll.

Vi har spännande år framför oss och dom kommer absolut att innehålla alla möjliga och omöjliga uppdrag. En sak som jag är säker på är att allt vi kommer att prova på så kommer det mesta att gå bra. För med Gaija är jag trygg. Jag kan lita på henne och hon litar tydligen på mig. Och det bästa av allt. Vi tycker om att ha roligt tillsammans!

För visst är det väl så en bästa kompis ska vara?


Tack Mia för att du gav mig denna möjlighet och att jag fick nöjet att bli Gaijas bästis. Jag vet... Jag har tackat hundra gånger förut. Men det här är verkligen från hjärtat! Helt ärligt så är jag så nöjd över min kompis så att jag pöser över av stolthet och jag är säkert urjobbig och tjatig om min hund och över att jag är så göad över att jag har henne som bästa kompis. Men det kan faktiskt inte sägas nog många gånger. Jag har ALDRIG varit besviken över min hund! Och det tycker jag att alla kan få höra!

Jag skryter över henne. Men det är hon värd. Det är nog bara de som har upplevt samma sak som mig och haft en sådan perfekt hund (i våra ögon sett) som kan förstå känslan somjag bär på. Att varje dag vakna och ha henne där är som att ha en underbar dröm och den bara fortsätter fast man vaknat!

Visst har Gaija fel och brister. Men hade hon inte haft dom så hade hon aldrig varit en riktig hund. Men hon är en riktig hund. en drömhund för mig!

Grattis lilla vännen på treårsdagen! Du förtjänar det bästa och tillsammans ska vi nå det! Du och jag Gaija.. Du och jag...

Din mamma.


Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

GRATTIS Gaija... Guud vad tiden springer.. snart fyller ju jag å alla andra åxå 3 år.. :)

Min mamma hälsar åxå =)

puss å kram

//Ludde

Postat av: Vickan&Storma

Grattis Gaija! =)

2008-05-26 @ 14:00:38
URL: http://www.nogg.se/vicwa76
Postat av: Simson och Minna

Grattis fina Gaija önskar två tossiga schäfrar i Jämtland! Vi har hittat hit tack vare Sofia och Ludde.

2008-05-26 @ 23:00:57
Postat av: Shanie

grattis ja , oj vad åren går :-)

2008-05-27 @ 13:41:12
URL: http://stormvarsel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback