Magpirr...

Idag är det magpirr... Försöker få lite städat hemma men jag kommer hela tiden tillbaka på tävlingsmomenten. det är ju en ny klass och jag brukar vara förberedd på alla momenten. veta hur dom går till osv.Samma sak nu fast jag är väldigt sen med att befästa momentens ordning på mig själv. Ju mer jag vet om tävlingen desto mindre behöver jag koncentrera mig på sådant under tävlingen.

I morse så hittde jag regelboken för Elit. Men så upptäckte jag att den var nog så gammal. Revideringen var ju 2007 och den här var reviderad 2003!? Nåja. Jag får fortsätta läsa på nätet istället. Datorn har ju fått flytta hem igen efter sin sjukfrånvaro. Så det har inte varit så lätt att plugga på regler och moment i eliten. Men nu ska det sitta på ett ungefär ialla fall. Gick igenom tävlingen mentalt med Gaija i morse. Jösses vad duktig hon är i min fantasi!? Nu gäller det ara att ha kvar minnesbilderna på tävlingen också... Jag VET varför de sista tävlingarna i trean gått dåligt! Jag har faktiskt inte haft några braiga minnesbilder utan jag har slarvat med min mentala förberedelse. så viktig är den för mig! Hunden är duktig men ajg slarvar. Skäms på mig! Så nu hoppas ajg att jag mentalt håller. Man kanske skulle ha ett MH för förarna också? Eller ett MT så man får det mer utförligt beskrivet och får förklarat orsak och verkan. Kunde vara rätt intressant att veta hur tomt det är inne på hjärnkontoret! Hahah!

Gaija laddar också inför tävlingen. Hon ligger under databordet och myser. men nu ska vi faktiskt ut och ta en långprommis i det svala vädret. Rätt hyfsat väder och svalt. då har man en jätte, jätte pigg hund lagomt till tävlingen! Så det gäller att hon får röra på sig och få ut lite energi. Annars har ajg en galen hund på planen som gärna vill busa. Och kanske bitas. Ni vet... På det där onämnbara stället... Fast vete gudarna om hon törs.... *s* Jag blev ju rätt förbannad sist och körde iväg henne och  hon verkar minnas det. Hon klapprar bara tänder nu mer under språngmars. Ska ryta till lite mer åt henne som hon slutar med det också.

Näpp. Nu ska tokhundarna ut med  mig och springa i skogen. Ha det så gott och ni som har lust får grna hålla tummarna. Jag kan nog allt behöva det. för i dag infinner sig dagen som jag har sett fram emot.

Vi ska ju tävla ELITLYDNADEN! :yahoo:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback