Flitens lampa...

Flitens lampa lyser här hemma. I dag har jag, Jossan och Amanda städat klädkammaren. vi har rensat ut kläder! Ngt som skulle ha gjorts för länge, länge sedan! Tre stora svarta sopsäckar fulla med kläder! Numera går det utmärkt att lägga undarn kläderna i klädkammaren. Nu slipper jag bända in dom med våld och vaselin! HURRA!!!!

I går blev Amanda svart i håret igen. Suprise! Ogh Jossan ska färga sitt hår blont igen. Inför skolan. Så nu har jag en dotter som har lila/svart hår (Emlily), En med svart hår och en med blont hår.
Just i skrivande stund så har jag maten i ugnen och just fått bort åtta klappboxar som var fulla med ren tvätt. Och tvätt och torktumlaren går för fullt.Jossan dammsuger just nu i sitt rum så att Ulle ska kunna sova där. risken för att ngt ska hoppa på henne är stor om inte Jossan sädar i sitt rum.

Jooo Stefan. Det blir rumsbyte. men planerna är ändrade. Amanda ska ha kvar sitt rum. men hon ska ha ut sin skrivbordssäng. Sen ska bäddsoffan upp och en skiva till skrivlådehurtsarna. Sen ska Jossan och Emliy byta rum. Enkelt! Bokhyllan, skrivbordet och pianot ska vara kvar i Emilys rum. Sängarna ska byta rum. Snabbt och enkelt... Kommer du hem i helgen och kanske hjälper dom? Du får rätt mycket fritid här hemma för jag och Ullis ska vara borta heeeeela lördagen! =O) Emily och Amanda ska till Ske-å på lördag eftermiddag och Jossan är hos sin kontaktfamilj. Luuuungt och skönt för en trött man!

Kanske du kan ta hem gummibåten p söndag? Då lär du ju vara utvilad. ;O)

Näpp. Nu ska jag betala en räkning och sen sk ajag vika lite mer tvätt, laga mat, dammsuga, färga hår, ta ut hundarna och sen ska jag stupa i säng. Dom tre-snart fyra- sopsäckarna ska till rödakorset i morgon. Jippie! Vad mycket jag har fått gjort i dag. Och ändå sov jag som en irriterad gris i natt.

Just det. Jag drömde att jag och gaija skulle tävla. VI skulle tävla i elit. Jag hade en tjej med en brun dobber till motståndare. men när vi skulle börja tävla så visade sig att utedassen var ur funktion! Så vi var tvugna att gå till campingen bredvid för att kunna tävla. Ialla fall så blev Gaija jättehårig och såg ut som en collie bakifrån. Hon var jätteseg också. Så jag stal en bebisleksak från en barnvagn för att få igång henne. Ingen märkte det som tur var!

Jag tror att jag har fått Ulles tävlingspirr i magen....

Näpp. tillbaka till sysslorna. Hudnarna tycker ajg är dötråkig! Dom blir väl superglada när Smilla kommer för då har dom ngt att roa sig med. Gaija loooovar Smilla att hon inte ska vara så jobbig. Zena lovar att hon är busig och ska INTE hoppa på Smilla. Hon blir ju så platt då....


Kommentarer
Postat av: Marianne

Ha ha! Vilken dröm! fniss

Tack för senast iaf! OJ vad trevligt vi hade och så kul att vara ute med så många hundar. :o)



Vad duktiga ni varit. Här arbetar jag på att komma igång. Skall plocka undan hemma sedan skall jag sy en special-klövje-sele till Dio och sedan Nomeselar och nomehalsband till Exza och Exit. pust Men det är kul att sy!



Ha så jättetrevligt ihelgen så hörs vi!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback