Ute på bruks...

Idag tog jag med mig mina öron och for till bruks med Amanda och hundarna. Solen sken och det var varmt och behagligt. Både hundarna och Amanda var vilda av överskottsenergi så det var en rätt rörig tillställning tills jag stängde in Zena och Amanda i hundgården.

Jaha! Ni läste rätt! Ett perfekt ställe att leka på för en hund och ett perfekt ställe att ha en busnödig Amanda på!

Gaija fick jobba lie med rutan och klicker i dag. lite finslipning. Jag ville att hon skulle hitta rätt plats i rutan och det funkade kanon!
Sen jobbade vi med krypet. Nu har vi kommit så långt att hon kan krypa bredvid mig en längre sträcka. Men hon är rätt hög och jag måste jobba lite med kryptekniken också.
Lite FF körde jag med och då med en hund som är tyst. Pipet försvann med ett litet "samtal". Även trängningarna hör ihop med pipet. När pipet var borta så försvann hennes trägningar! Körde inte så länge eftersom att ajg ville belöna då hon inte pep. Så får vi se nästa gång om hon ljudar då också eller om hon kommer ihåg mitt lilla samtal. Tanken är att nästa gång blir i morgon.... Jag vill att hon ska komma ihåg.

Min öronstatus börjar bli bättre. =O) Jag hör bättre på höger öra och det är inte lika mycket lock. Jag kan också tryckutjämna! Ngt som inte varit möjligt på flera år! läkaren förklarade för mig att anledningen är att när jag hade öroninflammationer förut så blev trummhinnan stel av ärren när trumhinnan spruckit. Nu när jag har en infektion i örat så har trumhinnan "mjukats upp" och då kan jag tryckutjämna. Fortsätter jag att göra det så kommer elsaticiteten att behållas och jag slipper få så hemskt ont när jag tex flyger. Så jag fortsätter snyta mig och blåsa i näsan. Är såååå glad! Ibland kanske det är bra att bli dålig för att bli ännu bättre?

Fick en kommentar av en bekant att jag har tråkig blogg just nu. Skiver så mycket om hur sjuk jag är osv... (inte illa ment av henne). Orsaken är att min man läser bloggen och slipper ringa och höra hur jag mår. Han har bara tillgång till mobil och vår ekonomi just nu håller inte för att ha två mobiler igång. Inte heller att ringa upp mobilen är ekonomiskt just nu...

Så nu vet ni! Man behöver inte heller läsa om mina öron... ;O) Om man nu inte vill det förståss... Fast det är ju ointressant för många att läsa om dom. Tur att dom är små sa läkaren.. För annars hade ajg haft dubbelt så ont (hon skämtade). För jag HAR små öron. jättepyttiga är dom och barnen mina mobbar mig för det! Jag lär aldrig bli en Dumbo!

Tjilevipp! =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

åååh, jag som var ut igår å tränade... =)
kul att höra att du blir bättre "Dumbo" =D
ska skriva i dagboken kanske sen...
platsliggning och en tävlingsledare behöver jag nog mest just nu =) kramelikram..

Postat av: Ulle

Lellen är den underbaraste människa på denna jord. Se till att han verkligen kommer på Fredag , ring och tjata på honom. jag vill inte att han ska sitt och uggla alldels själv.

Jag har aldrig träffat en så osjälvisk människa någon gång i hela mitt liv....... Vet du.... han har redan mitt hjärta , han fick det för snart 3 år sen!!!! By the way jag har oxå pyttiga öron , känns skönt att veta om mjag får höroninflammation!!'

Kraaaaam kraaaaam.... Och ta hand om min Lelle på Fredag!!!

2008-04-12 @ 19:36:15
Postat av: Linda & Caxa

Hej=)
Vi var också ut på bruks, vad synd vi missade varann, var längesen vi träna ihop nu.
Vi får bestämma något och träffas och träna.
Du kanske kommer till Älvsbyn någon dag då vi slutar tidigt=)
Ha en trevlig kväll så hörs vi
Kram

2008-04-12 @ 20:43:07
URL: http://www.caxaforsen.com
Postat av: Bouvierligan

Skönt att höra att öronen börjar funka på rätt sätt igen ;)
Har ni inte skaffat Halebop på mobilerna??
Det är GULD :D

Kramizzar å se nu till att bli frisk "på riktigt" *skratt*

2008-04-13 @ 16:15:31
URL: http://www.bouvierligan.com
Postat av: Sosso & Ludde

klart man måste va hurtig ibland :)
eeh, jaa, nästan närsomhelst före tävlingen...
har mycke å stå i nu, ska städa ur en lgh åt en som flyttat.. money money.. :) åsså jobbar jag ju lite halvknasiga tider hihi =) men träna gör man annars dör man!! =) eeh, vi får väll prel boka, få se vad som händer :) kramelikram å krya på dej! //Vi på backen...

2008-04-15 @ 08:47:44
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback