En härlig dag!

Igår blev det en riktigt härlig dag!

det började med att ajg lastade in mina nypreppade åtta trissor i bilen före sjusnåret och åkte iväg till klubben. väl där så dängde jag ner dom i backen och kollade så att dom skulle gå bra. det gjorde dom. Sen så fortsatte jag coh resten av gänget att rigga MH-banan och fixa och dona. Bäst av allt var när trissorna skulle testas med elharen... Hehe... Betyget jag fick på trissorna var att dom var som nya! Jippie! Mitt slit och slavgöra var inte förgäves! =O)

Sen började MHet. Det var Collieklubben som anordnade det för sina hudnar. Jag ahde förberett mig på starka reaktioner... Men dom uteblev! De hudnar som blev rädda, och det var iten speciellt många, tittade mest misstroget på det som skrämdes och sen gick dom hukande därifrån. Ingen dramatik alls... ändå försökte ajg spöka för dom och skjuta dom... Vilka Colliesar det finns här uppe! =O) Dom ligger mig ju lite varmt om hjärtat sedan jag själv hade en collie. Han blev 13 år och var en helt underbar kille. Förutom pälsvården då. Den är ingen lek. Speciellt inte då det är vår eller då det är regningt. Då får man en anseelighög med sand där hunden legat och trokat.

Åter till min härliga dag.

Eftersom att ajg egentligen bara behövde figga halva dagen så åkte ajg hem vid fyra. Då var det bara två hudnar kvar. Det var så roligt att figga så ajg stannade kvar och barnen som var ensamma hemma behövde mig inte. Men eftersom att dom skulle åka bort så ville jag komma hem i tid för att de skulle få i sig lite middag. Jag ville cokså få rå om dom en stund innan dom for.

väl hemma så satte ajg igång med kvällens förberedelser. MATEN! JAg och marianne och hennes Thomas skulle grilla. Så när MHet var klart så kom dom båda. Thomas på sin MC och Marianne i sin skruttmobil. =O) När barnen hade farit så grillade vi och åt och åt och åt... Det var bara så gott! Jag försökte verkligen att inte vräka i mig maten. Men det var svårt! Marianne och Thomas bjöd på JORDGUBBAR! Det var en smakupplevelse som heter duga! Helt underbart! För mig var det årets första gubbs! =O)







Ser ni så gott?

Grillad ryggbiff... Kocklagets potatissallad... Mariannes Tzatsiki... Sallas med örtkryddsolja... Ungsuppvärmd fralla och till sist... BEASÅS från Voullerim! Den absolut allra bästaste såsen som finns!

Tack Thomas för att du fixade denna smarriga bild. ;O) Undrar om Stefan blir avis? Jag saknade dig STEFAN!!!!! Kom hem snart!!! Vi har en del på gården som måste fixas. ;O)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja jisses jordgubbar , dom har jag helt glömt bort den här sommaren , men så har den ju regnt bort också :(



trevliga collies långt upp i nord alltså här blir jag varje dag påmind om det motsatta gennom grannens otrevliga hemska vrak , så långt i från man kan komma från det en collie egentligen ska vara :(

2008-06-30 @ 14:02:27
Postat av: shanie

sory mitt namn försvann i inlägget ovan !

Postat av: Marianne

Tack för en supertrevlig dag! Men beasåsen är från Vidsel...! :oD Var du snurrig när du skrev det? skratt

C U!!

2008-06-30 @ 22:14:24
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Linda

Jadu första kullen som gick var fan inte illa :) Det var najs att träffs och du får MVG på trissorna!

2008-07-02 @ 09:01:08
URL: http://hem.bredband.net/hunderi1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback