Vilket drag!

Idag skulle jag och vovvarna egentligen träna ute på bruks. Men foten var inte alls bra i gårkväll och hela jag var dålig i dag. Så vi beslutade jag och Sofia att vi kunde köra drag istället. Jag skulle cykla och Sofia skulle köra hundarna.

Först efter lite krångel med försvunna nycklar och grejjer så for vi till Jens hundartiklar. Jens är en underbar man! Hade jag inte varit så "ung" och gift så hade jag minsann flörtat med honom! Hahaha! Jens ställde sig och gjorde en lina åt oss så att vi skulle kunna köra mer än tvåspann. Hur underbart som helst! Vi hade ju faktiskt kunnat vänta med linan men han ställde sig och gjorde den. Och vad fin den blev!

Efter Jensaffären så for vi iväg. Vi tänkte testa ett nytt dragställe. Så vi for ut till Karlberg. Väl där så rastade vi hundarna genom att gå runt den konstgjorda dammen. Den dammen är byggd för hand i slutet på 1800 talet. Sten efter sten har lagts tillrätta och bildat långa murar samt denna damm. Det är fin natur att gå i och hundarna tyckte det var kul med alla spångar som fanns runt dammen. Vi jobbade även med Bonzo och inkallning och nu tror han att varje gång vi säger hans namn en gång så ska han få godis. Duktig hund! Han får inte bara godis utan en hel del gos också. =O) Det är ju liksom lätt att gosa honom. han åär ju hur go och mysig som helst!

Sen när vi gått vår rastrunda och hudnarna fått värma upp med bus och spring så kopplade vi ihop hudnarna. Det blev en del kneep och knop och knåp. Bonzo fick gå först... Nääää.. Skojja bara! Han fick lägga sig i bilen och vänta på oss. Gaija fick gå först och sen Ludde och Zena bredvid varandra.
Ni skulle ha sett vilken fart det var!Ludde sprang snällt bredvid Zena och lät tjejerna dra. Lite onödigt slött tyckte vi och kopplade om hundarna. OCh då minsann så fattade Ludde och drog jättefint han med! Det blev itne så lång tur. Däremot en hel del test av vem som skulle springa först. Gaija springer rätt bra först tills hon får för sig att hon antingen ska springa tillsammans med Ludde och Zena eller så komma till mig på cykeln.

Det blev rätt spännande körning och jag kände hur DUM jag var som itne använde cykelhjälm! Ja handlesskydd, armbågsskydd och knäskydd hade kanske också varit bra ifall jag cyklade omkull. Men det gick faktiskt bra. Tills draggänget fick för sig att inte lyssna på Sofia och vägrade stanna. Dom sprang in i min cykel och då blev det stopp äntligen.
Det enda som egentligen hände var att Luddes lina trasslade in sig i mitt bakhjul. Ingen hund gjorde illa sig heler för det gick rätt sakta. Det blev som ett långsamt och segt stopp. Jag testade att cykla på olika ställen. Bakom, före och bredvid. bäst gick det nog då jag cyklade långt i förväg och så fick hundarna springa till mig. Då gick det nog ca 40 km/h! Sofia var livrädd! Jag med! Dom dundrade fram och var som GALNA!

Jag testade att köra hundarna sista biten tillbaka och då gick det egentligen rätt bra. Zena fick springa lös eftersom att hon inte är van vid att dra. Vill inte överbelasta henne. Efter draget så tog vi en kort prommis så dom fick varva ner. fast det var itne så mycket varvaner.... dom fortsatte springa. Inte var dom trötta tyckte dom. Galna hundar!
När vi kom tillbaka till bilen så selade vi av och jag gav Sofia en kort ektion i hur man masserar och strechar hundarna. Det är egentligen inte speciellt långt programm men det hjälper hundarna att få bort lite mjölksyra ur musklerna (den får man ju träningsvärk av) och sträcka ut musklerna. Ludde verkade gilla det. Han har inte fått ngt liknande förut och vissa hundar kan tycka att det är lite läskigt. Både Zena och Gaija är ju van och dom njuter i fulla drag av det.

Väl hemma så var det två trötta men nöjda hundar. Skitiga var dom också. Jag med. Jag fick prickar på kläderna och när jag skulle ta min dusch så såg jag att jag var prickig i ansiktet också. Snyggt. Det är numera högsta modet här på Larssons gränd. ;O)

Så nu är vi sååå nöjda och glada alla här hemma. =O) Tänk vad lite drag kan göra för busgalna hudnar med överskotts energi? Dom är liksom tysta och stilla och sover gott. Det värmer i hjärtat att se så nöjda hundar. speciellt nöjda var dom efter dom fått middag. =O)

Nu är det dags för mig att få mysa. Så nu lägger jag av att skriva här. Ni kan ju bli trötta i ögonen av att läsande också. Ögonskav kallas det. =O)

Kommentarer
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

HE HE HE HE! Vad skönt att det är lugnt och stilla hos dej åxå.. Tack så hemskt mkt för idag, det var väldans roligt! =) Fick ju lite träning för magen på köpet ;) Skrattmusklerna.. hihiihihihih..

Få se om jag måste skölja av mina kläder, selen, halsbandet å linan är avsköljda och väntar nu på nästa tur! =) *KRAM*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback