Åtta hundar i spöregn.

Japp. I dag har vi varit på prommis i spöregn. Åtta hundar. Fyra hanar och fyra tikar.

Känns rätt häftigt att ha en stor flock springandes kring benen. OCh när någon av oss sa frammåt så forsade hundar frammåt i färdriktning. Det kändes lite Cesar Milan aktigt. ;O) Kanske man skulle skaffa sig en jätteflock med hundar? Jag kan förstå hur Jörgen och Johanna känner det när dom är ute med sina hundar. Det är mäktigt!

Vilka var vi som smög omkring i skogen? Och var var vi?

Jo det var jag (naturligtvis) med Gaija och Zena. Sen var det Marianne med Zmilla, Bruno, Exza och Exzit. Sen så var det Boel med Mike och Dio.
Måste verkligen säga att tjejerna skötte sig utmärkt. Gaija och Zmilla såg ut som två gammla vänner som träffas. En glad svansviftning och glada minder och sen ut i skogen och göra hyss. Ibland så stannade dom till och puttade lite med nosen på varandra och viftade på svansarna.
Unghundarna sprang omkring som tre små fisar i en påe. Allt och alla skulle upptäckas! Grabbarna fick i början vara på koppel och hålla sig i skinnet. När dom fattat att vi var en flock och en flock som INTE bråkade och tjöt mot varandra så fick dom i omgångar gå lösa. Ännu är flocken inte redo att gå helt fria. Men det kanske kommer en dag?
Vi var ialla fall ute på pitholmsheden. Jag fick chansen att visa upp "min" vackra skog. Först gick vi till Ögletjärn. Vi fuskade lite på grund av tidsbrist och körde bil efter skogsvägen. Vi stannade till slut vid en liten stig som leder till Ögletjärn. Så vi gick efter den och när vi kom fram till tjärnen så hoppade hundarna i vattnet. Det märktes inte att dom hade badat för dom var lika blöta ändå av allt regn. Sen fortsatte vi runt tjärnen och fortsatte neråt till en större skoterled som ledde ut på vägen igen. Tror att prommisen tog ca en timme att gå.

Efter prommisen så for vi iväg och shoppade loss hos Jens. Jösses vad skoj! För mig blev det två nya måstekoppel och ett till retriverkoppel. Dom är bra att ha när det regnar. Dom blir inte lika halkiga som läderkoppel. Måstekopplena tog jag så breda som möjligt. Så nu slipper jag få ont i händerna. Jag köpte en skylt också som ajg ska hänga upp på hundburen i bilen. VARNING FÖR HUNDEN! Blev lite trött på familjen Norrmän som stod och tittade på djur i bur. Alltså mina hundar. Dom petade in fingrar och en liten godisklubba. Mamman och Pappan stod bredvid barnskocken och småskrattade.
Alltså hallå! Är dom inte rädda om di små barnas fingrar? Jösses! tänk OM ngn av mina hade nypt till? Inte för att ajg tror dom skulle det. men man vet ju aldrig! Och att stoppa in små goda klubbor till hudnar... NONO!

Jag harklade mig och sa ifrån bestämt att ni får iNTE gå fram till hudnar i bilar så där! Dom pös iväg snabbt och sa inte ett endaste ord... Jösses....

Skönt att sommaren är över. Nu drar norrmännen hem. Trodde aldrig jag skulle säga så om sommaren. Men nu längtar ajg efter lite lugn och ro. Och parkeringsplatser på COOP. ;O) det är baske mig inte lätt att hitta ngn bra parkering på sommaren. Speciellt inte ngn med skugga. Därav lämnas hundarna hemma vid stadsbesök.

I morgon ska ajg försöka att inte drunkna i regnet. Funderar på att ta hudnarna till en ny skog. men vet inte ritkigt vart... Funderar på att lägga spår också. Det behöver dom. Kan vara nyttigt att gå ett spår i regn också.
På onsdag kanske det blir spår i Sikfors. vi får se hur kry jag är då. Och på fredag blir det blåbärskogen (ny hink för det ändamålet inhandlat idag) med Sosso och hennes vovvar. det är nog nyttigt att få vara i skogen när man är en liten Bonzo tror jag. Han äter tydligen lite dåligt. Vilket i och för sig kan vara rätt vanligt då man inte har konkurrans från syskonen. Men jag tänkte att lillBonzo ska få testa äta sin mat ute i skog och mark. tror nog det smakar gott då att få leta upp den i skogen. Hör nu vad ajg planerar för er Sosso! hahah! Dessutom så blir det rätt mycket konskurrans från mina hundars sida. Speciellt gaija. så dom komemr att få vara i koppel och se på när lilleman hittar god mat. ;O)

Näpp. Nu ska jag sluta svammla och sätta mig och kolla in lite spännande saker på nätet. Folk som fått barn och folk som ska få valpar och allt möjligt roligt som händer...

Må så gott och drunkna inte i detta hundväder!

Kommentarer
Postat av: Linda och hundarna

Visst finns det inget härligare än att vara ute med en hel hundflock! Har du börjat nå me IPO-spåren då? =) Då ska ju inte din kropp behöva ta så mkt stryk för hundarna får ju inte ligga på och så är det ju ganska bra terräng på äng =)

Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

gudars va du planerar! =)

bad du inte Jens göra nåt special koppel??

vi hörs //Sosso.

2008-08-19 @ 12:19:38
URL: http://sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback