Fortsättning öron...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Var till läkaren i morse.Sov väl ungefär två timmar i natt. Ont i örat och ont i huvud/nacke... Väl där så höll jag på att ramla ur stolen. *pinsamt* Jag är yr numera också...

läkaren är väldigt orolig för mitt öra. visst. hon försöker inte visa det. men en läkare som kramar om mig och visar omtanke när hon annars brukar vara lite stressad och rätt bestämd är ngt man reagerar på. Min läkare är ryska och är en bestämd dam. Hon är min babuschka! ;O) Hon har ett gott hjärta men det är liksom svårt att nå fram till henne...
Nåläl. hon tittade i mina öron och tyckte att mitt öra såg värre ut. Värre! kul! Förra gången var trumhinnan röd. Nu är den grå och skrumpnad. Wow... jippi... Haleluja!
Så efter titten så gick vi in på hennes rum och hon satte sig direkt att ringa öron, näsa, hals. Jag ska få en akuttid. Och i dag tyckte hon.

Allt detta var strax efter nio. Skynda dig hem och vakta telefonen. tyckte hon. dom ringer när som helst för det har dom lovat... Så jag rastade hundarna lite snabbt och for hem. Eftersom att ajg knappt hunnit blunda i natt så la jag mig för att sova en stund. en har ingt. min bror. nu är klockan ett. Hudnarna behöver ut. Så jag planerar på att låta telefonen ringa hos mamma. Alltså koppla om den. Då kan jag gå ut med hundarna i lugn och ro och låta somfå ha skoj.

Varför kan dom liksom inte bara ringa ngn gång? Jag har inte alls lust att vänta. Jag vill få fara upp dit och få mitt besked. Kommer trummhinnan att få finnas kvar? Eller ska jag måste få en ny? Eller ska jag få ett rör i örat? vad har hänt med min hörsel?

Jag är så otroligt trött på mitt öra. jag orkar inte titta på tv eller vara i bullriga miljöer. Affärer är en ren plåga. att köra bil gör mig yr. Så fort jag vänder på huvudet så snurrar världen.

Nu vill jag vara frisk och orka göra saker jag brukar orka göra. Värsta tröttheten kommer ialla fall att försvinna nu. i morgon är sista dagen på min penicillinkur. Hoppas jag slipper mer nu. Magen är skit också...

Jag är ialla fall tacksam att solen skiner och att snöeländet tinar. i går morse hade det kommit enhel del snö. Det var bara att skotta fram bilen ochsen skotta infarten. Sen fortsatte jag väl att se glad ut fast grimagen var egentligen av att jag fick ont i nacken. 

Nu sk ajag ialla fall äta lunsch. OCh sen så ska jag koppla om telefonen och ta ut hundarna. Dom är helt underbara. Jag sover halva dagen och dom är så tysta och snälla. Ligger med mig i sovrummet och säger inte ett pip. Jag är verkligen tacksam att ha så fina hudnar. Hela tiden jag varit dålig så har dom varit helt underbara! Snällare schäfrar finns inte.

Just det. Ska ringa sjukgympan också. *påminner mig själv*

Kommentarer
Postat av: Sosso & Ludde

oj ojoj... måtte dom ringa bums =) *KRAMAR OM*

Postat av: Marianne

Men Vännen! Du skulle ha hört av dig! Då skulle jag kommit och hjälpt dig, även om det så skulle ha varit efter arbetet efter 21. Du skall vara rädd om dig och jag blir bara såå orolig när jag läser hur du mår. Nu är det bara så här att jag skall till Piteå imorgon och då kikar jag förbi och tittar till dig innan kursen börjar. Och lova mig att du vilar nu!!!
Många kramar från Marianne

2008-04-16 @ 23:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback