Det underbara förbyttes till det förfärliga!

Efter en helt underbar valborgshelg med mycket hunderi och underbart väder så har min tillvaro nu vänt till ytterligheter!

Jag har haft min sökkurs nu i helgen. Bråttom, bråttom var ordet dit. Äldsta dottern med snigelgener skulle med till busstationen och som vanligt blev vi sena... =O(
Så jag drog iväg med min älskade turbo mot skogarna och insåg att jag skulle nog missa uppsamlingsplatsen. Men ajg visste precis vart vi skulle så det var ju inga probem.. Jag han bara tänka tanken problem... Då ville min turbovolvo inget mer... Den fick astma och ryckte och stånkade och stönade. Jag komm upp i ca 70 km/h. Nu blev jag ännu senare men jag ville inte stanna bilen och starta om den med risken att den itne ville starta alls. Så vi stånkade och stönade oss fram till sökkursen i skogen.

Väl framme så såg jag att ETS (electric tolling system) lampan lyste. Illavarslande lyste den mig rakt i ansiktet. Jag slet fram instruktionsboken och snabbt hittade jag vad det var... Det jag läste gjorde att jag såg en hel massa dollartecken fladdra framför mina ögon. Och jag hade då så rätt så rätt. Enligt Johan som också haft en likadan volvo så är det gasspjällshuset som gett upp. OCh alla symptom visar också på det... 'gråter' Alltså väntar oss en kostnad på dryga 5000 kr!!! 'suckar djupt* Vi beställde två nya sommardäck i fredags... Jahapp. I morgon avbeställer ajg dom. Det finns inte en chans i världen att vi har råd att köpa dom. Vi får tacka våra gudar att vi inte sålt de gammla vinterdäcken. Vi gör om två av dom till sommardäck genom att peta bort dubb...

Så i morgon har jag inte tid att varken svara på telefon eller vara trevlig. I morgon så ska har jag detta schema:

1. Ringa Forslunds och avboka däcken snabbt som ögat! Samt be dom att inte skifta fälg på de däck jag lämmnat in. Om jag ahr tur har dom itne hunnit skifta dom...

2. Ta ut hundarna direkt barnen farit till skolan för att sen ska jag...

3. Till Jossans skola. Hon ska träffa läkaren och kika på hennes scolios. Den ser inte så bra ut och dom är oroliga för den... *suckar* stackars barn...

4. Fara ut till Forslunds och möta upp Johan vid tolv. Han hjälper mig med biljävlen. Måste få fixarfolket att fösrtå att jag vill ha bilen fixad men betalningen måste ske med en avbetalningsplan. Ekonomin fixar itne att vi delar upp så mycket pengar på fyra ynka månader!

5. Äta ngt... Förhoppningsvis...

6. utvecklingssamtal klockan två... jossan är sist ut i år. Skönt nu är det över! =O)

7. Hem och göra middag... Mamma kommer över och skjutsar Emelie...

8. Till sångpedagogen fem. Sen ska jag hämta henne kvart i sex...
ndoch tömma hjärnan. Kanske det blir gläntan? Jag måste få mer energi.. Jag tror att vi d den här tiden så är jag slut, trött och finito!

I helgen har jag fixat räkningarna. Insåg att vi har ca 2000 kr att röra oss med. Barnen ska ha examenskläder... Samt biljäveln då... Vi behöver mat också och Stefan ska betala sin hyra... HJÄÄÄÄLP!!!!

Jag har insett at den där underbara Gällivareresan som jag längtar så efter blir bara ngt jag längtat efter... Iinte har vi råd med att resa dit?! Och det där med att Stefan får två underbara långa veckor ledigt är baa bullskit. Vi kommer att nöta på som vanligt här hemma. Kanske fara och bada om det är sol och varmt.. Men regnar det så är vi liksom fast. Att resa ngn stans är en utopi. Jag var såå glad över att jag skulle få tillbaka på skatten... Liksom tillräckligt för att vi ska fixa att betala av krediten på datorn. *ryser* Jag hatar kredit!!!

*muahahaha* Så engligt mina beräkningar så kommer jag att A. kunna betala tillbaka krediten. Men biljäveln måste också betalas... Vad väljer jag? B. Svärmor har lånat oss pengar för 1000 år sedan.. Jag hade velat betala tillbaka dom pengarna ngn gång.. Känns inte bra att hon ska ligga ute med pengar liksom.
C. Emelie som fyllt femton har fått inse att en moped blir alrig mer ngt annat än en dröm. Sorry tjejen. Du får cykla och andas friskluft från bilarna istället för frisk luft från mopeden... D. Jossan får inte fara till Stockholm för en billig slant. Pengarna räcker inte även om det är billigt.

Säger bara det... TUR är väl att vi kan fara till exklusiva Grönan ochbada! Då akn även hundarna följa med... Eller så blir det underbara Gläntan som drar.  =O) Så om nu min otur håller i sig (den brukar det när den sätter igång) så kommer ni alla som läser min glädjestrålande blogg att inse att sommaren kommer att bli...

KALL OCH REGNING!!!

Skyll på mig... Allt är mitt fel. ;O)

På hundträningsfronten så verkar det ialla fall att gå frammåt. ikväll så tränade vi lite platsliggning under kvällsprommisen. Zena reste sig inte en gång! Hon låg så fint! gaija var sin vana trogen en fast punkt här i mitt liv. Henne litar jag på till 110%! Skulle hon resa sig så är det mycket till!

Jo!!! det ahr såkat! Jag har köpt en ny räfsa och bara för det så blev det åska och regn (vad trodde ni?). men innan regnet hann komma så jobbade jag på med räffsan. den är inte så skön. stenhård. men den tar allt soms ka tas. Hudnarna låg ute och gaija som aldrig visat minsta teckeon på oro för åska och blixtrar är perfekt för en unghund. Hon bryr sig itne alls så hon bara låg där och bet sönder en basketboll som torkat sönder udner vintern. Zena tog också åskan med ro. Hon låg och flisade en stackars bortglömd pinne. Vi har ju fyllt på vedförrådet vid grillen nu. Det blev en redig hög.
Inte en min fast det dundrade och brakade rejält över oss. Preciiiis när jag var klar med min vårstädning på utsidan av staketet så började det att regna. Snacka om tur! =O) Ibland har jag faktiskt lite tur också, och det är jag glad över! Hahah!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för orden :) Du har så rätt, nu kan det väl ändå bara gå bättre.. annars är det riktigt illa hahah! :D Man vet ju aldrig vad som händer! Nya tag nu iallafall.. sen ska jag inte tävla nåmer med henne under dagtid i sommar tror jag, det blir att satsa på att Prilla får lp så får Figi tävla till hösten (prilla som har 1000 ggr mer päls än figi är inte lika värmekänslig!?). Synd att det inte verkar finnas pengar till gve, det som du såg fram emot så :(

Postat av: Ulle

Jag vet inte om det är någon tröst.... Men vi kommer oxå vara hemma hela sommaren!! Vill ni leka med oss?????

2008-05-04 @ 23:19:40
Postat av: Sosso & Ludde

så de var ditt fel.. eller var det vårt..? vi som sa att vi skulle grilla... vilket vi gjorde och mitt under grillningen så kom åskan :) så den fick vi lyfta upp på altan.. =) kram

2008-05-05 @ 10:06:55
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Linda, Caxa & Rizzla

Hej hej
Du får tänka att efter regn kommer solsken=) När du gjort bort allt det här tråkiga och jobbiga så kommer något bra. Hoppas allt löser sig iaf.
Rizzla gjorde ett bra MH. Så det var ju kul. Nu är det bara för dom att fara ut och tävla=)
Ha en bra dag
KRAM

2008-05-05 @ 10:23:31
URL: http://www.caxaforsen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback