Vi drar till Gällivare!

Hurra!
Nu packas det. Vet inte om Johan vill ha med oss till Gällivare. För det blev då en hel massa i hallen nu när jag bar ner det som blev packat. Fast det är ju klart... Vi är fyra som ska med. Plus min man. Men hans packning får han sköta själv då han är uppe i tjotaheiti...

Men ändå... Det ska ju vara luftmadrasser, sovsäckar, kläder (både varma och svala, det har snöat i gällivare), hundsaker, mat hundträningsgrejjer, sängkläder, stövlar (tar en jävla massa plats)... I all oändlighet kan man väl säga... Mat också. Man får inte glömma maten! Jag gjorde en pannkaka i morse. Konstig mat att göra på morgonen. Men den ska vi ha med oss. Snabbt att ordna efter det att man har tävlat och familjen är hungrig. *känner mig smart*

Jag hade tänkt uppdatera med massor med bilder från den senaste veckan. Men kameran har SYSTEMFEL säger den! Så alla bilder sitter liksom fast i kameran.
Men här kommer lite av vad som hänt.

Barnen har haft examen så nu är det sommarlov.
Jag har gjort mitt första MH som b-figge. Har blå överarm. ;O)
Har varit kollomamma åt en cockerspanielflicka vid namn Lexie.
Har varit på kennelträff. Var mycket givande och trevligt. Tack Catarina för att vi fick våldgästa! =O)

Kennelmamma Mia och Kennelkompisen Peter gav mig en ordenlig genomkörare. Tusen, tusen tack! Ni är UNDERBARA! Jag fick lite tipps om mina vänstersvängar som jag itne varit riktigt nöjd med men inte tänkt så mycket på. men dessa vänstersvängar löste en hel del för mig och trängningarna blev bättre faktiskt. fick lite Two in one tipps där tror jag...
Krypet som är mitt och Gaijas största problem har börjat lösas upp. Från att ha varit en härva av jobbiga slitningar mellan oss så har vi börjat kunna slappna av och få igång krypet. Jag ahr faktist inte tänkt på det... Hum i duvudet va? Men jag får INTE bli upprörd när Gaija inte förstår vad hon ska göra och börjar rusa fram som ett lokomotiv över mina fötter. Nej! Jag ska lungt och stilla lägga om henne och börja om. Små, små steg. Nu klarar vi faktiskt av att gå några steg i rätt riktnging och utan att hon tränger. Ibland har hon lite svårt med att magen blir för hög. men det får jag ta sen när vi har fått ordning på oss själva.
det blev en hel del moment för mig att tänka på. Inte ta för små steg, stanna, göra liten hjälp med kopplet när gaija ska stanna, stå på rätt ställe vid krypet. Alltså ta ett halvt steg frammåt innan hon lägger sig.

I förrgår så la jag och Jörgen (Kennel Redvillas) spår åt varandra. Mitt spår försvann tydligen uppe på en liten kulle. det blåste som bara den när vi la spåren och tydligen så flöt lukterna omkring där uppe på kullen så vinkeln blev diffus. det såg ut så på Gaija. Vi gick helt fel i ca 50 meter innan Gaija insåg att spåret bara försvann. Vi hade ryggen i vinden så jag förståd att hon följde en luftvittring. Hon hade hög näsa också men jag ville inte bryta då jag tyckte att hon kunde få lösa problemet själv.
När hon väl kom på att vi var galet ute så kastade hon en blick på mig som sa: Häng på matte.
sen bar det iväg tillbaka till spåret där vi förmodligen hade missat vinkeln. Hon testade lite olika håll innan hon hittade spåret. Men det såg snyggt ut. Hon visade aldrig någon osäkerhet utan det varkeade som om hon visste vad hon gjorde. vi hittade slutet ialla fall och jag kände mig faktiskt nöjd. av åtta pinnar missade hon två. Skulle tro att det var där vi hade fått vårat tapp som dom låg. För annars så var hon super på att plocka upp apporterna och kom snällt med dom till mig.

Sen körde vi budföring. att ha Johan som skutt är ingen hit. Hon skulle inte till Jörgen utan till johan. Men jag fick chansen att rätta till henne och till slut fattade hon vad som var meningen. aldrig förr har ajg haft det problemet. emn det är ju bra att det kom nu och inte på tävlingen. Ska testa idag också och se hur det går. Om jag nu hinner. Tiden bara rusar iväg och det känns som att jag inte kommer att bli klar någonsin med packningen!

nä nu återgår ajg till packningen. det viktigaste är faktiskt packat. Hundarnas stamtavla!

Håll nu tummarna för oss för det behöver vi! =O)

Kommentarer
Postat av: Ulle

Lexie ser verkligen fram mot att få träffa er snart igen... Idag har hon enligt hussen rullat sig i ngt som luktar skit , så han uindrar om ni kan plocka upp henne när ni kommer förbi lule!

2008-06-12 @ 13:47:26
Postat av: Catta

Här packas det också för fullt, men tack och lov bara för mig & Osis. Vi håller tummarna och hoppas att ni gör detsamma! Ses i helgen!

Postat av: Sosso & Ludde

trodde ni redan dragit... :)

men du har inte hört talas om minneskortläsare :p

önskar jag kunnat komma å titta, hade t.om. fått låna päronens husvagn... men då har vi ett problen, endast subarun har drag... hmmm ;)



jajja.. ha de bra.. //Sosso

2008-06-14 @ 19:20:36
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Lie och grabbsen

Glad midsommar!



kramizar

2008-06-19 @ 08:35:43
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback