Bad på Grönan!

Vi var till Grönan i Onsdags och badade. Hur underbart somhelst! det var bara vi där... Wow liksom! Vi kunde stoja och skräna hur mycket vi ville utan att ngn blev galen på oss. Efter några timmar i sol, sand och bad så ringde Marianne och undrade vad vi gjorde. Vi baddar på Grönnan svarade jag. Det ar som en trollformel för Marianne. Hon susade iväg i lagom fart till oss i sin gammla vovvlo.. Förlåt Volvo... Sen så körde hon igång leken "ne leker alla valpar på en gång i vattnet och blöter ner Mariannes byxbak". Himmla rolig lek tyckte dom. Exzit är en fen på att hoppa ut i vattnet. Han är den enda som fattat huuuur man gör. Alltså tar sats från stranden och sen hoppar ut. Zena har inte fattat det. Hon springer ut tills det blir djupt och sen hoppar hon. Ser en aningens lustigt ut. Exza hon fattar inget alls och liksom bara studsar ut i vattnet. Sen gör hon konstiga simförsök med tassar ovanför vattnet och bakdelen hängandes i vatttnet. Hon försöker att inte drunkna...
Men hon lär sig. På den lilla stund de badade så fixades hennes simförsök rejält och hon börjde se mer normal ut. Hehehe...


Zena är superavis på Gaija. Gaija har en gul badboll. Den får man INTE röra! Så det är nog bäst för mig att susa iväg och hitta Zena en badboll Kanske röd? det vore fint med en röd badboll åt Zena. Jag försökte låta Zena leka med Gaijas gula badboll. Men det ville inte riktigt Zena. Det var ju Gaijas badboll och då kan man liksom itne leka med den fullt ut. Stackarn.

I morgon (torsdag) så ska vi fara och badda om det blir fint väder och varmt. Ska då ta med schampoo och fixa Zenas frilla. =O) Passa på medans hon ändå är blöt. Jag sköjer av henne och balsamerar henne när hon kommer hem. =O)

Vi har även varit och tränat nu i veckan. Blev lagomt slött efter ett olämpligt uppehåll sedan vi var i Gällivare. Jag har haft så mycket att göra att jag inte ens hunnit ringa till min man. Stackarn. han sitter väl där uppe i sitt Övertorneå och tynar bort? Snart har han frigång från anstalt nord.. Jag menar Utbildning Nord. Två hela veckor ska vi få rå om honom! Han ska få så mycket familj av oss så att han kommer att längta tillbaka till sitt Övertorne där lugn och ro härskar.

Kanske man skulle skjutsa upp honom och ta en IKEA tur? =O0

En språdag planeras nu till helgen ialla fall. Om det inte blir för varmt. då blir det mer bad. OCh så lite lydnad. Måste komma igång och lära Zena framförgående och apportering. Vi har en appeltävling på G! =O)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en helmysig dag...... Skulle oxå vilja åka iväg och bada , men jag vet inte hur jag ska få tiden att räcka till nu under Juli!

2008-07-03 @ 07:38:20
Postat av: Ulle

pekar ner det var jag som skrev det!!!

2008-07-03 @ 07:38:51
Postat av: Sosso & Ludde

va kul, vi har vart där några gånger åxå... kanske vi kan fara tillsammans nån dag..??

Jag är åxå sååå badsugen.. Men då e de väll svinkallt i vattnet.



Som de ser ut nu kommer jag vara Ledig Fre-Sön.

MEN dom har ej frågat om jag kan jobba lör morgon ännu.. :) men de e ju ba 3 timmar på morgonkvisten så de påverkar ju inte direkt dagen =)



Jag kanske ringer dej ikväll!

//Sosso... (& Ludde)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback