Beställde fint väder idag...

När jag vaknade i morse så regnade det. Jag vaknade strax före sex. Vill bara tacka min man som inte tömt kattlådorna som han lovat. Oboy blev som galen. Han kunde inte kissa i sin skitiga låda och att gå ut i regnet var långt under hans värdighet! Så han stämde upp till en hög klagolåt. Det var bara att masa sig upp, tömma kattlådan skölja ur den och fylla på nytt strö. Och se glad ut. måndagmorgon och det regnade. Fyra timmars sömn och jag kände att livet inte precis lekte... Så jag bestämde att vi skulle få fint väder och att molnen skulle blåsabort!

Strax efter sju så slutade det att regna och banne mig så såg himmlen mycket ljusare ut!

När barnen for till skolan så såg man till och med blått på himelen! Jag ringde Forslunds och hamnade i en slags kö.... OCh sen fick ajg veta att ingen ville svara och att de skulle ringa upp mig under dagen. Jag ville bara avbeställa mina däck juh.... Men se det gick inte. jag var tvungen att prata med ngn på verkstan om det... Inte kan man skriva en lapp och be dom avbeställa heller. visst ajg förstår. det finns säkert galningar som luskar ut att ngn köpt en vara och sen avbeställer varan för dom... Liiite långsiktigt kanske...

Strax före elva så tantkörde jag till jossans skola och till skolsyster. Ryggkoll. Man måste tantköra bilen annars får den astmaatacker. Skolsyster kom på i samma stund som vi kom att vi redan ahr kollat ryggen på jossan i år... ?! Jaha. men ajg kom på en bra sak med besöket. läkaren skulle få kika i hennes öra för att se hur bra den såg ut. nu slapp jag beställa tid på VC för koll! Smart tyckte skolsyster och läkaren såg att allt var bra med öronen. Kollen på ryggen gjordes också och det konstaterades att hennes ryggrad har ca 2-3% krökning. Inget alarmerande tack o lov!

Sen tog jag doggsen på en strandprommis på norrstrand. Jag blir alltid lite nostalgisk när jag går där. Där gick jag och Lona varje dag när vi bodde på Deepbay. Vi hittade en jättebraig stock att balansera på också. Gaija lovade Zena att om hon gick på heeela stocken så skulle hon få hennes inne. Så då gjorde Zena det och det var liiite läskigt att hålla reda på alla ben. men det gick bra och den utlovade pinnen hamnade i Zenas mun. Snäll Gaija!

Ingen ringde under dagen så jag for iväg till Forslunds vid ett och avbokade raskt däcken, pratade om felet på bilen och fick behålla min tid på onsdag. Klockan ett på onsdag ska min älskade bil bli frisk igen! Förmodligen så går det inte att ladda in ny mjukvara... Om det går så kostar det kring 500... Om det INTE går så får jag snällt lägga på en nolla till.

Sedan for jag snabbt iväg till mormor och lämnade doggsen där i hennes ömma vård. mormor blev jätteglad! Det är inte ofta numer jag hinner förbi henne och då är det ofta bara korta stunder. Sen susade jag iväg i tantfart till Jossans skola igen och gick på utvecklingssamtal. Samma visa som vanligt. en duktig tjej i skolan som tar hand om både sina kompisar och fröknar och är skitduktig på skolarbetet. Toppbetyg för Jossan! Jag ahr alltså tre döttrar som är duktiga i skolan! Kan man bli stoltare än mig? =O) Ja även pappan till våra barn är stolt skulle ajg tro! ;O)

efter en dryg timmes utveckloingssamtal så for jag tillbaka till mormor för att hämta nöjda dosggs. mormor skämmer bort dom och dom trivs vanvettigt bra hos henne! =O) Sen bestämdes det att mormor skulle få middag i utbyte mot att hon skjutsade Emelie till sångpedagogen. När hon kom tillbaka med Emelie (hon följde med och lyssnade och hänfördes) så kom hon hem med VRÅLFIKA! Jag fick mina favoritwienerbröd också! Med pecannötter och caramellsås... OCh så systerkakor. MUMS! Allt bara slank ner i magen på mig och det känndes helbra. Sen blev det prommis i skogen där vi försökte skrämma en hund. 'suckar* Jag såg inte människan som stod still bakom träden.. Så hundarna upptäckte dom först. Men ajg bad om ursäkt och numer så kommer dom alltid att gå kopplade just där. Det rä rätt tjockt med träd just där... Och när vi kom hem så jobbade jag lite i trädgården. hudnarna busade som bara den och var som galna! Men inte jag.. JAg mådde bara gott. Nu har ajg hämtat barnen som varit utspridda i kommunen och håller på att övertala dom att gå och lägga sig.

Och jag är dötrött!

Så snart ska jag gå och lägga mig. Har fått ont i halsen... Men det gör inget. Det blev en solig måndag. =O) Även om jag hade häcken full.

I morgon blir det lite lugnare och då ska jag försöka komma mig ut på bruks och träna lite med hundarna. Kanske att jag tränar på onsdag också. Hoppas dom har skottträning. Zena skulle behöva det.

Såg förresten att det är rätt lite snö i skogen nu. Så jag ska försöka hinna lägga ett spår också. Sen så sk ajag jobba lite med pinnövningar åt Zena. Hon ska få liggmarkera pinnarna. Inget pinnflisande här inte! ;O)

Må så gott alla. Solen ska skina även i morgon! =O)


Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Vi ska ut i till skogs å lägga spår du å jag å doggsen nån dag.. :)

Postat av: Ulle

Ja det dumma berget struntar vi. Men vi kommer nog sitta i Gällivare en natt och häcka iaf. men det kommer ju inte direkt bli lika kul längre kan jag ju lova. Vi ville ju leka med er!!!

2008-05-06 @ 07:00:44
Postat av: Sosso & Ludde

hehe =) jo de va de enda jag hittade, eller det finns nog fler på nån skiva nånstans.. men tog bilden från mina album på pixbox..
fast de va inte en så pjåkig bild...

På lördag.. vilken tid?? jobbar typ till hmm, 9/10.. på morgonen alltså.. =)

2008-05-07 @ 12:24:21
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback