Odugliga öronj*vlar!

Jag har fortfarande lock för båda öronen. Jag hör ju inget! Men det fixar Gaija. I natt så var hon upp och ropade två ggr att det var ngt ute. Så ajg fick sätta loss mig från sängen två ggr för att kolla. en gång så var det ngn som hade gått utanför dörren. Det har snöat liiite och det var mannliga skostorlekar. gaija sprang ut och började spåra. Men ajg hade ingen lust att hänga på. Så jag kallade tillbaka henne. Andra gången så gick jag faktiskt ut till bilen. Ngn har gått runt min bil?:vethut:

nu började adrenalinet att koka innom mig! Ngn går och smyger utanför mitt hus!? Och jag är ensammed barnen. Det känns inte så tryggt. Den enda mannliga personen i huset är ju Oboy. Nog för att hans klösor är effektiva. Men jag tror inte att ngn blir speciellt rädd för honom.
Däremot har jag ju hundarna.

Komman, komman pirater! Jag har både bomber och granater!

Händer samma i natt så kopplar jag båda hundarna och rusar ut. Jag får nog snabbspätta loss migm från sängen. Men det kan vara värt... kanske jag kan skrämma ngn? :nejnej:

Om någon timma ska jag till läkaren. Ska ta upp en hel del saker. Jag är ju rätt kass i kroppen. Nummer ett är mina odugliga öron. Jag ska be att få Rinexin. Det här duger inte.
Sen ska jag ta upp om knölen i halsen. Jag har trott att det kan vara en lymfkörtel men det är inte riktigt så som det brukar.. Nåväl vi får väl se.. knöl som knöl.
Sen ska jag ta upp om min artros i fingrarna. Och så till sist ska jag be läkaren skiva ut ett intyg till SKK så jag kan söka dispans inför spårningen.

Sen ska jag och äldsta dottern som ska fly landet för några dagar fara på stan och göra av med pengar som vi inte har. Och så ska jag försöka få till ngn middag. skjutsa dottern till kören och så när hon kommer hem ska vi packa fördigt hennes väska och färga håret. Och sen ska vi sova!

Kanske tur att man inte kan jobba ändå? För hur skulle jag hinna det?




Nu har jag varit till min läkare.  Även i dag fick jag ha en extraläkare. Jag ahr världens fulaste trumhinnor säger dom. Och jag har en infektion som går in i själva örongrejjerna. Alltså ni vet städet, hammare och alla dom där snickerigrejjerna man har. Snäckan är också infekterad. Inte konstigt att jag fortfarande har ont? Vänster öra är lite bättre. Läkaren som är duktig på just öron sa också att min trumhinna kommer att perforeras igen. Hurra liksom!

Men att där det varit perforerat har det läkt fint och att det finns lite blod kvar... Äckelpäckelvarning!

Så nu har jag fått Rinexin så slemhinnorna ska svälla av. Och så ska jag försöka ta det lungt och försöka att inte stressa.

japp! Jag ta det lungt? I natt kliver jag upp klockan tre för att skjutsa Emelie till bussen som ska ta henne till Estland. Men sen när jag komemr hem så ska jag sova.... Till klockan halv sju! Då ska resten av barnen upp! Och SEN! Sen ska jag gå och lägga mig och sova tills jag vaknar. För mina älskade hundar är så oerhört snälla att dom sover så länge jag sover. Utan att klaga. Dom blir rastade på morgonen innan barnen far och sen sover vi alla gott i min säng.

I morgon ska jag faktiskt försöka städa lite. Gaija fäller täckhåren och dom ligger i drivor. Idag har jag faktiskt ryckt loss massor med täckhår och använt en sten som jag fick av min underbara uppfödare Marianne. Den tar bort det mesta. Så nu kanske det blir lite mindre hår. Hoppas jag.

I helgen blir det bara jag och Amanda. Då ska vi hitta på ngt mysigt. Bara hon och jag... Så skönt! Och DÅ minsann ska ajg inte jäkta och flänga och fara. Jag ska ha sovmorgon och jag ska bara må gott. Semester med ett barn! Hurra! :ANSANDE:

Kommentarer
Postat av: Ulle

Jag tycker att det låter obehagligt. Vill du låna min Lelle i natt?????

Postat av: Sosso & Ludde

oooj, men gudars... tur du har gaijan.. :) du skulle bett henne spåra upp den dära karln som varit utanför er! du får se till att sova med kläder inatt och göra dina ytterkläder bara redo att hoppa i.. =) det kanske dessutom är dax att rensa upp i garaget så ni får in bilen??? som om det inte var nog allt som du har i kalendern.. :( *kram kram* från en lite smått krasslig jag... :)

2008-04-08 @ 20:31:13
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Marianne

Alltså, Bruno hälsar att han är expert på att jaga busar. Du skulle bara se hur rädda dom blir när han ställer sig i sin värsta "största-och-farligaste-mallen-i-världen-ställning" och vrålar som värsta mastiffen! Han säger att han tycker om er och att han gärna ställer upp för er!! Han tycker den där usla busen är fräck som springer runt hans bästa väninnors hus!!
Han hälsar: Vänta bara tills jag får springa ikapp den där busen och bita honom i "du-vet-vad" som han själv inte har kvar! :oD

2008-04-08 @ 23:35:14
URL: http://www.frostmarken.se
Postat av: Sosso & Ludde

hoppas du blir frisk snart! vi har anmält oss till tävlingen och skulle nog behöva lite "quick fix" you know.. :) bara för att se hur de går :) kram å krya på dej..

2008-04-09 @ 09:32:14
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Anonym

Tanken har aldrig slagit dig att man får vad man förtjänar?

2008-04-09 @ 16:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback