Gott nytt år!

31230-347


Gott nytt år önskar familjen Fägnell


31230-348



Gaija tycker det är svårt att balansera både öron och hatt.. Oboy ser mest ut som om han tittat för djup ner i glaset.

God jul... Lite försent...

Här är vi proppmätta och glada. Julgrisen Gaija har fått lite julmat hon med... Men mycket sparsamt. Hon MÅSTE ner i vikt! Själv ahr man försökt att hålla igen också. men ni vet hur det är... *suckar* Nu har jag ialla flal åkt på en förkylning. Så fort jag bara tänker på motion så blir jag förkyld. nu har jag kommit på det! Jag är... ALLERGISK mot motion! Så är det!

Tomt som bara den har det varit utan Garp. Men glädjen över att han fått ett nytt och jättehärligt hem överskuggar ALLT!  Han ahr hammnat hon smänniskor som tycker om honom för den lilla Garpen han är... Han får ju till och med behålla sitt namn! =O) Och att det funkar med den andra hudnen är också underbart. Nu slipper han komma till ett hem och bli ensamhund. Han gillar ju sällskap. =O)
Lilla myspellen....

Gaija hon njuter av ensamhetens sötma minsann. All uppmärksamhet riktas ju mot HENNE! WOW! Hon är centrum i familjen just nu. Förutom Oboy då förståss...
Fast ibland blir det lite långtråkigt för det finns ju ingen att leka med. Förutom .... Oboy då förståss... Tur det!

Här kommer lite bilder från Julen. Jag ahr tagit kort på resten av familjen. Men dom såg så underliga ut att jag törs bara inte hänga ut som här på nätet. Ngn kan få hjärtsnörp av åsynen....

Snart är det ialla fall nyår. Då blir det kalas och sen firar vi nyår med varandra. Kalaset står mina tvillingar för. Så det blir dubbelt upp med tårta här ifall ngn är sugen... ;O)


Just det... bilderna...

31230-343
Ty julen är rolig för stooora och små... Gaija längtar efter Tomten!


31230-346
Oboy tycker tomten är töntig... Han själv är mycket bättre än ngn tomte i världen.

31230-345

Kolla in Koschamuuuuhhhh.... En fiiin julklapp från Mormor! Koschamuuu är alltid glad och ahr alltid ett leende. Fast pipmojen gått sönder i magen. kanske lika bra det. För mammas och pappas förstånd.

31230-344

Fyyy så jobbigt med tomtar och paket och grejjer som ska upp ur dessa paket.

Sovstund!!!

Gaija har uppenbara problem med att öppna sina paket. Eftersom att hon inte tror på att hon har n¨gra framben så använder hon dom inte till att hålla fast paktet med och sen riva upp paketet.
Gaija tar tag i paketet. Skakar på huvudet upp och ner så att hon liskomkastar ner paketet i glvet och pappret rivs där efter av i microskopiska bitar. Sen kan man till slut pilla bort papperseländet och få ut sin present. Jättejobbigt! Gaija blir svettig på huvudet.



En julutmaning.

Jag har blivit utmanad av Lie och hennes Max.

En julig utmaning


Har du köpt en chokladkalender?

Japp. tre st åt barnen. Dom åt upp dom på en gång...

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Nja..Jag kan  väl ändå inte öppna barnens luckor?

Har du hunnit med att köpa julklappar?

Allt är klart. Packat och klart till och med. nu inväntar vi bara att smygtomten ska fixa barnens julstrumpor med.

Vem är det svårast att köpa till?

Svärmor.

Dricker du alkoholfri glögg?

Jajamänsann! Gott är det och nykter förblir man! =O)

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Japp. Innan man fick barn.


Hur många stjärnor ger du till årets julkalender på TV?

Inga stjärnor alls. Tråååkig!

En person som du velat säga “God Jul” till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Min sura granne Subbe har ajg aldrig sagt god jul till. Hans jul verkar itne vara så god. Stackars människa.


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Barnen. Dom är som galna! Tomtar överallt!


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Jag älskar att ge bort. Älskar att se folk öppna sina paket och bli glada.


Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Hemma med MASSOR av snö!


Känner du någon julstämning nu?

Japp för nu luktar det julskinka här.

Såja.. Julutmaningen utförd på självaste julafton!

God jul på er alla! Jg tror itne jag törs utmana ngn nu när julen äntligen är hääär! ;O)



Sista dygnet med Garp....

Jag kommer att sakna min lillkille. Men det är absolut itne med sorg i hjärtat han åker!
Det är nämligen så att garp har fått en ny mamma!

ÄNLIGEN!

Och inte vilken mamma som helst! Utan Ellis i umeå! Hon kommer att bli en toppenmamma åt garp. göra roliga saker och bli.. BORTSKÄMD! *myser* Det känns så bra att Garp har fått henne till sin mamma!
Tack Anna (Natos matte) för att du sa om Ellis till mig och att jag bad dig då henne ringa Mia. ;O)

I kväll har Garp fått sitt julbad. Och OJ vad duktig han är! Stod stilla i badkaret jkättelänge och var tyst och snäll. han är en drömhund! Sen hoppade han bara ut en gång ur badkaret. =O) Stor och duktig kille är han!

Här kommer en massa bilder!

31230-342

Sååå STORA tassar! Så stora!

31230-341

Isch Oboy! Du är en otäcking till kisse!

31230-340

Vi kan busa lite. Jag biter och du piper... Jag har ju en annan kompis som jag gör så med.

31230-339

Nähäää..Man får inte göra så? Oj då....

31230-338

Jag är sååå snygg!

31230-337

Här är jag också sååå snygg! Fast jag har en gul fluffrig prick på nosen...

31230-336

Mmm.. gott med ett hårdbröd efter badet! Smurfan får titta på. Gottan är min! Bara min!

31230-335

Ett försök att få båda hudnarna på en bild. Sittandes. Det lyckades. Tyvärr var det just i gryningen och bilden blev lite mörk.

31230-334

Egentligen bör man få ngn att montera dessa bilder. För det gååår inte att ha två hundar stilla på samma gång!

31230-333

Garps tur att fladdra med huvudet...

31230-332

 Gott med Garps ben tycker gaija. Egenhändigt stulet från Garp...

31230-331

 Den här kissen, Blåboy för man leka med. Jag brukar ge den lite däng.

31230-330

Bita den i svansen också...

31230-329

 Och sen kramas vi!



Lycka till nu i morgon Ellis och Garp! Jag hoppas ni får en underbar tid tillsammans! Det har varit underbart att få vara fostermor åt Garp. Jag är mäkta stolt över att få ha haft honom här. Alla dagar har varit roliga dagar med massor av bus och mys. Nu får du en otroligt trevlig liten individ att jobba med Ellis. Njut av varandra!

Lite sent...

På grund av uppdatering av bloggens server så kunde jag inte lägga in ngn lucia bild här.
Men i dag kan jag! Så då gör jag det!


31230-327

Sen så har Garp många sidor... Kolla!

31230-326

En farlig Schäfer....


31230-325

Är egentligen en liten ängel!

Han är ju så sööööt!

31230-328

Kolla in tassarna. Visst är dom bedårande!?

Gaijas höfter....

är jättefina!!!! Wow! Jippi!!!!

Vänster A och höger B. Armbågarna är fina också!

Nu kör vi!!!!!

Drag...
Agillity...
Bruks...
Ja listan kan bli lång. Men vi ska göra allt det roliga vill vill göra Gaija och jag.Min lilla princessa! Gissa om jag är lycklig? Och gissa om jag är nöjd med valet av uppfödare som tagit fram en sån fin hund till mig?

Jag fick ju se plåtarna efter röntgen och jag har väl vetat innerst inne hela tiden att dom var fina. För det jag såg på plåtarna var ngt helt annat än stackars Lonas höfter...

Så i morgon när jag vaknar så måste jag titta och se så att det fortfarande är sant... Det känns som en dröm. !3 år sedan jag hade en fri hund. 13 år...