På egen fot...

Nu har Stefan åter farit till vad han kallar "helvetet".  Så nu står ajg på egen fot bokstavligt talat. OCh det gör ont... *suckar* fast det gör mer ont att gå med kryckorna så jag får väl stå ut med lite ontgrejjer i foten. vet inte hur man kallar det när det gör ont på olika sätt i hela foten. Ontgrejjer passar nog kanske bra.
Hemma ser det fortfarande ut som om en bomb slagit ner. Ngn gång ska jag lägga in ett foto så får ni se... Men jag prioriterar barnen, mat, rena kläder, hundarna och att få sova lite om nätterna.

Emn! *håller upp ett finger* Allt är ju inte skit! I söndags så blev det träningsdag med Marianne! Hon ser noga till att man inte förslöas minsann! Hahah! Jag, Stefan och Marianne möttes vid elvatiden ute vid bruks. Då hade Gassellkvinnan Marianne sprungit ut två korridorer ute i sökskogen. Sen körde hon sötExza som var superduktig och kan inte längre kallas för blondinen. Hon har tydligen fattat. =O)

Vi körde alla hundarna allt eftersom och ajg kommer då rakt av inte ihåg vem som kördes och i vilken turordning. men alla fick sig en stund ute i skogen för att hitta saker som slarviga människor tappat.
Speciellt svårt var en liiiten barnso som Zmilla hittat när vi var ute på Gläntan för några dagar sedan. den var minsann svår!

gaija for som en liten virvelvind genom skogen och drog direkt till bakkanten av rutan. DUKTIG TJEJ! Och i rätt rask takt hittade hon två föremål och var så himmla mallig! Sen blev det problem. Vi hade ett föremål kvar och det var denna sko... Den pyttelillabarnskoeländet! Skickade Gaija flera gånger men förmodligen så luktade ju ngt helt annat än vad hon förväntade sig. för jag såg att hon sprang över föremålet flera ggr. Till slut så gassellerade Marianne ut till skon, visade den och så tillbaka igen. Och då minsann föll poletten ner! Så nu har jag efterlyst lite grejjer från vänner och bekanta. Det är dags för nya dofter i skogen!

Zena hon kunde minsann hon med! Jag skickade henne på två föremål och hon hade verkligen bra fart ut! Det är absolut inget fel på arbetsviljan här heller! Så underbart att se två tjejer jobba så glatt! =O)
Zena hittade två föremål och det gick så bra att ajg slutade där. Nästa gång ska hon hitta fler föremål. vill skynda långsamt med henne.Jag vill ha kvar den där farten, nyfikenheten och lusten att hitta saker.

Sosso med hundgänget dök också upp. =O) Sosso körde Ludde och han hittade sin boll. Ludde har fått betydligt mer arbetslust nu sedan Bonzo dykt upp. Hehe... Roligt att se att han har arbetslust! =O)

Vi körde lite lydnad också... Däremellan så han jag svära lite över trissorna och bestämde raskt att ta hem dom för översyn. Dom var absolut itne i form. Fettet som ska smörja och rostskydda blir liksom segt i kylan. Och jag kan INTE tänka mig att det kommer att bli varmare... Så nu ska fettet bort och jag ska smorsla in jävlarna med 5-56 och kanske ngt annat som håller för kyla, regn och rost.  Men på lördag ska dom snurra som aldrig förr! Är så förb***** less dom!

Sosso hade tagit med sig trehjulingen till bruks och tog en härlig åktur (avis) med Gaija och Ludde. Dom tog en lagom tur till Hortlax och så tillbaka. Gaija hade tydligen bra fart tillbaka. *fniss* Jag kan tänka mig att Gaija var uppvärmd vid Hortlax och hade kommit igång på tillbakavägen. Hon är liksom lite seg innan hon fått upp farten. Men sen är det inget fel på farten! =O)

Zena och jag tog oss en dust på dressyrplanen. jag försökte göra lite övningar som inte var så påfrestande på foten. men det gjorde ändå ont då och då. Men det var värt det! Zena vaknade till lite och blev förig igen. Hon har liksom tappat allt sånt. det enda hon har i huvudet numera är SPRINGA, SPRINGA och så lite mera SPRING och BUS: Så hon behövde få lite jobb med huvudet också. Hon skällde och hade sig men till slut fick jag bukt på det problemet också.

Till slut var det bara att bege sig hemmåt och börja med middagen. Det var ju nästan dags för Stefan att åka "hem" igen (han hatar när vi säger så *muahahaha*).

I mogen var det tänkt att bilen skulle besiktigas. Men jag har bytt tid till fredag (hör du det Stefan). Annars så hade min dag sett ut så här:

06.40  Väckning av alla i hushållet fixa frukost osv...
07.20  Besiktning.
08.15  Ca hemma igen och rasta hundar tvätta en maskin med tvätt (om jag hinner).
09.30  Vila hoppas jag...
10.45  Fara till sjukgympan. Jippie! Ska visa upp foten i morgn minsann! Och börja träna den!
12.15  Lunch, vila
13.00  Hänga upp tvätten... Försöka få liiite ordning här hemma samt kissa av hundar osv...
14.00  Hänga vid datorn om jag har tid...
16.00  Utvecklingssamtal med en av dotra...
17.00  Middag.
18.45  Fara till Bergsviken på möte ang. emlilys rockgrupp som hon kommit med i.
21.00  Hemma kanske...
21.01  Jag är dööööd...

Så jag bokade snabbt om besiktningen till fredag mitt på dagen. Så slipper ajg åtminstone en biltur i morgon. känner inte riktigt för att köra då det gör ont i foten av ngn underlig anledning. Att köra ut till Bergsviken i morse (Emely gör praktik där) var mer än nog... *blääää*

Näää..Nu ska jag crasha i soffan och försöka vila. Är helt slut både fysiskt och emotionellt idag.

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

hmm... :)

Jag ska visa dej Luddes sår under hakan sen.. de var låångt mycket mer än vad jag trott de varit..

Ett håål.. ungefär som det var vid ögat från första början. Hann tänka.. *Shit* det har väll inte gått igenom..

Stack genast in fingret innanför läpparna och kände på typ kinden.. svullet.. stor klump typ..

Så vi får väll se hur detta slutar.. De kommer då vätska hela tiden.. på morgonen e han allldeleeess. blööööt på halsen av sårvätska..

Hmm, jobba int ihjäl dej, jag ska försöka att inte göra de jag heller...



//Sossobuuuus.

Postat av: Gasellbruden!!

moahahaha Vila upp dig ordentligt till imorgon för då skall vi köra så det ryker!!



Var ute med vovvarna, selade me draglinor i 4-isen, och drog en sväng. Tjorv till förbannelse ibörjan (insnurrade vovvar) innan ynglingarna kom på vad de skulle göra och hur de skulle uppföra sig. Sedan var det de som låg i täten medans pensionärerna (?) låg bakom. Bytte kombinationer Z med Exit, B med Exza och då blev det mer framåt när "föräldrarna" var tvungna hänga med. he he he

Vi ses imorrn!!

2008-10-07 @ 17:51:35
URL: http://www.frostmarken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback