Gummidäck!

tänk vad kul ett gummidäck är! FÖrst och främst så älskar gaija att kapa med det. Sen så älskar hon att dra i det. nu när Zena är konvalecent så får gaija en helt annan sorts prommisar. Hon rör sig ju inte lika mycket när inte zena är med och håller igång henne. Så lilla blivande julgris måste ha lite mer motion. Så jag kom p att dra däck blir ju lite jobbigt. OCh det är ju enkelt också. Man bara kopplar på däcket och sen drar hon ju. Själv går ajg bara bredvid. Gaija springer iväg en bit från mig, vänder och kommer tillbaka. Helt överlycklig! Förstår itne vad det är som är så roligt med att dra ett däck?

sen kan hon komma på att man ska faktiskt dra ut däcket på ängarna. Det går ju skittungt för det är mycket snö. Men det löser hon genom att bita tag i draglinan och dra denut med munnen ut p å ängen. Där drar hon omkring däcket för sig själv och har skoj. Lite roar smått!

I går kväll så träffade vi på Zack. Han fattade ingenting. Gaija ville att hanockså skulle kampa med däcket. Men han visste inte hur man skulle göra så han rullade ute på gatan och polerade upp den. Gaija blev lite sur så hon drog iväg med däcket lååångt ut på ängen. Så stod hon och väntade på att Zacke skulle komma ut dit och hålla henne sällskap. Zackes husse skrattade sig harmynt. han tycker Gaija är så cool. OCh det är hon ju också. Hon och hennes ideer.

Nu längtar vi ialla flal tills Zenas tass blir frisk så dom båda kan dra däcket. Det passar utmärkt att använda när man ska lära en hund att dra. det gör itne ont om den far i en och den fastnar ingenstans heller. Dessutom är den lagmot tung för att hunden ska använda rätt dragteknik.
Jag måste också fara och hämta hem sparken. Det rä fint sparkföre nu. Det är dags att dra på riktigt. Vet inte hur många år sedan man kunde göra det före jul. Just så här ska det vara före jul. Lagomt kallt med ca-5 grader och lagomt med snö.

Få se nu också när mina damer ska till att löpa. Sist löpte dom i mitten av maj. Men ingen av dom ahr ens börjat lukta gott. Inga hanhundar visar ngt intresse av tjejernas rumpr. så jag skulle tippa att dombörjar löpa lagomt till jul. Det vore ju så klart typiskt. Jag har haft tur att ingen av hudnarna hittils har löpt vid jul.

Det har då inte blivit ngt mer än fysträning för oss. Jag har dåligt i kroppen och knoppen just nu så all min nenergi går åt till att klara av vardagen. Få se nästa vecka om det finns mer ork och tid. Då kan även Zena hänga på med sin tass. den borde klara av lite lydnad då.

nä nu är det dags att fixa käk. Blir kotletter och potatis med en grönsallad till.

Var rädd om er!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det verkar smitta av sig att skada tassen, Rizzla har ju skurit upp en trampdyna. Det läker ju så sakta i tassen. Vill ju börja åka skidor=) Jag och Caxa får tjuvstarta träningen=)

Ha en trevlig 1:a Advent=)

Postat av: shanie

hmmm.... jag blir inte riktigt klok på vilken blogg du använder, eller anväder du båda ?

2008-11-28 @ 18:56:40
URL: http://stormvarsel.wordpress.com
Postat av: Linda

Rizzlas tass läker väldigt bra och vi har inte haft något bandage utan bara sko ute och tratt inne men nu sliker hon inte där något så det räcker med sko ute=)

Men tack för tipset, bra att veta till någon annan gång.

Ha det bra=)

2008-11-30 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback