Resultaten då ja...

Nu känner jag mig lite piggare så nu passar jag på att skriva in resultaten på Gaija. Innom parentes är det mina egna reflektioner.

I lägre spår gick det så här:

Linförighet: 8.5   8,5   Tränger, snett sättande, knuffar, gnäller. (Gaija var het som tusan. Dessutom hade ett av barnen haft ngn rolig "nu ska vi bita i kopplet" lek just innan vi skulle in. kul med barn ibland. Man vet aldrig vad dom hittar på! barnet vedt numera om att man inte får leka koppellekar)  ;O)

Framförgående: 8.5   8   Nosar, vänder upp ngt snett.

Platsläggande: 9   9

Inkallande: 8.5   8   Slarv avslut, startgnäll. (Hela jäkla inkallningen skulle vara sååå snabb så! Hon var som galen! Inte kunde man tro att hunden genomgått en smärre bergsklättring i spåret?)

Krypande: 8   7  Ngt lyft. Dk vid sättande, ngt ojämt, ngt hög bak. (Ha! En vecka innan tävlingen så räknade jag med att avstå krypet. Men tack vare Mia och Peter så har vi lärt oss känna luuuuugnet och harmonin och dessutom stannar vi samtidigt numera. Tack! =O) Vi kommer att fortsätta jobba med krypet. det är en hel del som ska pillas på. men det får ta den tid det tar. Vi är ju på G! )

Apportering: 8   8   Tempoväxling, lätt tugg. ( Som vanligt då...)

Hopp: 8   8   DK, startskall båda väg. ( Min galna lilla tjej. =O) Hon bara älskar hoppet och ibland så MÅSTE man få uttrycka sig med lite glädjeskall. hur får man bort det?)

Platsliggande med skott: 10   10   (finns väl inget att tillägga när man har en skottfast hund?)

Påsläpp spår: 10   10

Spårning: 9   9   (Sex pinnar hittade plus slutet. Vi klättrade upp för stupa berget (typ sökterräng på vallsberget) och tummlade nerför berget. Jag var helt införstådd att slå min mammas telefonnummer och kasta den på björnen som skitit i skogen. Nu ville inte bjrönen visa sig så jag slapp och har min fina mobil kvar. )

Budföring: 10   9.5   ( Gaija gjorde ett slarvigt slut och satte sig snett. Bråttom, bråttom som vanligt. redo att få göra det en gång till. Hon är tokig i budföringen! )

Vi slutade som jag skrivit tidigare på dom sköna 530.75 poängen och klassvinst. Så nu är vi uppflyttade till högre spår! Härligt! Nya friska tag med nya moment!

Sen på söndagen så hade jag snällt bett om att få byta dagens lägre spår till en lkl3 istället. Jag hade massor med migrän och kände att en till snabb skogsvandring i varierande terräng var inte lämplig för mig. Så vi gjorde bort oss totalt. Inte gaij men jag gjorde bort mig. Hahah! Jag visste itne vad som var höger eller vänster. Jag förstod inte de konstiga kommandona och jag blev allmänt trög och flamsig. Så blir jag alltid när jag får ordentligt med migrän och just innan jag måste kräkas... Jag hade tur och kräktes inte på plan. Men det var nära!
Jag måste ialla fall ha fått publiken att skratta, eller gråta, vilket som... ;O)

Så här såg det ut ialla fall.

Sittande i grupp: 9   Två tassförflyttningar.

Platsliggande: 10

Fritt följ vid sidan: 7   Sent sättande, långsamt sätt. (Hahaha! Här var jag inte med! Fattade inte vad vänster om marsh betydde... Inte heller dom andra kommandona som var lite underliga enligt de andra tävlande. Jag kommer alddrig mer att tävla med ngn hund när jag mår så här dåligt igen. Stackars gaija vad förvirrad hon blev.)

Sättande: 0    Jag var kanske otydlig? Gaija stod upp och kom emot mig. Hon som kan detta klockrent!

Inkallande med ställande och läggande: 6.5   Sent ställ, avstannande. (ett fiasko, Gaija var fortfarande osäker på om jag skulle svimma eller gå i bitar. Man såg tydligt på henne att hon kände på sig att jag mådde dåligt. varför bröt jag inte här? dumma jag...)

Sändande men inkallande och läggande: 6   DK, två tassar utanför. (Skitsvårt att se rutan då bara två koner syntes. Alla hade problem med den. Ialla fall så hittade hon rutan till slut även om domaren såg trevlig ut och var tvungen att bli kollad först.)

Apportering med hopp över hinder: 7   Tempoväxling, slarvigt avslut. (gaija ville till domaren igen som stod snett bakom oss. Måste träna med folk kring hindret tydligen)

Apportering med metall: 8.5   Tempoväxling.

Vittringsapportering: 6.5   Först fel föremål. (Jaha... tog först upp eller nöp lite i fel föremål. sen var hon bara tvungen att fundera en stund. Men sen tog hon min vittringsapport. Jag har ju tränat elitens vittringsapportering och tur det. För tävlingsledaren glömde ge mig apporten i början (jag med). )

Fjärrdirigering: 7.5   Halv kroppslängd. (Jösses. Jag har en duktig hund!tur att jag har tränat in handtecken. för jag sa fel men visade rätt. total frånkoppling av hjärnan. Ibland blir jag bara så trött på mig själv när jag tjorvar så här...)

Så nu ids jag itne mer med trean. både ajg och giaja upplever den som tråkig. inte minst när jag tjorvartill det så totalt för både mig och gaija. Tur hon är en klok tjej och vet bättre än sin matte. Annars så hade vi nog inte skrapat ihop de fantastiska 210 poängen!

Vi fick en andrapris och en andraplacering... Fast vi var ju bara två till slut som tävlade. ;O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

GRATTIS till uppflytt och klassvinst! Vad duktiga ni är! Att ni inte fick bättre i 3:an gör ju inget. Ni kan ju hoppa upp till Eliten när ni vill istället eftersom ni redan har 1:a pris. Jag vet att ni fixar det!

Kram

Postat av: Anonym

Ulle , vi har bestät oss för att hoppa över helgens tävling. Jag vill inte spendera två helgen i rad i Gällivare. Så vi blir hemma. men du får jätte gärna komma förbi här.... Lelle jobbar , alla är bortresta och jag är helt sjääääääääääääääälv!

2008-06-26 @ 08:31:40
Postat av: Ulle

Så konstigt det blev...... Mitt namn hamnade på fel ställe

2008-06-26 @ 08:32:28
Postat av: Vickan&Storma

Tackar och bockar!Och grattis till uppflyttet..vad roligt! =)

2008-06-26 @ 23:48:32
URL: http://www.nogg.se/vicwa76

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback