I nöden prövas vännen...

Ja just så brukar man säga. Nu är jag ingen dam i nöd. Jag är fullt kapabel att klara mig själv. Även om öronen spökar och jag har varit rätt dålig sista tiden. Däremot så får jag full uppbackning av de vänner jag verkligen kan lita på och som jag absolut vet och känner att jag tycker om! Lite av det ser man i gårdagens blogg. Jag har inte tagit åt mig negativt av det som skrevs av den anonyma. Däremot så tycker jag att det är lågvattenmärke att inte våga stå för sina åsikter. För man får faktiskt ha egna åsikter. Och tycker man inte om någon så kan man faktiskt få säga det. JAg är inte någon som går runt och slår ihjäl folk som inte tycker om mig. Jag bara ignorerar dom. Alla måste ju inte älska mig och jag måste inte älska alla. Fast jag tycker mycket om hemskt många människor! =O)

Själv önskar jag att jag räckte till mer åt alla mina vänner och bekanta! Tiden bara rinner mellan mina fingrar och hur jag än försöker så hinner ajg inte alltid det ajg skulle vilja mest för stunden. Just nu ligger priot att bli frisk. nästa prio är att få golven städade... Här ligger det minsann hundhår överallt och det räcker nog till åt en schäfer till! =O)

Jag tröstar mig om att vi har det ialla fall varmt. Hundhåret isolerar fint ska ni veta! Även sockarna hålls varma.

hundarna ja! Jag ahr haft många goda skratt nu när jag varit sjuk. =O) När jag är ute med hudnarna så orkar ajg inte riktigt jobba med dom. Dom får springa omkring bäst dom vill och ha roligt. Dom leker jättefint med varandra. mest skoj är det att se hur de klurar ut att knycka oinnar från varandra. Antingen så låtsas man hitta en mycket intressant kissefläck. Eller så har man en ÄNNU större pinne än den andra. OCh när den adnra hunden komemr så släpper man den stooora pinnen och knycker tillbaka den fina pinnen...

Sen så fick jag berömm i dag. Sånt är roligt. En kvinna stod på en veranda och kikade på oss. hudnarna var lösa och Gaija retades med Zena. hon hade en pinne och varje gång Zena försökte ta pinnen så vek Gaija snabbt som ögat undan med pinnen. Zena är chanslös när hon gör så där. Så Zena blir arg och biter gaija i baken så gaija blir arg och tappar pinnen. ser lite roligt ut. Inget är illa ment och dom är otroligt goda vänner. Just när hudnarna håll på med denna lek så kom det en bil. Så ajg bad hundarna att hoppa upp i snödrivan och stanna. Det gjorde dom. Dom gör alltid så när det kommer en bil. ;O) Så fick dom fortsätta sitt svammellek. Då kom några kalsskompisar till Amanda. Så jag bad hundarna sitta: Kan ni sätta er för nu kommer barna. Sa jag. Dom satte sig snällt ner mitt i leken och kikade på tjejerna. Zena blev så till sig att hon började vifta på svansen åt tjejerna. Jag vet att dom inte är hundrädda och att dom gillar våra hundar. Men jag vill inte att dom ska rusa fram i alla fall. Så jag fick säga åt Zena att sitta igen. Så då gjorde hon det.
Kvinnan på verandan stod bara och gapade. Nu hör ag ju dåligt så jag hörde itne om hon sa ngt till mig. Men när jag tittade tillbaka på henne igen så stod hennes man där och han höll upp en tumme och log.

Jag log tillbaka för då var jag på ett sådant avstånd och det kom bilar att jag inte kunde prata med dom, jag var ju tvungen att koppla hundarna också. Men det var trevligt bemötande ialla fall. =O)

Det finns även en dam längre bort på gatan som alltid villhäsla på hudnarna. Hon har varit med sen vi bara hade Lona. Vajre gång vi träffas så beundarar hon hudnarna och tycker dom är sååå trevliga! Och att dom är så duktiga på att lyssna! Nu har hon inte hunnit med att Zena är 8 månader. Utan hon har trott att vi har bytt hund och fått hem en vuxen hund. Hahah! Näää.. det är fortfarande samma valp som tidigare. Men hon börjar bli stor!
Hihi..Hon undrade ialla fall hur jag kan få alla mina hundar lika fina och lydiga.

jaha.. det undrar jag också!  *skratt*

Kommentarer
Postat av: Mysla

Som jag skrev, man får det man förtjänar, även i hundväg. :) Jag förtjänar valpar som står på vardagsrumsbordet och biter stora hundherrar i bollarna. :D

2008-04-10 @ 23:11:57
Postat av: sassi

Tack för kommentaren i min blogg! Den lyfte mej, jag ska börja banka mej i skallen, det hjälper nog! :)

Postat av: Sosso & Ludde

hehe =) typiskt gaija =) men du vet att hundarna blir som man gör dom :)
skynda dej nu å krya på dej.. vi längtar efter er kram kram kram

2008-04-11 @ 08:55:43
URL: http://www.sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Ulle

Han är en underbar människa..... Han har fixat ledigt åt mig , tar mina arbetspass , köper min biljett..... Det är f*n i mig det snällaste någon har gjort mot mig!!!!

2008-04-11 @ 18:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback