Nämen.... Vi har ju tävlat Gaija!

Hahaha! Vi har idag samlat på nollor i dag. Vet inte var ettorna före nollorna tog vägen? ;O) Men vi hade roligt och jag tror Gaija skrattade i mjugg bakom ryggen. Men det var då baske mig roligare att tävla i eliten än i trean. ;O

Vill ni veta lite poäng? Är ni säkra?

Här kommer the disastertävlingspoängen. *flinar*

Sittande i grupp: 0 En stor fet nolla! Hunden la sig ner! Har aldrig hänt på varken träning eller tävling!?  På planen bakom så var ettorna och hade platsliggning. Två av elithundarna la sig snällt ner när de sa "ligg" till sina hudnar. Nu vet vi vad vi måste träna på.

Platsliggande: 9.5 DK. Jag min nöt lutar mig fram och liksom hjälper upp hunden med kroppen. Så urbota dumt! Jag tänkte inte ens på vad jag gjorde. Men nu VET jag!

Frittfölj: 6.5 Sitter ej, dk, lägger sig, piper,sitter snett, tränger. Men Gaija då.. Hahah! Hon var först seeeeg... Sen blev hon GALEN! Vi bör nog lägga ännu mer tid på friaföljet. Och att bli kommenderade. Men hon var galet busig. Och det kan jag bjuda på. Men olydnad det bjuder jag inte på!

Stå, sitt och ligg under marsch: 10 SNYGGT! Vad ska man säga? Gaijas paradnummer. Vi är nooooga med vinklarna och snabba på momenten under momentet. ;O)

Ink. med stå och ligg: 8 tar flera steg, tempo. Som vanligt va? 'muttrar* Måste komma på ngt bra för detta moment. Ska klippa ner det i pyttesmå delar och försöka komma tillrätta med problemet.

Sändande med lägg och inkall: 0 För många kommandon. Strul. Japp. Alltså hallå... gaija KAN rutan. det har hon kunnat länge. Men idag kom hon på att det fanns KONER! Va? Hallå? Inte är väl konerna intressanta heller?

Apportering med dirigering: 0 DK, Strul,många kommandon, tvekar, strul. Tror ni på mig om jag säger att Gaija har tränat tävlingsmässigt och har varit klockren? Men idag var tävlingsledaren mycket spännande (ska dom vara det när man kommit upp i elit?). Sen blev hon mycket förvirrad.

Apportering metall o hopp över hinder: 8.5 tempo, avslut, DK Jag min nöt kan inte kasta apporten. Så den for snett. Men lilla gumman gjorde det inte många trodde. hon hoppade, apporterade och hoppade tillbaka (fast först ville hon kika på en av alla de många konerna) med bara ett kommando. Ibland är det kanske bra att ha ngt sorts kasthandikapp? Får då lär sig hunden att hoppa oavsett hur apporten hamnar.

Vittringsprov o apport: 0 DK, släpper, biter. Samma som apportering med dirigeringen. Hon KAN det! Men nu svammlade hon!

Fjärrdirigering: 8.5 flyttar sig frammåt, piper. Tyckte inte alls att hon flyttat sig fram. Men det är domaren som bestämmer. =O) Jaja.. Kanske en liiiten aning då. emn då skulle han ha sett hur det var förr! *fniss*

Såja. Nu slut med bortförklaringar och sånt. ;O) Jag var supernervös och det kände nog Gaija av. Därav hennes lite udda beteende. Men det blir nog bättre nästa gång. Nu vet jag ialla fall vad vi ska träna på och vart våra brister är. Så nu kör vi gärnet och bokar lite tävlingar framöver.

Kan också berätta att vi kom trea av tre som tävlade. Hahah! Och blev slagen med ett och ett halvt poäng. Alla vi tre som tävlade fick en del nollor att fundera över. Men jag kan slå mig i backen på att vi hade roligt! =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

Ni var duktiga iallafall :)

Du glömde ju murvan fniss

kramelikram...

Postat av: Marianne

Bra jobbat iaf! Ni startade ju och det kan inte alltid gå bäst när det är premiär i en klass. Men som du skriver: Huvudsaken att ni hade kul! Det bådar gott för framtiden. Tycker både hund och förare att det är kul så kommer man långt. :o)



Jag längtar efter bilder från våran spårsnitslingsdag. ;oP



C U 2morrow

2008-08-03 @ 23:02:10
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Lie och grabbsen

Hej! Och tackar för grattiset :) Stackars Nemo å ha en nervig matte i snöret som förstör för honom :(



Japps nästa gång surrar vi också LOL



kramiz

2008-08-04 @ 17:49:48
URL: http://www.maximus.nu
Postat av: Ulle

Vi tyckte att ni vara kalas... helst gija , vi kommer alltid vara hennes mest trogn fans... Inte Smilla kanske hon håller mer på Zena nuförtiden S Hon säger att Zena inte gör lika ont som Gaija!

2008-08-05 @ 11:30:10
Postat av: Linda och hundarna

Vad bra att ni hade skoj! Nu har ni ju fått eran debut iallafall och vet vad ni ska jobba mot =) Jag är lite nyfiken på vad som ska hända med tanke på inlägget som är snäppet nyare än det här!

2008-08-06 @ 14:22:14
URL: http://hem.bredband.net/hunderi1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback