Högtidlig helg!

Först har Emelie fyllt 15 år. Fatta va? Jag är mamma till en femtonåring? Det är femton år sedan jag låg där och kröjmade mig på sjukan!
Sen så har min äldsta tvilling blivit konfirmerad. :O)
Så i dag så har vi tillbringat lite tid i kyrkan. Jag tycker om att vara i kyrkan. Det är så fridfullt där och man kan tänka och filosofera medans prästen pysllar på med sitt. Man sjunger lite och står upp ibland (bra för blodomloppet). Och så om man vill får man äta och dricka lite (nattvarden). Sen var det en söt liten krö där också som sjöng och dom sjöng en sång som fastnade i huvudet. Nu har jag bara melodin kvar. Men jag har sjungit den där melodin hela dagen. ;O)

Efter allt med konfirmation, konteplation och munmotion (fika) så satte ja gmig ute i solen och NJÖÖÖÖT! Jag är nog den enda Pitebon som inte har hunnit sitta ute och njuta av solen. Men idag hände det! OCh mitt i allt solande och skinande så komemr änu en solstråle! I form av min uppfödare till Zena! Då var vi helt plötsligt fem solstrålar! Jag, Marianne, Gaija, Zena och Oboy. boy var mest solig för han lurade grannkatten. Hahah!

Grannkaten satt bakom vårat stängsel. Ingen av hudnarna såg honom men Oboy såg katten! Så han gick fram lite kaxigt och den andra katten fräste mot honom. Oboy satte sig ner och väntade och den andra fortsatte att fräsa lite högre. Men se det skulle den inte ha gjort! För hundarna hörde det och sprang fram och skällde ut den! Oboy tog några spräng tillbaka och satt sig och så sååå mallig ut. Han verkade säga: Ha! Fräs du! Men jag har TVÅ stora starka och farliga hundar jag! Mina beskyddare!

Katten syntes inte till mer idag.. Hehe... Sen blev Oboy som galen. Han skulle ut på balkongen. Jag trodde i min enfald att Oboy inte skulle kunna klättra upp på taket när markisen var nere.. Men nog jorde han det! Han hade nog varit där en bra stund för plötsligt så hörde jag hur han ropade och när jag kikade så satt han på markisen! Amanda tog ner honom genom att locka honom med mat och ta honom i nackskinnet. Gissa om han var sur på henne hela långa kvällen? Japp!

i morgon sk ajag nog föröska ta mig ut till bruks. vi var och tränade på ridhuset och det gick utmärkt. Körde rätt mycket klicker med Zena och vi har börjat nosa lite på läggande under gång. Hon verkar då fatta snabbt och lägger sig snabbt också. Hon daskar som i med frambenen. Ser så sött ut!
gaija fick sig en genomkrörare. Lite budföring (som vi inte behöver träna på men vi har det som en belöning). Fot utan pip. Lite lustigt det där... Hon tränger inte när hon inte piper+
Sen så blev det rutan. Jag jobbade igenom henne med klickernoch lät henne hitta var i rutan hon skulle stå. mycket tinressant att se hur hudnar tänker. Jag fick lite insikt i också var hon var svag i rutan. Så nu vet jag också vad och var vi ska jobba.
Jag har faktiskt backat lite med rutan. Jag vill att den ska vara riktigt klar innan vi kör med eliten. Hon kan den men visar ibland att hon är osäker. Så just det där med det osäkra gör att jag har backat. Så nu ser jag var svagheten är! Hurra!

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

ringde dej idag.. men inget svar... hör av dej om du ska ut till bruks imorgon, vet ej om jag jobbar på dagen, men kl 14.00 måste jag va tillbaks i stan.. work you know!

Postat av: Linda

Hej hopp :) Blev det nån träning dårå? Nomesele har jag kört i svenskspåret.. men nu blir det IPOspår framöver å då blir det kedja eller en sele där man har linan fäst under magen... känns ju lite bajsigt men så äre :P På skyddet ska jag få låna en sele som har knäppe uppe på ryggen så hon inte hoppar och far bakåt :S De sa att det är en materialsport och jag är benägen att hålla med.. har inget av det som behövs för att träna typ.. en bitstock och ett koppel har jag ;) Åsså apporter fast inte tungen (en fet 2kilos trä har jag iofs).. Nu har jag kollat upp konkurrensen förresten, och blev något lugnare alla är inte stjärnor som plockar förstapris på varenda tävling :D tack för tipset!!

2008-04-22 @ 10:59:48
URL: http://hem.bredband.net/hunderiet
Postat av: Quick och Morre

Hej här har du den nya adressen till min hemsida....

2008-04-22 @ 22:03:04
URL: http://quickmorre.dinstudio.se
Postat av: Morre och Eva-Lena

Så nu blev adressen rätt....insåg att det är finare med morezz än "morressida"

2008-04-22 @ 22:08:08
URL: http://morezz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback