Vilken helg!

I helgen så har min kompis Ulle och hundarnas kompis Smilla varit här. Vi har varit på Agillitytävlingar och haft både trevlig, roligt och soligt.
Att man sedan också får umgås med trevligt folk gör ju inte saken sämmre. =O) Gissa om jag har haft semester? Jag har i och för sig intee sovit mycket men det göööör inget. Jag är ju van. Jag får ta igen förlorad sömn nu i veckan då barnen har börjat skolan. Det är så lungt och skönt och tyst här nu. Helt udnerbart!

Tävlingarna i helgen var roliga att se på. Spännande banor och helt underbart väder! Så nu har jag fina märken på överarmarna och kring halsen där jag ser en markant linje med en ljus färg och en mörk färg. Höger sida av ansiktet är mest brunt också...

Hur gick det för Ulle då? jodå. Hon kom femma på lördagens hoppklass. Det var så roligt att se. Dom hade ett jättefint samarbete och man såg hur roligt både Ulle och Smilla hade det. ett fint lopp gjorde dom. synd bara att Smilla rev ett hinder. Men sånt händer...
Sen så diskade dom ut sig i de andra tävlingarna. Men ajg tror itne det gjorde så mycket för Ulle. För Smilla verkar ha hittat farten. Jag tror (snillet spekulerar) att när Smilla får upp farten så försvinner lite av kontakten. ngt man måste träna upp. Men jag tror att det kommer att gå rätt fort frammåt nu för ekipaget. Det är bara en sådan där finjusteringsgrej. ;O) På söndagen var nog också både Ulle och Smilla rätt trött i huvudet. Det var jag med.

Annars så hade vi en skön helg. På lördagskväll så kopplade vi av med hundarna på en liten långprommis i stora skogen. Mysiugt var det! Fint väder och lagomt varmt. Mina galningar hittade miljontals vattenpölar av olika storklekar. så dom badade i dom. Smilla, Zena och Gaija sprutade i skogen och hade jätteroligt. Jag tror det var skönt att få röra av sig ordentligt efter en lång dag på tävling.
Ulle och jag avslutade vår rätt så nyttiga promenadkväll med att äta chips och ostkrokar. Man måste ju liksom ge och ta... ;O) När jag väl skulle gå coh lägga mig så ringde Stefan. han hade farit till busstationen för att hämta emelie. Men hon ar inte där! det var raggarkväll och massor med folk på stan. Oj vad oroliga vi blev! Jag ringde Amanda som stannatkvar hos sin kompis i skellefteå. Och fick då veta att hon visst hade kommit på bussen. Men hade hon sommnat på bussen? Var hon på väg till Luleå? Hade ngt otäckt hänt henne?

Näpp. tjejen hade gått iväg in i stan för att köpa lite glass... hon hade itne sett pappa och tyckte att hon kunde undfly "fjortisarna" som härjade på busstationen. Till slut återfanns dottern och vi kunde äntligen få somna. Tog i och för sig bara en halvtimme men ändå. Man hade liksom hjärtrusningar i en halvtimme. Stefan och jag har inget stillsamt liv. det händer alltid ngt. Men ändå måste jag säga att våra döttrar är skötsamma tjejer. Dom springer inte ute på stan och försöker berusa sig med allehanda underliga drycker. Dom röker inte och dom är trevliga mot människor. Det enda dom gör är att skrämma oss med allsköns upptåg. Allt från att försöka leka finlandsfärja och gå vilse i skogen till att krocka med bilar, sommna i snökojjor och försvinna på natten när det är raggarkväll.

Jag har inte tråkigt en stund när jäg är med mina döttrar. Men när dom itne är hemma så har jag det lungt och skönt och kan vila mina lite lätt stressade nerver. ;O)

Kommentarer
Postat av: Ulle

Det har varit en alldeles underbar helg!!!! Vi kommer igen i Pite , frågan är bara i vilket skick man kommer vara efter två veckors latsemester!!!!

2008-08-25 @ 14:05:33
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

men vi då???? =)

Postat av: Linda

Hittade hit via en hundsida om boxer och sen schäfer och sen var jag här! Kul läsning!



Mvh Linda med boxer, malle och blandras!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback